کد خبر: ۱۵۰۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۶:۳۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مجتبی ثابتی؛ نیروی جوان و انقلابی حمیده سعیدی در یادداشتی نوشت: "مجلس ضمن اینکه نیاز به پیران مجرب داردنیز نیازبه نیروی جوان انقلابی دارد"
مجلس ما نیازمند نیروی جوان شاداب در عین حال نخبه، توانمندکارآمد دارد البته در کنار آن نیاز به تجربیات پیران مجرب دارد آری یک جوان نیازمند راهنمایی‌های و تجربیات بزرگان میباشد مصداق کلام مقام معظم رهبری "پیرانِ مجرّب اگر خسته نباشند، بی حال نباشند، ازکار افتاده نباشند، می‌توانند راهنمایی کنند، ولی موتور پیش برنده‌ی این قطار، شما جوان‌ها هستید" که البته بنا به فرمایش رهبری موتور پیش برنده‌ی این قطار جوانان هست چرای یک جوان از نظر رهبری دارای پنج ویژگی می‌باشد که به اختصار به آن‌ها اشاره می‌نمایم
۱ -مهم‌ترین ویژگی که ایشان برای توصیف جوانان جهادی به کار بردند، «مومن انقلابی» است.
۲ - این جوانان فهیم کسانی هستند که به شرایط زمانه آشنا هستند. می‌دانند چه وظیفه‌ای دارند،
۳ - جوانان مورد خطاب رهبری ایجاد عدالت و قیام به قسط را یکی از اهداف حرکت جهادی خود تعریف کرده‌اند

۴ - الگودهی به اقشارمختلف مردم یکی از نتایج فعالیت این جوانان گمنام است. جوانانی که توانسته‌اند فارغ از سلیقه‌های سیاسی متنوع و شاید سبک زندگی متفاوت، با هدف خدمت‌رسانی به محرومین جامعه در کنار یکدیگر زندگی جدید را رقم بزنند
۵ - این جوانان در ابعاد کلان شبکه‌ای از فعالان فرهنگی هستند که در شرایط خاص می‌توانند به عنوان نیرو‌های ارزشی وارد معرکه شده و نقش‌آفرینی کنند.
همچنین به آیه ۱۳ سوره کهف"الکهف ١٣

نَحْنُ‌ نَقُصُ‌ عَلَیْکَ‌ نَبَأَهُمْ‌ بِالْحَقِ‌ إِنَّهُمْ‌ فِتْیَةٌ آمَنُوابِرَبِّهِمْ‌ وَ زِدْنَاهُمْ‌ هُدًى
ما داستان آنان را بحق برای تو بازگو می‌کنیم؛ آن‌ها جوانانی بودند که به پروردگارشان ایمان آوردند، و ما بر هدایتشان افزودیم"
اشاره می‌نمایم که خود قرآن کریم هم به موضوع جوانگرایی جایگاه ویژه داده و به آن پرداخته که مصداق بارز آن جوانان همچون "دکتر مجتبی ثابتی "می باشد که مختصر به پیشه این جوان نخبه انقلابی واهل عمل میپردازم "دانشجوی دکتری حقوق عمومی با رتبه ۸ آزمون دکتری، مدیرعامل بنیاد نجوا (بزرگترین مؤسسه استعدادیابی و منابع انسانی تخصصی کشور)، مسئول سیاسی بسیج دانشگاه‌های تهران بزرگ، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس، معاون حقوقی مؤسسه ایرانیان، مدیر گروه‌های جهادی دانشجویی در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان. "خب یک جوان با این پتانسیل قطعا حضور ایشان در مجلس جمهوری اسلامی ایران راه گشا خواهد بود چراکه یکی از خصیصه این جوان. عملگرا بودن هست بدین معنا که صرفا شعار نیستند فردی اهل عمل والبته تکلیف گرا این خود برای یک نماینده مردم یک اصل هست والبته مشورت پذیر بودن که اصولی‌ترین قانون زندگی هر شخص می‌باشد به مصداق آیه شریفه"وَالَّذِینَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُورَىٰ بَیْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنْفِقُونَ"
"و آنان که امر خدایشان را اجابت کردند و نماز به پا داشتند و کارشان را به مشورت یکدیگر انجام می‌دهند و از آنچه روزی آن‌ها کردیم (به فقیران) انفاق می‌کنند. "
خب این خود خیلی مهم هست وحائز اهمیت می‌باشد البته مهمتر از همه سواد سیاسی داشتند خب ایشان در بحث مسائل سیاسی واقعا توانمند هستند و البته خواهان بازگشت کرامت جوانان ایرانی خاصه حوزه مربوطه خود چرا به واقع جوانان ایرانی آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت ویاآنطور که باید حق مطلب ادا نشد که قطعا دکتر ثابتی که یک جوان بصیر با دانش و انقلابی خوب با درد و رنج‌های جوانان آشنایی دارد و خط کشی بین خود و کسی ندارد لذا ارتباط خوب وقوی اش چه با پیر، جوان، کوچک و بزرگ باعث شد که با تمام مشکلات مردم چه از دور وچه از نزدیک آشنا بشود البته تواضع و خاشعیت ایشان همچنین شنونده بودنشان مزید بر علت گردید دیگر خصیصه‌های ایشان یک - مومن انقلابی، دو- اهل عدالت سه- جهادی چهار-فارغ ازسیاسی بازی وپنجم - در حوزه فرهنگ نقش آفرین که ایشان خروجی پنج ویژگی یک جوان از نظر رهبری می‌باشد لذا ما نیاز به دکتر مجتبی ثابتی وامثال دکتر ثابتی‌ها داریم و اینجاست جمله "مجلس ضمن اینکه نیاز به پیران مجرب داردنیز نیازبه نیروی جوان انقلابی دارد، "معنا پیدا میکند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
احسنت بر این قلم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
درود بر جوان مومن و انقلابی افتخار استان کهگیلویه و بویر احمد
وررود بر خانم سعیدی فعال سیاسی فرهنگی رسانه ای فیهم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین