کد خبر: ۲۳۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۱۹:۴۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
با حضور در دفتر عصر دنا مطرح شد؛
عصر دنا: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه‌ و بویراحمد اجرای طرح جایگزینی مدارس کانکسی را از جمله فعالیت‌های عملیاتی این سازمان برشمرد و گفت: طرح اجرایی شهید پناهی که به دستور ریاست جمهوری در سطح استان اجرا شد شامل جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز بود که در این راستا مهرماه سال۱۴۰۲ حدود ۹۰ مدرسه جایگزین و به آموزش و پرورش تحویل شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا- سید رضا حسینی نیک با حضور در دفتر پایگاه خبری عصر دنا اظهار داشت: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس که قدمت آن به سال ۱۳۵۴ باز میگردد وظیفه ساخت وساز فضاهای آموزشی و فرهنگی،محوطه‌های ورزشی، تعمیرات و تاسیسات و فراهم آوردن تجهیزات آموزشی را برعهده دارد.

اجرای طرح جایگزینی مدارس کانکسی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه‌ و بویراحمد اجرای طرح جایگزینی مدارس کانکسی را از جمله فعالیت‌های عملیاتی این سازمان برشمرد و گفت: طرح اجرایی شهید پناهی که به دستور ریاست جمهوری در سطح استان اجرا شد شامل جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز بود که در این راستا مهرماه سال۱۴۰۲ حدود ۹۰ مدرسه جایگزین و به آموزش و پرورش تحویل شد.

وی اظهار داشت:این طرح برای مدارس کانکسی که ۸ دانش آموز به بالا داشته باشند نیز قابل اجراست و این سازمان آمادگی ساخت و تحویل مدارس جایگزین را داراست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه‌ و بویراحمد از دیگر برنامه های اجرایی این سازمان را طرح محرومیت زدایی از مدارس استان برشمرد و افزود:در این طرح که با کمک دولت و مجلس اجرا شد ۳۳ پروژه راکد تکمیل و حدود ۳۰ پروژه نیز طی مهرماه سال گذشته تکمیل شد که هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح ها هزینه شد.

اجرای طرح شهید سرایداران

حسینی نیک اظهار داشت: از دیگر عملیات های اجرایی این سازمان که تحت عنوان طرح شهید سرایداران اجرا شد میتوان به بازسازی و نوسازی مدارس باقدمت بالای ۳۰ سال،مدارس سنگی و مدارس ناایمن اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه آمار مدارس استان نسبت به قبل از انقلاب ۳۰۰۰ باب افزایش یافته است،بیان کرد: این ساخت و سازها که با کمک مردم،جهادسازندگی ،وزارت آموزش و پرورش و بااستفاده از مصالح محلی و موجود صورت گرفته جزء هیچ آیین نامه ای نبوده و فاقد ایمنی کافی هستند.

هفته دولت زمان تحویل پروزه های آموزشی فرهنگی ورزشی

این مسئول ابراز امیدواری کرد: که همه مدارس ناایمن درسال ۱۴۰۳ بازسازی و مقاوم‌سازی شوند.

حسینی نیک گفت :درمهر سال۱۴۰۱ تا مهرماه سال۱۴۰۲ حدود ۲۰۳ پروژه آموزشی،فرهنگی،ورزشی بااعتبار بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان تکمیل و به وزارت اموزش و پرورش تحویل داده شد، امیداست که در سال ۱۴۰۳ حداقل ۵۰ فضای آموزشی فرهنگی ورزشی تکمیل ودر هفته دولت افتتاح شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه‌ و بویراحمد بابیان اینکه بودجه مصوب دولت برای این سازمان چیزی حدود یکهزار میلیارد تومان است افزود: تکمیل پروژه های ناتمام، بازسازی و تکمیل مدارس سنگی ناایمن که احتمال تخریب دارند، تکمیل خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان ، ساماندهی اردوگاه سی سخت و سالن آمفی تئاتر این شهر، ساخت هنرستان های بزرگ برای بخش مارگون از جمله برنامه‌های این سازمان برای امسال است.

ایمن سازی تجهیزات مدارس در دست کار

وی درخصوص استاندارد سازی مدارس وتجهیزات آنها اظهار کرد: تاکید ما بر تأمین تجهیزات ایمن سرمایشی و گرمایشی برای مدارس نقاط مختلف استان است.

حسینی نیک عنوان کرد: ساخت و راه‌اندازی موتورخانه‌ها برای مناطق سردسیر مانند مارگون وبویراحمد وتهیه ونصب حدود۴۰۰ کولر گازی برای شهرستان‌های گرمسیری بهمئی و لنده انجام گرفته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: در خصوص شناسایی مدارس فاقد آسفالت و ایزوگام ومدارس ناایمن و دارای مشکل یک بازه زمانی یک ماهه جهت شناسایی و جمع آوری اطلاعات مدارس در اختیار آموزش و پروش قرار گرفته و همچنین مدت زمان دوهفته برای راستی آزمایی وسرکشی ما به این مدارس تعیین شده که امید است باهمکاری مدیران مربوطه این مدارس شناسایی و مشکلات ایزوگام اسفالت و سایر کمبودها برطرف شود.

وی با بیان اینکه تجهیزات برخی از مدارس استان مربوط به دهه ۶۰ و یا قبل از آن است افزود: درطرح شهید عجمیان که مربوط به تجهیز و نوسازی تجهیزات مورد نیاز مدارس است پیش بینی می‌شود که درصورت کافی بودن اعتبارات برای جایگزینی تجهیزات اقدام شود و درصورت عدم مکفی بودن بودجه مربوطه تجهیزات بازسازی و دوباره وارد چرخه مصرف شوند.

حسینی نیک اذعان داشت: درسالی که گذشت با اجرای این طرح حدود ۳۰۰۰ میز وصندلی بازسازی و اماده استفاده شدند‌.

مژده خوابگاه دانش آموزی برای مناطق دورافتاده

وی ساخت و افزایش تعداد خوابگاه‌های مدارس را دربرنامه کاری این سازمان دانست و گفت: فاصله مسافتی بین برخی مناطق مانند لوداب، زیلایی، سیلاب کلوار و.. با مراکز شهرها و همچنین نبود رشته‌های مختلف هنرستان‌ها ممکن است دانش‌آموزان را به ترک تحصیل وادارد.
وی ادامه داد: این سازمان قصد دارد درسال آینده علاوه بر تجهیز هنرستان‌ها به ابزارهای اختصاصی هر رشته تعداد خوابگاه‌های مدارس را نیز افزایش دهد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه‌ و بویراحمد ضمن مکلف دانستن این سازمان برای تهیه تجهیزات مدارس یادآور شد: در زلزله‌ای در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ در سی سخت رخ داد از ۱۰۷ مدرسه این شهر حدود۴۵ مدرسه دچار آسیب شدند که از این تعداد ۸ مدرسه که در مرکز زلزله بودند بطور کامل تخریب شدند  ۴ مدرسه مقاوم سازی و ۳۳ مدرسه تعمیرات جزئی داشتند که هزینه این فعالیت ها حدود ۱۸۰ میلیارد تومان برآورد شد.

برنامه‌های نوسازی و توسعه مدارس در کهگیلویه و بویراحمد؛ از تکمیل حداقل ۵۰ فضای آموزشی تا حذف کانکس‌ها/ طرح شهید عجمیان به کمک مدارس دهه ۶۰ می‌آید

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
تقدیر و تشکر از تلاش های کم نظیر اداره کل نوسازی و مدیر کل محترم و جهادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
با اختلاف بهترین و عملگرا ترین اداره کل عمرانی استان با مدیریت میدانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
که عمو جمع کنید تر به خدا.. تعجب می‌کنم که مثلا میخواهید چی را ثابت کنید .
شما نوبرشو اوردین دیگه .خخخخخخ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین