کد خبر: ۲۳۹۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۷:۰۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت‌وگوی اختصاصی عصردنا با رئیس جمعیت هلال احمر استان:
عصر دنا: رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۱۰۰ نفراز افرادی که به صورت افتخاری با سازمان همکاری داشتند به صورت شرکتی درآمده و با بودجه تخصیص یافته توانستیم اولین حقوق این افراد را در اسفند۱۴۰۲ پرداخت کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رئیس جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار عصر دنا گفت: باتوجه به رسالت این سازمان که امدادرسانی است درسال گذشته 2 شعبه جمعیت هلال احمر در شهرستانهای مارگون و لنده راه اندازی و فعال شد.

کاظم فلاحی دوست با بیان اینکه ۳ مجوز برای دفاتر نمایندگی پاتاوه ، حوزه کهگلویه و سراسیاب بهمئی در دستور کار قرار دارد، گفت: همچنین 2دفتر نمایندگی در دیشموک و سرفاریاب تاسیس شد که در اسفند ماه ۱۴۰۲ راه اندازی و فعال شدند .

وی اضافه کرد:در حوزه امداد و نجات مجوز پایگاه های سیار جاده ای مانند مسیر پاتاوه به دهدشت و ده سلیمان در حوزه گچساران اعطا شد.

 

فلاحی دوست، تعمیر ناوگان خودرویی و راه اندازی مجدد خودروهای از کارافتاده را از جمله فعالیت های انجام شده این سازمان دانست وعنوان کرد: در سال جاری مهمترین طرح اجرا شده طرح نوروزی بوده که از ۲۴ اسفند لغایت ۱۷ فروردین بصورت سراسری در کشور اجرا شد و ۱۷ پایگاه ثابت و سحاب عملیات امدادرسانی به مسافرین را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی به ۸۵ حادثه از قبیل تصادفات جاده‌ای و کوهستانی، آتش سوزی امداد رسانی شد، ادامه داد: شناسایی افراد و برگزاری آزمون برای مستقل سازی تیم واکنش سریع وصدور مجوز برای فعالیت مستقل این تیم و همچنین تلاش برای تشکیل تیم بانوان برای مواقع مورد نیاز از جمله فعالیت های در دست کار این سازمان است.

رئیس جمعیت هلال احمر استان تعمیر و نوسازی دستگاه های لجن کش ،موتور پمپ های آب و برق،تخلیه آب در تمامی شعب را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد.

فلاحی دوست افزود: نبود بالگرد امدادونجات از جمله مشکلاتی است که درصورت وجود زیرساخت های لازم درحوزه مدیریت بحران سازمان جمعیت هلال احمر آمادگی تامین و حل این مشکل را دارد.


افزایش چشمگیر عضوگیری جمعیت هلال احمر

وی تصریح کرد: آمار داوطلبان جمعیت هلال احمر در سال۱۴۰۱ کمتر از ۵هزار عضو بوده که طبق آخرین آمار این تعداد به۱۲هزارو750 نفر افزایش یافته است.
به گفته فلاحی دوست قریب به ۱۰۰ نفراز افرادی که به صورت افتخاری با سازمان همکاری داشتند به صورت شرکتی درآمده و با بودجه تخصیص یافته اولین حقوق این افراد را در اسفند۱۴۰۲ پرداخت شده است.

فعالیت های سازمان هلال احمر در حوزه درمان

وی بیان کرد: 430 میلیارد ریال اعتبار کمک نقدی جذب و در اختیار بیماران صعب العلاج وافراد دارای فاکتور های درمانی قرار گرفت که امید است در سال پیش رو این مبلغ افزایش یابد.


توزیع بسته های معيشتی در جمعیت هلال احمر

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر گفت:در ایام نوروز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان ازخیرین جذب و تعداد یکهزار و 300 بسته معیشتی توزیع شد.

وی تصریح کرد:بارایزنی های انجام شده این مبلغ به یک میلیارد تومان افزایش یافته و بیش از 25 هزار بسته معیشتی دیگر حاوی روغن برنج چای حبوبات قند رب گوجه فرنگی تهیه و بین جامعه هدف توزیع شد.

فلاحی دوست تعداد کاروانهای سلامت فعال در سطح شهرستانها و روستای استان را ۴۰ کاروان دانست و اشاره کرد: این سازمان دارای بانک اماناتی شامل واکر، دستگاه اکسیژن، عصا،تخت و..است که به صورت امانی در اختیار بیماران قرار میگیرد.


تامین اعتبارات جمعیت هلال احمر از کجاست؟

فلاحی دوست ضمن بیان اینکه هلال احمر نهاد غیر دولتی است تاکید کرد: جذب اعتبارات لازم از دولت فرایند دشواری است و درسایر استانها این اعتبارات از منابع درآمدی خود سازمان تامین میشود ولی ما بخاطر عدم زیرساخت های لازم فاقد چنین منابعی هستیم.

فلاحی دوست با بیان اینکه درراستای حل این مسئله و تامین اعتبارات لازم،بحث مولد سازی در دستور کار قرار گرفته است ابراز کرد:پیش بینی بازارچه هایی در شهرستان کهگلویه و در مرکز بویراحمد از برنامه های اجرایی این سازمان بوده که درکمتر از۶ ماه راه اندازی میشوند.

رئیس جمعیت هلال احمر استان با اشاره به پروژه های درآمدزای این نهاد اضافه کرد: 2واحد تجاری تکمیل و واگذاری شده که سالانه ۴۰۰ میلیون تومان اجاره بهای این واحدهاست.دررابطه با ساماندهی املاک این سازمان واحدهای تجاری که سالهای قبل با افزایش ۱۵ درصدی اجاره بهای سالانه واگذار شده بودند باپیگیری های انجام شده و درخواست تعیین نرخ متناسب این مبلغ به ۶۰۰ میلیون تومان در سال افزایش یافت.

فلاحی دوست خاطرنشان کرد: این سازمان فاقد داروخانه بوده که با مصوبات انجام شده در سفر دوم ریاست جمهوری مجوز های لازم صادر و طی برگزاری آزمون باحضور ناظرین کشوری ۴ نفرشناسایی و درحال حاظر در داروخانه هلال احمر شیراز درحال گذراندن دوره های آموزشی هستند.امید است که این داروخانه در هفته هلال احمر راه اندازی و فعال شود.

عملکرد جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد تشریح شد؛ از مطالبه بالگرد امداد  و نجات تا ساماندهی اعضای افتخاری
رئیس جمعیت هلال احمر افزود: باتوجه به تجهیزات موجود بیمارستان سریع النصب تکمیل شده و در حال حاظر جزء۱۴ استان دارای بیمارستان صحرایی هستیم.


وی ضمن بیان اینکه آمارگیری ها درحوزه توانبخشی و جذب افراد نیازمند افزایش تعداد از تعداد ۴۴۰ نفر به یکهزار و 531 نفر را نشان میدهد بیان کرد: درحوزه درمان نسبت به سال 1400 افزایش چشمگیر بود.

فعالیت های آموزشی در جمعیت هلال احمر

وی درادامه افزود: بیش از۳۸ دوره تخصصی برای نجاتگران برگزار شد که درسال گذشته بیش از ۲۰۰ نفرامدادگر به نجاتگری ارتقاء یافتند و بیش از۱۱۰۰ گواهی برای نجاتگران و امدادگران در سطح استان صادر شد.

وی عنوان کرد:حدود ۹۵۰ دوره آموزشی عمومی همگانی پایه مقدماتی کمک های اولیه پایه داوطلبی و مخاطران برگزار شد و 100هزار کارآموز از این دوره ها بهره مند شدند.

فلاحی دوست تuداد مربی های متخصص پایه دارای گواهی را در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۰ مربی برشمرد و اضافه کرد:این تعداد در حال حاظر به ۲۷۳ مربی دارای گواهی رسمی افزایش یافته است.


وی هزینه خرید تجهیزات و تجهیز کلاسهای آموزشی را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دانست و عنوان کرد:این مجهزسازی در سطح ۴ شهرستان انجام شده است.


فلاحی دوست در گفتگو باعصر دنا گفت:درحوزه جوانان تاقبل از سال ۱۴۰۱ کمتر از۵۰۰۰ عضو داشتیم که این تعداد در سال ۱۴۰۳ به ۲۰ هزار و هفتصد نفر افزایش یافته است.

طرح های اجرایی در هلال احمر

فلاحی دوست تصریح کرد:طرحی که با مشارکت سازمان جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی اجرا شد طرح یاس بوده که ۳۲۰ خانم از جامعه هدف از این طرح بهره مند شدند.

وی ادامه داد: طرح نوروزی در۵ پست ثابت وسحاب در ۵ شهرستان کهگلویه دنا بویراحمد گچساران و چرام اجراشد که ۷۹هزار مسافر نوروزی از این پست ها دیدن و یادداشت گذاشته اند.

فلاحی دوست خاطرنشان کرد: دیگر طرح های اجرا شده در جمعیت هلال احمر طرح دادرس بوده که با مشارکت آموزش و پرورش درسطح مدارس متوسطه اول اجراشد.
وی با اشاره به توزیع کتاب دادرس در پایه متوسطه گفت: این طرح در۱۰۰ مدرسه وبین بیش از۱۰۰۰دانش اموز اجرا شد که درحوزه خواهران تیم کهگیلویه ودرحوزه برادران تیم بویراحمد مقام اول راکسب کردند.

وی در رابطه با افزایش اعتبارات و تملک های ملی گفت: در 10سال گذشته حدود۱۰ میلیارد اعتبار گرفتیم ک در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

فلاحی تصریح کرد:در سال گذشته ۸ میلیارد تومان تملک استانی این سازمان بوده ک امسال به ۱۶ میلیارد افزایش یافت.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
باسلام وخداقوت خدمت مدیر عصر دنا ،تشکر ویژه داریم از شما مدیر عصر دنا ،که واقعیتهارو به تصویر میکشید،جناب مهندس فلاحی دوست مدیری بااخلاق وجهادی وپاکدست،همه نجاتگران وامدادگران وخانواده امدادگران از ایشون راضی هستن انشالله موفق وسربلند باشین جناب مهندس فلاحی دوست ،دمتون گرم
امدادگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
یعنی فلاحدوست دروغ نگو، صبحش صبح وانبیو؟؟؟؟ کو کم درو بکو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین