تاریخ انتشار:۲۰:۵۷ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: بخش زیادی از اموال و تأسیسات استادیوم به ارزش تقریبی ۲.۵میلیارد تومان شامل تأسیسات برقی، آب و فاضلاب و ... به دلیل نگهداری و حفاظت نکردن از استادیوم ورزشی شهر یاسوج به سرقت رفته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

کیهان مدیرکل دیوان محاسبات استان با همراهی معاون فنی و امور حسابرسی، مدیر گروه حسابرسی، حسابرس اداره کل ورزش و جوانان و بهروز جهانبخش سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و جمعی از مسئولان دستگاه اجرایی از استادیوم ورزشی ۱۵۰۰۰ نفری یاسوج بازدید کردند.

احداث استادیوم ورزشی شهر یاسوج در زمینی به مساحت ۳۲.۰۰۰ متر مربع شامل زمین چمن فوتبال،پیست دو و میدانی، جایگاه مخصوص، رختکن و سرویسهای بهداشتی، اتاق‌های داوران و مربیان، منبع هوایی، تأسیسات و نور و صوت و گرما با اسکلت بتنی شروع شده که مهمترین اهداف استادیوم، استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای ورزشی استان و برگزاری مسابقات کشوری و استانی بوده و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۳ از محل اعتبارات ملی – استانی (طرحهای ویژه پیوست شماره یک قانون بودجه) شروع و تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ مبلغ ۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی ملی جهت احداث آن هزینه شده و پیشرفت فیزیکی آن در مجموع حدود ۹۰ درصد است.

براساس برآورد دستگاه اجرایی جهت تکمیل و بهره برداری کامل استادیوم مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار لازم می باشد.

بر اساس بازدیدهای میدانی و بررسی های به عمل آمده مهمترین مشکلات اجرای این پروژه که قریب به ۱۷ سال از شروع آن گذشته شامل مواردی از قبیل تأمین نشدن منابع مالی و بودجه لازم و مناسب، توجه لازم نکردن به برنامه زمانبندی، نظارت مستمر کمی و کیفی نکردن بر اجرای طرح، عدم پیگیری های لازم و کافی جهت تامین اعتبارات لازم بوده است.

همچنین در نتیجه بررسی های به عمل آمده ، با توجه به اینکه پروژه در تاریخ ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۳ تحویل موقت شده و طبق قوانین موجود نواقص پروژه در زمان تحویل موقت نباید بیشتر از سه درصد کل کار باشد، متاسفانه به دلیل نظارت کافی نکردن ناظرین پروژه و مهندسین مشاور با وجود قریب به ۱۰۱ مورد نقص در عملیات اجرایی، پروژه از پیمانکار تحویل شده که ضمن رفع نکردن نواقص از سال ۱۳۹۳ تا کنون توسط پیمانکار ، بخش زیادی از اموال و تأسیسات استادیوم شامل تأسیسات برقی، آب و فاضلاب و ... به دلیل عدم نگهداری و حفاظت از استادیوم به سرقت رفته که بنا به اظهار سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و سایر مسئولین ذیربط دستگاه اجرایی، ارزش تقریبی اموال سرقتی معادل ۲.۵ میلیارد تومان برآورد می شود که موضوع در حال پیگیری و اقدام قانونی است.

در این بازدید پس از بیان مسائل و توضیحات کارشناسی و فنی توسط مدیر و کارشناسان اداره کل ورزش جوانان، جناب آقای کیهان مدیرکل دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بهره برداری از استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری یاسوج نیازمند تأمین اعتبار لازم و کافی جهت تکمل و بهره برداری می باشد گفت: استادیوم در مرکز استان و در شهر یاسوج و در جوار مجموعه ورزشی شهدای دولت آباد بستر مناسبی برای استفاده از ظرفیت ها و پتانسیلهای ورزشی این استان است، که می طلبد دستگاه اجرایی ضمن پیگیری و رفع ایرادات و اشکالات و نیز تخلفات صورت گرفته در این پروژه ، نسبت به تکمیل آن در اسرع وقت اقدام نماید.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین