تاریخ انتشار:۱۳:۲۷ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
عصر دنا: امام جمعه کهگیلویه با بیان اینکه دشت‌های این شهرستان در مجاورت مارون خروشان تشنه و بی‌آب مانده‌اند، افزود: به ما اجازه برداشت آب از سدها نمی‌دهند و مطالبه برای احداث سد آبریز همچنان بی‌جواب مانده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا از دهدشت، در ششمین روز از دهه فجر انقلاب با حضور وزیر جهاد کشاورزی سد خاکی شهید دلنسب در روستای کوهبرد به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در آیین افتتاح این پروژه مظلومیت‌های کهگیلویه را یادآور شد و خطاب به وزیر گفت: در محلی که قرار گرفته‌ایم سمت راست سد کوثر و سمت چپ سد مارون احداث شده است در حالی که زمین‌های شهرستان در مجاورت این سدها تشنه و بی‌آب مانده‌اند.

امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: زمین‌های شهرستان مصداق ضرب المثل «آب در کوزه و ما تشنه لبان» است، چطور می‌شود دو سد در شهرستان احداث شود اما ولو به قطره‌ای اجازه برداشت آب به زمین‌های تشنه ما ندهند!

وی ادامه داد: چقدر باید استاندار تلاش کند فریاد بزند برای اینکه اجازه دهید یک برکه اندازه یک دهم مارون احداث شود جلوی طغیان سیلاب را می‌گیرد و به کهگیلویه کمک می‌کند.

فریاد ملتمسانه امام جمعه کهگیلویه نزد وزیر؛ آقای ویزر صدای کشاورزان ما را به هیأت دولت برسانید/عطش دشت‌ها با برکه‌ی آبریز سیراب می‌شود

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر بیان کرد: 36 هزار هکتار زمین در کهگیلویه و چرام چشم انتظار آبریز هستند مطالبه عموم مردم احداث سد آبریز است.
وی با بیان اینکه ما نه در مرز قرار داریم که از شرایط آن برخوردار باشیم و نه در کنار دریا هستیم که از صنعت دریا استفاده کنیم ، افزود: در استانی هستیم که 10 درصد آب کشور را تولید می‌کند ولی جوانانش برای اشتغال از اینجا تا عسلویه دنبال کار می‌گردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه گفت: آقای وزیر! از شما خواهش می‌کنیم فریاد ما در هیأت دولت برای پمپاژ دشت‌های تشنه کهگیلویه باشید من بچه کشاورزم دلم می‌سوزد زمستان با حجم آب و سیلاب با مشکل مواجه هستیم اما اجازه برداشت آب نداریم.

وی با اشاره به سطح دریاچه کوهبرد و حجم آب ذخیره این سد، از وزیر خواست ابرای افزایش ارتفاع تا هفت متر چاره‌اندیشی کند و در خصوص مزایای این تغییر گفت: در حال حاضر 2 و نیم میلیون متر مکعب حجم ذخیره‌سازی آب است که در ارتفاع هفت متری تا پنج میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت و سطح زمین‌های آبیاری شده از 400 هکتار به 800 هکتار خواهد رسید.

فریاد ملتمسانه امام جمعه کهگیلویه نزد وزیر؛ آقای ویزر صدای کشاورزان ما را به هیأت دولت برسانید/عطش دشت‌ها با برکه‌ی آبریز سیراب می‌شود

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه کهگیلویه برای پیشرفت راهی جز توسعه کشاورزی ندارد، تأکید کرد: اولویت اصلی ما کشاورزی است انتظار داریم این حوزه را ویژه حمایت کنید.

امام جمعه کهگیلویه سفرهای رئیس جمهور به استان را یادآور شد و گفت: در 2 سفر هیئت دولت برکات داشت اما سهم وزارت جهاد کشاورزی کمتر بود .

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین