ایرنا: صمصام آقایی در گفتگو با خبرنگاران افزود:با توجه به کوهستانی و ناهموار بودن مناطقی مانند کهگیلویه وبویراحمد هزینه ساخت راه آهن نزدیک به سه برابر احداث راه و جاده برآورد شده است.
مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:پیگیری های لازم از طرف استاندار و نماینده بویراحمد،دنا و مارگون برای تامین اعتبارات مناسب به منظور ساخت راه و راه آهن در این محور در حال انجام است.
وی بیان کرد:تامین منابع مالی و توسعه صنعتی برای استفاده راه آهن در بخش حمل و نقل و به صرفه اقتصادی بودن از مقدماتی است که باید برای عملیاتی شدن ساخت راه آهن مسیر یاسوج به اقلید عملیاتی شود.
کارشناس ارشد حوزه های راه و زیر بناهای حمل و نقل کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد:در محدوده این استان هیچ عملیاتی برای ساخت راه آهن در سال های گذشته صورت نگرفته و بخش اندکی از عملیات اجرایی در محدوده استان فارس طی سال های گذشته انجام شده که با کمبود مالی این پروژه در حال حاضر تعطیل است.
وی اعتبار بودجه ای طرح راه آهن یاسوج به اقلید را در قانون بودجه سال جاری ۱۰میلیارد ریال اعلام کرد.
آقایی ابراز کرد: هزینه ساخت هر کیلومتر راه آهن در مناطق کوهستانی مانند کهگیلویه وبویراحمد بیش از ۲ هزار میلیارد ریال است که امید می رود با پیگیری های استاندار و نمایندگان استان منابع مناسب تامین و شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح در آینده ای نزدیک باشیم.
وی تصریح کرد:طرح راه آهن یاسوج به اقلید پیشرفت فیزیکی چندانی ندارد و اولویت شرکت ساخت راه ها در حال حاضر با توجه به منابع دولت توسعه راه در این مسیر است.
مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد بودجه تعریف شده برای طرح چهارخطه کردن جاده مسیر یاسوج به اقلید و اتصال به بزرگراه شیراز به اصفهان در سال جاری را یکهزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی گفت: اولویت اجرا با توجه به شرایط کوهستانی بودن منطقه، کمبود منابع در نظر گرفته شده این طرح خواهد بود.