کد خبر: ۲۶۰۴۰
تاریخ انتشار:۱۷:۰۷ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: شماری از مردم و کارشناسان می‌گویند احزاب انگلیسی، به ویژه شماری از اعضای حزب محافظه کار که به مدت ۱۴ سال قدرت را در دست داشتند، از عاملان آشوب‌ها در این کشورند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

صدا و سیما: آشوب‌های نزدیک به دو هفته اخیر در انگلیس شماری از کارشناسان را بر آن داشت تا نتیجه بگیرند، تعمیق مشکلات و بحران‌ها در انگلیس که میراث دولت قبلی (حزب محافظه کار)، زمینه را برای آشوب‌های اخیر فراهم کرده است.

بحران گرانی هزینه‌های زندگی، رشد اندک اقتصادی، افزایش قروض دولتی، بالا رفتن بهره وام بانکی، صف طولانی بیماران منتظر درمان، شلوغی زندان ها، افزایش جرایم، جنگ در اوکراین و پول‌هایی که دولت به آن کشور کمک می‌کند، فقط بخشی از مشکلات جامعه این کشور است. با این حال، شماری از مردم و کارشناسان می‌گویند احزاب انگلیسی، به ویژه شماری از اعضای حزب محافظه کار که به مدت ۱۴ سال قدرت را در دست داشتند، از عاملان آشوب‌ها در این کشورند.

یک شهروند انگلیسی در این باره می‌گوید: دولت محافظه کار با شعار‌های مخالفت با مهاجران و ضدیت با پناهندگان، در این آشوب‌ها مقصر است. اعضای حزب محافظه کار تلاش می‌کردند همه مشکلات این کشور را به گردن مهاجران بیندازند و با تکرار این ادعا در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به نوعی نژادپرستان را برای حمله به مهاجران و مسلمانان، آماده می‌کردند.

در شرح بحران‌های جاری انگلیس شاید اشاره به پاره‌ای از آن‌ها مفید باشد. اکنون ۷.۶ میلیون بیمار در صف انتظار درمان در بیمارستان‌های دولتی این کشورند، قروض دولت این کشور از ۲.۷ تریلیون پوند فراتر رفته است و رشد اقتصادی امسال براورد می‌شود فقط ۰.۴ درصد باشد.

دولت محافظه کار که تا دو ماه پیش، قدرت را در انگلیس در دست داشت، با مقصر معرفی کردن مهاجران برای مشکلات این کشور، پیشگیری از رسیدن پناهندگان به این کشور را یکی از اهداف اصلی خود می‌نامید تا مشکلات و بحران‌ها را پنهان سازد.

یک شهروند انگلیسی در این باره می‌گوید: به نظرم دولت قبلی که می‌خواست بر محبوبیت خودش در میان راستگرایان بیفزاید، با این که با افزودن بر ثروت پولداران، فاصله میان فقیر و غنی را چند برابر کرد، همزمان تبلیغ می‌کرد همه مشکلات این کشور مربوط به مهاجران است که شمار زیادی از آنان مسلمانند. بدین ترتیب، با دمیدن بر تبلیغات ضد مهاجران، دشمنی با غیر انگلیسی‌ها را مشروعیت بخشیدند و زمینه را برای آشوبگران فراهم کردند.

در روز‌های اخیر، در ده‌ها شهر انگلیس، راستگرایان افراطی دست به تظاهرات خشونت آمیز زدند، به مساجد، مراکز اسلامی، فروشگاه‌ها و منازل و خودرو‌های مسلمانان و نیز مراکز کمک به مهاجران و حتی افسران و خودرو‌های پلیس حمله کردند و این کشور را با هرج و مرج و آشوب روبرو کردند.

شمار کشور‌هایی که به علت رواج آشوب و نا امنی، هشدار سفر به انگلیس صادر کرده اند رو به افزایش گذاشته و تا کنون دست کم ۱۰ کشور از قاره‌های مختلف جهان از اتباع خود خواستند به علت آشوب و نا امنی به انگلیس سفر نکنند و اگر در انگلیس حضور دارند این کشور را ترک کنند.

برچسب ها: انگلیس ، جنگ ، اوکراین
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی