کد خبر: ۲۳۵۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۲۰:۲۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: در این یادداشت به افتتاحیه دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد که با اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی استان در شهر گچساران آغاز شد نگاهی متفاوت شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا، استان کهگیلویه و بویراحمد مهد ایثار و شهادت و دارنده رتبه نخست اعزام رزمنده به دوران دفاع مقدس به نسبت جمعیت، این روز‌ها برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان را در حال اجرا دارد و در گام اول با برگزاری اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی استان در شهر گچساران این مهم کلید خورد.
برگزاری یادواره‌های شهدا همواره برای هر شهر و دیاری پر از خیر و برکت است چرا که از یک سو روح ایثار و شهادت در جامعه زنده می‌شود و از سوی دیگر میهمانی شهدا دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند.

روز گذشته ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ اولین یادواره ۲۰۸ شهید ارتش کهگیلویه و بویراحمد به استقبال از دومین کنگره ملی شهدای این استان با حضور امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و مسدولان استانی و شهرستانی در گچساران برگزار شد که حاشیه‌های جالبی را به همراه داشت.

برای برگزاری هر چه بهتر این اجلاسیه غیور مردان ارتش و سپاه و سایر دستگاه‌های اجرایی پای کار آمده بودند و شرکت کنندگان در لحظه ورود به سالن آموزش و پرورش یعنی محل برگزاری اجلاسیه ابتدا از نمایشگاه دستاورد‌های ارتش بازید و سپس به سمت سالن هدایت می‌شدند.

*اما حاشیه نگاری و نگاهی به این برنامه بزرگ:*

۱- وارد شهر که شدیم حال و هوای اجلاسیه شهدای ارتش با نصب تصاویر شهدا روی داربست‌ها کاملا حس میشد. در مسیر یاسوج به گچساران هم طرح تبلیغاتی بزرگی با عکس تعدادی از شهدای برجسته دفاع مقدس نصب شده بود که روی آن نوشته شده بود: "با این ستاره‌ها می‌توان راه را پیدا کرد"

۲- نصب تابلو‌های راهنما در ورودی شهر گچساران جهت هدایت مهمانان به سمت محل برگزاری اجلاسیه از نقاط قوت این برنامه بود.

۳- هر کس به شکلی داشت خودش را به مراسم می‌رساند و شور و شوق جالبی در نگاه و چهره همه کسانی بود که در مسیر‌های منتهی به مکان مراسم می‌دیدیم.

۴- نزدیک محل اجلاسیه که شدیم از طریق نصب پرچم ها، بَنر شهدا، پخش آهنگ و... فضا سازی بسیار مناسبی انجام شده بود و انگار در یک اردوی راهیان نور حضور پیدا کرده بودیم و کار فرهنگی خوبی بود.

۵- بسیجیان و پاسداران خوش پوش و خوش رویی مسئول برقراری نظم، امنیت و راهنمایی مسئولین، خانواده شهدا و رزمندگان، افراد پیاده، خودرو‌ها و دیگر مردمی بودند که قصد حضور در برنامه را داشتند.

۶-با توجه به حضور فرمانده کل ارتش، پیش بینی‌های امنیتی زیادی به چشم می‌خورد و نشان از اهمیت برنامه می‌داد. از جمله گِیت ورود خودروها، حصار کشی محوطه با داربست، تفتیش افراد، نگهبانی اطراف و.؛ که توسط بسیجی‌ها و پاسدار‌های خوش اخلاقی انجام می‌شد.

۷- تدارکات، نمایشگاه ادوات ارتش، غرفه‌های پذیرایی صلواتی و هم چنین حضور افراد زیادی از قشر‌های مختلف و جمعیت زیادی که در محوطه محل برگزاری مراسم بودند نشان می‌داد قرار است برنامه و مراسم بزرگی برگزار شود.

۸- استقبال نسل نوجوان و جوان از غرفه‌های نمایشگاه ارتش و گرفتن عکس یادگاری با دستاورد‌های ارتش نیز خیلی جالب بود.

۹- تمامی ۷۰۰ صندلی سالن مراسم پر شده بود و تقریبا به تعداد همین ۷۰۰ نفر هم مردمی با سنین مختلف در گوشه‌های مختلف سالن سرپا ایستاده بودند و یا بیرون از سالن در نمایشگاه حضور داشتند. پر ماندن این صندلی‌ها تا انتهای مراسم هم جالب بود.

۱۰- سالن مراسم که متعلق به آموزش پرورش بود شکیل و زیبا بود. با وجود این که سالن ۷۰۰ صندلی داشت و پرکردن آن در مراسمات معمولی کار سختی است، اما برای این مراسم بزرگ به وضوح کوچک بود.

۱۱- دکور حرفه‌ای و طراحی‌های گرافیکی برنامه و پخش کلیپ و موشن گرافی‌های تولیدی و با کیفیت نشان می‌داد که از مدت‌ها قبل روی محتوا‌های برنامه به صورت تیمی فکر شده است.

۱۲- اجرای گروه سرود با کیفیت و جذاب توسط دانش آموزان دختر و پسر هم استانی از برنامه‌های خوب مراسم بود و سطح بالایی داشت. به قولی کارشان در سطح تیم ملی بود.

۱۳- اجرای موسیقی، سرود، نمایش و پخش موشن گرافی‌های حرفه‌ای و سطح بالا نشان داد در برنامه‌های کنگره سعی شده روی بُعد فرهنگی هنری و رسانه‌ای مرتبط با شهدا برای ارتباط گیری و جذابیت بیشتر برای نسل نوجوان و جوان تمرکز شود.


۱۴- سیستم صوتی برنامه هر چند حرفه‌ای و خوب پیش بینی شده بود، اما اشکالات کوچک آن زمان اجرای گروه سرود یا صدای ضعیف بازیگران اجرای نمایش برای کسانی که در بخش انتهایی سالن نشسته بودند نشان داد که برای اجلاسیه‌های بعدی باید توجه بیشتری به سیستم صوتی شود.

۱۵- حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه، نحوه تدارکات، اجرای نمایشگاه، دکور و سالن و حتی کیفیت بالای سرود و نمایش ها، این که کنگره شهدای استان در سطح ملی بوده و عنوان آن دومین کنگره ملی شهدای استان است را کاملا نشان داد.

۱۶- انتشار هماهنگ و گسترده یک خبر و گزارش توسط خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یک روز قبل از برگزاری اولین اجلاسیه کنگره شهدا هم نشان از اهمیت این اجلاسیه و همدلی رسانه‌ها در کنار مسئولین استان برای برگزاری افتخار آمیز دومین کنگره ملی شهدای استان داشت. در زمان اجرای مراسم هم خبرنگاران و مستند سازان زیادی از مرکز استان و گچساران حضور داشتند و تا پایان مراسم به صورت ایستاده در حال پوشش خبری مراسم بودند. پوشش کامل شبکه استانی و پخش از چند شبکه ملی هم از نکات جالب مراسم بود.

۱۷- این که به دلایل امنیتی تیم حفاظت فرمانده کل ارتش، به خبرنگاران اجازه ندادند از زاویه روبرو از مهمانان جلوی جایگاه (فرمانده کل ارتش، استاندار، سرداران و..) تصویر تهیه کنند موجب رنجش برخی از خبرنگاران شد. هر چند در دقایق پایانی مراسم برخی خبرنگاران توانستند این کار را انجام دهند.
۱۸- خانواده‌های عزیز شهدای ارتش هم استانی، غالباً عکس شهید خود را همراه آورده بودند و به سینه گرفته بودند.
۱۹-تعدادی از فرزندان، همسران و مادران شهدا در هنگام پخش آیتم‌های هنری نتوانستند احساسات خود را کنترل کنند و هق هق گریه آن‌ها در سالن به گوش می‌رسید.
۲۰- مجری برنامه که از غیورمردان ارتشی بود بیان و اجرای بسیار زیبا و دلنشینی داشت. اعلام حماسی و با انرژی برنامه‌ها برای همراهی مخاطبان با برنامه بعد عالی اجرا می‌شد.
۲۱- شعار (با شهدا تا فتح قله ها) به عنوان شعار محوری دومین کنگره شهدای استان انتخاب شده و این شعار در ویدئو وال‌های (تلویزیون‌های بزرگ) نصب شده در سِن (جایگاه) مراسم به طور مرتب پخش می‌شد. انتخاب این شعار با توجه به جمله مهم سال گذشته رهبر انقلاب که گفته بودند به "قله‌ها نزدیکیم.. " جالب توجه بود.
۲۲-استفاده از کلمه (فتح) در عبارت تا فتح قله‌ها نیز به اسم سپاه فتح استان که دبیری کنگره شهدا را نیز به عهده دارد جالب توجه بود. آرم دومین کنگره استان نیز زیبا طراحی شده است. در دکور بندی اجلاسیه، پخش آیتم‌ها و تیزر‌ها نیز به دفعات نیز از این آرم (نشان) استفاده شده بود.

۲۳- حضور پررنگ تاجگردون منتخب جدید مردم شهرستان گچساران و باشت در اجلاسیه و عدم حضور سید ناصر حسینی نماینده فعلی مردم گچساران در این مراسم نیز از دیگر حاشیه‌های این مراسم بود. تاجگردون در مراسم استقبال از فرمانده کل ارتش در فرودگاه نیز حضور داشت.

۲۴- فرمانده ارتش استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، استاندار، فرمانده سپاه فتح، فرمانده انتظامی استان و تعدادی از دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در مراسم استقبال رسمی از فرمانده کل ارتش و سپس همراهی وی برای غباررویی از گلزار شهدا حضور داشتند.
۲۵- رجز خوانی زیبای یک جانباز هم استانی در حضور فرمانده کل ارتش در گلزار شهدا نیز جالب توجه بود. فیلم این رجز خوانی در رسانه‌ها نیز بازنشر شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
مطلب جالبی بود. این مراسمات در فضای باز برگزار بشه بهتره
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
یاداشت دقیقی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
عصر دنا درود.....إن شاالله کنگره بهتر برگزار خواهدشد.دلیل تیم امنیتی هم این بود که از گذشته درس بگیریم و همه مختصات و مشخصات و در لحظه افشاءنکنیم چون سرلشکر موسوی هم یکی ازآن افرادیسنچت که تحریم شده و در لیست موساد و....می باشد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.