تاریخ انتشار:۲۲:۲۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
عصر دنا: رئیس بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان گفت: ۵۱تخت برای بستری بیماران مشکوک به کرونا در این بیمارستان اختصاص دارد تا در صورت نیاز اقدام به مراقبت شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

طاها حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون ۶۱ بیمار تنفسی در این بیمارستان بستری شده اند که تا زمان حاضر ۵۴ بیمار پس از بهبودی ترخیص شده اند.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان تصریح کرد: در این مدت نمونه ۱۹ بیمار مشکوک به ویروس کرونا برای انجام آزمایش به تهران ارسال شده که پاسخ ۱۷ مورد دریافت شده منفی بوده است.

وی بیان کرد: تجهیزات حفاظت شخصی مورد نیاز پرسنل بیمارستان شهید رجایی چون کلاه،عینک،لباس،ماسک و دستکش با حمایت نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خریداری شده و در زمان حاضر مشکلی از این بابت وجود ندارد.

حسینی تصریح کرد:بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان از نظر تجهیزاتی مانند سی تی اسکن،نیروی انسانی پزشک و پرستار نیز کمبودی ندارد.

۱۳ تخت نیز برای بیماران مشکوک به کرونا مربوط به کارکنان و خانواده های زیر پوشش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز در بیمارستان اختصاص نفت اختصاص یافته است.

تاکنون تنها یک مورد بیمار قطعی کرونا در گچساران شناسایی شده که هم اکنون در بیمارستان شهید جلیل یاسوج در حال مراقبت است.

بر اساس بروشورهای آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «کرونا» خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که هفتمین رده جدید آن در شهر «ووهان» چین پیدا شد؛ علایم ابتلا به این ویروس شامل تب، سرفه، کوتاهی تنفس، علایم گوارش و در موراد شدید، عفونت ریه ( پنومونی)، سندرم تنفسی حاد شدید و نارسایی کلیه است.

انتقال این ویروس به صورت فرد به فرد امکان‌پذیر و راه‌های احتمالی انتقال آن از طریق انتشار از راه هوا، تماس نزدیک با انسان مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده میسر است.

بر اساس اطلاعات فعلی راه‌های انتقال کوروناویروس جدید همانند سایر کوروناویروس‌ها و ویروس آنفلوانزاست؛ یعنی از تماس دست آلوده به ترشحات تنفسی با چشم، بینی و دهان، از راه قطره‌های تنفسی (عطسه، سرفه و صحبت کردن چهره به چهره به مدت طولانی) است بنابراین شست‌وشوی مکرر دست‌ها بسیار توصیه می‌شود.

بر اساس این گزارش از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار ۳۶۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر افزایش یافت.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار