تاریخ انتشار:۱۸:۵۰ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
انتقاد امام جمعه کهگیلویه از بی‌خیالی نسبت به سلامت مردم
عصر دنا: امام جمعه کهگیلویه با انتقاد از بی‌خیالی مسئولین نسبت به سلامت مردم گفت: دود ناشی از سوزاندن زباله سلامت مردم دهدشت را به خطر انداخته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا از دهدشت، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در نشست مجمع سلامت با اشاره به حساسیت دین برای سلامت گفت: یکی از عوامل بیماری پرخوری است اسراف هدر دادن نیست اگر چیزی بیش از حد نیاز بدن استفاده شود اسراف است.

امام جمعه کهگیلویه گفت: تغییر سبک تغذیه و وعده‌های غذایی به بدن ضرر می‌رساند بسته‌های شبانه اینترنت خلاف سلامت است.

وی با اشاره به حجم بالای کار و سختی کادر درمان شهرستان، گفت: وضعیت بهداشت و درمان کهگیلویه نگران کننده است، مع‌الاسف مسئولین استان نسبت به درمان استان توجهی ندارند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود:نمی‌شود سه شهرستان را با یک بیمارستان اداره کرد خجالت‌آور سات که مسئولین برای بیمارستان جدید دهدشت دست بکار نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه زمین دولتی در دهدشت تأمین است، گفت:این مسئله اما برای مسئولین استان مهم نیست
سلامت مردم کهگیلویه برای آنها اهمیت ندارد که کاری کنند.

امام جمعه کهگیلویه بیان کرد: فاجعه است دولت زمین داشته باشد اما برای سلامت مردم کاری نشود.

وی با اشاره به اینکه برخی مواقع برخوردهای نامناسب از سوی همراه بیمار با کادر درمان می‌شود، ادامه داد: پزشک امنیت ندارد کادر درمان و پرستار استرس دارد خیلی بد است پرستار بخاطر استرسی که همراه بیمار با چاقو وارد کرده است نتواند با آرامش به کار خود بپردازد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر وضعیت سایت زباله را اسف‌بار خواند و گفت: این موضوع همیشه مطرح می‌شود خطرات و تهدیدهای زیست محیطی آن گوشزد می‌شود اما تاکنون برای رفع معضل چاره‌اندیشی نشده است.

وی ادامه داد: مشخص کردن جایگاه برای سایت چه کاری دارد که این همه تعلل شده است؟ دود ناشی از سوزاندن زباله مردم را کلافه کرده است.

امام جمعه کهگیلویه همچنین از رایج بودن زیرمیزی در مطب‌ها انتقاد کرد و گفت: زیرمیزی عادی شده است بیمار می‌داند اگر زیرمیزی ندهد کارش انجام نمی‌شود؛ این ناشی از نارضایتی پزشکان نسبت به حقوق است
که باید فکری شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه ضرورت توجه به افزایش جمعیت را متذکر شد و افزود: اگرچه در شهرستان جمعیت خوب است اما آمار رو به کاهش است تا پنج سال آینده اگر اتفاقی در افزایش جمعیت نیفتد از نرمال جمعیت عقب خواهیم افتاد .

وی با بیان اینکه مسئله جمعیت امنیتی، سیاسی و اجتماعی است، خواستار توجه مسئولین به مطالبه مهم رهبر انقلاب در خصوص افزایش جمعیت شد و افزود: کادر درمان مراقب قتل نفس باشند تشویق به سقط جنین هم قتل محسوب می‌شود.

انتهای خبر/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین