تاریخ انتشار:۱۸:۰۷ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: پل سوم بشار یاسوج بعد از گذشت ۲۰ سال هنوز رفع عیب نشده و به صورت کامل مورد افتتاح و بهره برداری قرار نگرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

27 خردادماه 97 فاز اول پل سوم بشار بعد از 17 سال از آغاز عملیات اجرایی آن مورد بهره برداری قرار گرفت ولی در کمتر از 5ماه با مشکلاتی از جمله ریزش بخشی از پل روبه‌رو شد و هر از گاهی زخم‌های تاول زده‌ای از این پروژه نمایان می‌شود.

عملیات اجرایی پل سوم بشار یاسوج به طول130 متر و با دو باند رفت و برگشت با عرض 11 متر با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج در سال 82 آغاز و فاز نخست آن در خردادماه 97 افتتاح شد.

پُل سوم بشار یاسوج از پُل‌های پُر تردد این شهر بوده که مشکل بار ترافیکی بالایی را تاکنون حل کرده ولی اینکه این پل هنوز تکمیل نشده و فاز دوم برای استاندارد سازی به پایان نرسیده نگرانی‌هایی را ایجاد کرده زیرا هر لحظه امکان وقوع یک بحران دور از انتظار نیست.

بنا به گفته برخی مسئولان استانی پل سوم بشار از سمت روستای علی آباد بسمت شهر یاسوج ایرادات فنی دارد و پیمانکار در حال رفع این مشکلات بوده ولی بعد از این همه انتظار هنوز خبر از پایان سوت عملیات اجرایی در این پیر پروژه کهگیلویه و بویراحمد نیست.

کیوان آشنا عضو شورای شهر یاسوج علت به تأخیر افتادن تکمیل پروژه پل سوم بشار را عدم همکاری لازم راه و شهرسازی استان به‌عنوان مجری طرح می‌داند موضوعی که فرشید احمدی کیش دیگر عضو این شورا در قالب عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با شهرداری یاسوج بر آن صحه می‌گذارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد آذرماه در بازدید از پل سوم بشار گفته بود که این پروژه غیر فعال بود که با پیگیری‌های انجام شده و چندین نشست با راه و شهرسازی و پیمانکار مقداری اعتبار برای آن تامین شد.

به گفته کیامرث حاجی زاده بیش از 70 درصد تیرهای پل تولید شده بود و قرار بود در 3 ماه آینده پروژه به سرانجام برسد که وعده 3 ماهه تمام شد و خبری از تعیین تکلیف این پروژه بعد از 20 سال نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد پروژه پل چهارم را در حوزه شهرداری عنوان کرد و گفت: تیرهای مانده از کارخانه سازنده در قزوین به سمت استان حمل شده است، ولی اینکه این تیرها بعد از 3 ماه به یاسوج رسید یا خیر، هنوز جای سوال آن باقی مانده است.

یکی از مشکلات در اجرای پروژه پل سوم بشار انداختن توپ پاسخگویی توسط شهرداری و اداره راه و شهرسازی در زمین همدیگر بود و هیچ کدام حاضر به پاسخگویی شفاف تاکنون نبوده‌اند و کسی نیست بگوید مقصر 20 ساله این پروژه کیست؟

استانداری کهگیلویه و بویراحمد , استانداری کهگیلویه و بویراحمد ,

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار