تاریخ انتشار:۱۲:۲۰ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
عصر دنا: منابع طبیعی شهرستان باشت در چارچوب مبارزه با ریشه‌کنی گیاهان کوهی 7000 بوته کشف و امحا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش پایگاه خبری عصر دنا؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت گفت: با توجه به بارش‌های خوب سال گذشته و مستعد بودن کوه‌های این شهرستان برای رویش انواع گیاهان دارویی و بوته‌های گیاهی، در تعطیلات نوروزی امسال با هجوم مردم و مسافران به کوه‌های این شهرستان خساراتی به طبیعت، منابع طبیعی و گیاهان دارویی وارد شد.مهراب عبدی گفت طی گشت‌های نوروزی مامورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت بالغ بر ۱۵۰ کیلوگرم گیاه دارویی بن سرخ ،بیش از ۷۰۰۰ بوته از متخلفین کشف ،ضبط و امحاء گردید.وی افزود: تعداد ۵ فقره پرونده تخلف تشکیل و به دستگاه‌ قضایی ارجاع شد از دستگاه قضایی،دادستان،نیروی انتظامی که در همه ماموریت‌ها پشتیبان ما هستند داریم.گیاه بن سرخ (Allium jesdianum) یک گیاه گلدار است که به طور وحشی می‌روید و متعلق به خانواده Lilaceae (لیلیاسه) است.این گیاه در ارتفاعات یکهزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ متری رشد می‌کند و با اسم ‌هایی همچون پیاز یزدی، لپو و سوره بنه نامگذاری شده اند.بن سرخ با برگ‌هایی شبیه تره و گل آذین چتر در ارتفاعات می‌روید و در بعضی از مناطق به صورت تازه و خشک در غذا و سوپ استفاده می‌شود.سطح مراتع و جنگل های این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتاری جنگل است.کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهم ترین گونه های پوشش گیاهی و جنگلی این شهرستان است.
عبدی با بیان اینکه این مقدار بوته گیاهی و گیاهان داوریی طی مراحل قانونی امحا شد افزود: طبیعت دوستان ضمن حفاظت از طبیعت در صورت مشاهده هرگونه تخریب عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی به نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.
 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین