تاریخ انتشار:۱۴:۴۳ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
عصر دنا: روستا‌های سیلاب و کلوار در کهگیلویه و بویراحمد از جمله مناطق بحران‌ زای سیل برای جلوگیری از خطرات احتمالی تخلیه شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش عصر دنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی گفت: مدیریت بحران با برنامه ریزی و تامین زیرساخت های لازم با آماده باش کامل این بحران را مدیریت خواهد کرد.
 
علیرضا نیکروز افزود: با اعلام دستور تخلیه ۲ روستای استان امدادگران هلال احمر برای پیشگیری از خسارت های احتمالی بارندگی های ۴۸ ساعت آینده به روستای سیلاب کلوار اعزام و ساکنان این روستاها را با مینی بوس به حرم امامزاده شاه غالب (ع) منتقل کردند.

وی ادامه داد: رگبار شدید باران، صاعقه، رعد و برق، وزش متوسط تا شدید باد و رگبار شدید برف در ارتفاعات از مخاطرات این سامانه بارشی اعلام شده است.
 
وی تصریح کرد: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها،جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده،، احتمال تخریب سازه های موقت و خسارت به خطوط برق از اثرات احتمالی این سامانه است.
 
نیکروز اظهار کرد: با توجه به پیش بینی بارش بیش از صد میلی‌متری باران نیاز است متولیان با صدور هشدارهای لازم از توقف و تردد شهروندان در حاشیه رودخانه ها، آبراه های درون شهری و تفرجگاه ها جلوگیری کنند؛ همچنین دامداران از رها کردن دام در ارتفاعات و سکونتگاه های نزدیک رودخانه برای به حداقل رساندن خسارت ها بپرهیزند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم با اشاره به اینکه امدادگران برای پیشگیری از خسارت های احتمالی بارندگی های ۴۸ ساعت آینده در مناطق بحران‌زای سیل اعزام شدندگفت: این امدادگران به مناطقی که احتمال خطر بیشتر دارند و آسیب پذیر هستند همچون لار، قلعه دختر، دیشموک، سیلاب و کلوار اعزام شدند تا در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن مداخلات امدادی را آغاز کنند.
 
کاظم فلاح دوست افزود: همچنین ۲ روستای کلاغ نشین و کولوار با جمعیت ۲۸ خانوار نیز دستور تخلیه گرفته اند.
 
وی عنوان کرد: ۲۰۰ نیروی امدادگر متخصص و آموزش دیده پایگاه های امداد و نجات ثابت و سیار هلال احمر آماده خدمات رسانی برای سامانه بارشی روزهای بیست و نهم اسفند و اول فروردین امسال هستند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین