تاریخ انتشار:۱۷:۵۵ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه فرهنگ در این استان مظلوم واقع شده است، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که با رویکرد فرهنگی این مسائل و مشکلات قابل حل خواهند بود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در نشست با شورای معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فرهنگ زیربنای رشد و شکوفایی در همه زمینه‌ها بوده و هیچ تضادی بین علم و دین نیست، زیرا آموزه‌های دینی ما را به علم آموزی تشویق می کنند.

وی با اشاره به اینکه عید مبعث، عید معرفت، طلوع انسان‌ها در افق ولایت، تقرب به ذات پروردگار و عنایت ویژه‌ای بوده که خداوند به بشر داشته است، عنوان کرد: همه عالم ساخته و پرداخته خداوند بوده و بدون اذن پروردگار نه چیزی خلق می‌شود و نه حرکتی صورت می‌گیرد، زیرا از ملک تا ملکوت و جبروت همه مخلوقات خداوند هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با توجه به اینکه همه عالم و آنچه در آن وجود دارد همه به دست پروردگار بوده و خداوند آنها را به وجود آورده، بنابراین باید قانون خدا حاکم باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: حاکمیت فلسفه توحیدی، یعنی تعالی فرهنگی و این یک امر معقولی بوده که هر عقلی باید بپذیرد وقتی حاکم و خالق پروردگار است، قانون حاکم نیز باید قانون خداوند باشد.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تقابل با خداوند و عدم اجرای دستورات پروردگار یعنی اینکه انسان حیات خود را تهدید کرده، خود را در مسیر تعالی قرار ندهد و در نهایت منجر به سقوط او خواهد شد.

حسینی تاکید کرد: ما اگر بخواهیم در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و اجتماعی رشد کنیم، باید فرهنگ الهی، معنوی و توحیدی در وجود ما رشد و پرورش پیدا کند.

وی ضمن تاکید دوباره بر اینکه فرهنگ موضوعی زیربنایی در جامعه است، افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که با رویکرد فرهنگی این مسائل و مشکلات قابل حل خواهند بود.

حسینی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی هزینه‌های بسیاری برای ما داشته که راه حل آنها در حوزه فرهنگی است، بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید فعال‌تر شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تشکیل منظم نشست‌های این شورا جدی تر منظم تر و با برنامه‌ریزی بیشتر در مرکز استان و شهرستان‌ها وارد عمل کند.

وی با اشاره به ضرورت حضور اعضای شورای فرهنگی عمومی استان در نشست‌های شهرستانی، اظهار داشت: می‌طلبد که مردم در کارها و برنامه‌های فرهنگی همکاری و مشارکت لازم را برای رسیدن به نتیجه مطلوب داشته باشند

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.