تاریخ انتشار:۰۹:۲۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: رضا کاظمی، شرکت‌کننده رویداد «عصر امید» گفت: تولید کمپوست‌های بیولوژیک، عاری از بیماری‌ها، عناصر سنگین و مضر توسط این شرکت ثبت اختراع شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رضا کاظمی، مدیرعامل شرکت زیست‌بستر آزادتکین، کارشناس ارشد کشاورزی و مخترع که در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کند،  بیان کرد: شرکت زیست‌بستر آزاد تکین در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج استقرار پیدا کرده است. در سال‌های قبل یک اختراع به نام تولید بیولوژیک کومپوز بود که تفاوت‌های بسیاری با کومپوزهای ایران و جهان دارد، زیرا کومپوزهای تولیدشده بیولوژیک، عاری از بیماری‌ها و عناصر سنگین و مضر هستند.

وی در ادامه افزود: محصول شرکت زیست‌بستر آزادتکین ثبت اختراع شده و همچنین قراردادهایی با شهرداری یاسوج منعقد شده است. ما در این شرکت پسماندها و زباله‌های خانگی را دریافت می‌کنیم و سپس مواد خشک مانند پلاستیک، کاغذ، آهن، و... را جدا کرده و در نهایت مواد ترش را به کومپوز یا مواد آلی تبدیل می‌کنیم. این مواد آلی برای کشاورزی، باغبانی، گلخانه‌ها و فضاهای سبز استفاده می‌شود.

کاظمی در خصوص تولید فرآورده‌های تولیدشده خاطرنشان کرد: حال، علاوه بر تولید کومپوز قصد داریم محیط زیست اختصاصی هر گیاه را به صورت جداگانه ایجاد کنیم. به عبارت دیگر در تلاش هستیم برای هر گیاه یک خاک با عناصر مخصوص تولید کنیم. این ایده به نمونه اولیه یا همان پایلوت رسیده است و برای نمایشگاه‌ها تقریبا بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلو به صورت سنتی تولیدات داشته‌ایم. برای صنعتی کردن نمونه اولیه نیاز به تسهیلات داریم تا بتوانیم فعالیت خود را به سمت جلو هدایت کنیم.

وی در خصوص رویداد ملی گام دوم افزود: ما در رویداد ملی گام دوم قرار است دو محصول با نام‌های کومپوز بیولوژیک و بستر کاشت اختصاصی ارائه دهیم. تاکنون دانشگاه آزاد اسلامی حمایت مالی از ما نکرده است و امیدوار هستیم تا در این رویداد تمهیداتی صورت بگیرد و تسهیلاتی احصاء شود. رویداد گام دوم نمایشگاهی است که محصولات و دستاوردهای فناورانه در آن به نمایش گذاشته می‌شود و محصولات متنوع در معرض دید قرار می‌گیرند. اگر در این رویداد رؤسای دانشگاه حضور پیدا کنند، این محصولات دیده می‌شود.

مدیرعامل شرکت زیست‌بستر آزادتکین در پایان مطرح کرد: تمام دانشگاه‌ها فضای سبز، گل و گیاه و درخت و همچنین بعضی از واحدهای دانشگاهی زراعت، کشت و کار و باغ نیز دارند؛ بنابراین می‌توانند از این محصول استفاده کنند. با معرفی شرکت به شرکت‌های دیگر، جهاد کشاورزی، و... می‌توانیم بازار مصرف خود را توسعه و گسترش دهیم.

رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار «عصر امید» از هشتم تا یازدهم خرداد در مصلای تهران برگزار می‌شود و میزبان ۳ هزار شرکت دانش‌بنیان، آزمایشگاه و زیرساخت، گروه پژوهشی و استارت‌آپ است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین