کد خبر: ۱۳۵۵۵
تاریخ انتشار:۱۹:۱۸ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
عصر دنا: تناقض گویی ها و اعترافات دولتی ها در ضعف سیستم اجرایی انتخابات در عین تنوع اعداد و ارقام یاد شده نشان میدهد برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی دولتی که مدعی اجرای حقوق شهروندی است حداقل ترین حق آنها که حق رای دادن بوده است را از میلیون ها ایرانی سلب کرده و با تخلفات فراوان اجازه ندادند میزان، که رای مردم بوده است به خوبی خود را نشان دهد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): انتخاباتی دیگر باشکوه و حماسه مردم ایران برگزار شد، مشارکت بالا و صف های طولانی مردم یکبار دیگر گواه بر اعتماد مردم به نظام بود و یاوه گویی دشمنان را پاسخ گفت اما حاشیه های بی تدبیری وزارت کشور دولت روحانی کار را به جایی کشاند که بسیاری از مردم نتوانستند آرا خود را به صندوق ها بریزند.
 
روحانی: 4میلیون نفر نتوانستند رای بدهند!
 
حسن روحانی روز دوشنبه در ابتدای نشست خبری خود گفت:«  اگر می‌توانستند از همه آن‌هایی که در صف بودند رای اخذ کنند مشارکت به ٤٥ میلیون هم می‌رسید!» روحانی در حالی اعتراف میکند که چهار میلیون از مردم پای صندوق های رای آمدند اما رای آنها توسط مسئولین اجرایی وزارت کشور اخذ نشده است که دولت خودش مسئول برگزاری انتخابات بوده است.
 
در روز29اردیبهشت یعنی روز رای گیری اعتراض مداوم نمایندگان ستاد سیدابراهیم رئیسی از کانال های متعدد درخصوص بی تدبیری در نرساندن تعرفه ها و تخلفات گونانگون به گوش میرسید، حضور میلیونی مردم پای صندوق های رای از همان ساعات ابتدایی نوید مشارکت گسترده را میداد و اینگونه نبود که برای مسئولین دولت این حضور مردم قابل پیش بینی نباشد به خصوص اینکه فرایند رای گیری به خاطر همزمانی انتخابات ریاست جمهوری با شورای شهر خود باعث میشد تا مردم مدت زمان بیشتری در صف ها انتظار بکشند.
 
 
رحمانی فضلی: از یک میلیون نفر رای گرفته نشد نه 4میلیون!
 
از طرف دیگر وزیر کشور در صحبت های خود ضمن بیان این موضوع که مشارکت بالا را از قبل پیش بینی کرده بودیم میگوید:« با توجه به قانون زمان رأی‌گیری روز جمعه است از این‌رو در کل کشور حدود یک میلیون نفر پشت صف مانده بودند و چون از ساعت 24 گذشته بود نمی‌توانستیم رأی‌گیری کنیم!» جای سوال دارد که چرا همچون روال سابق افرادی که ساعت ها در صف حضور دارند به داخل حوزه ها هدایت نشدند تا رای آنها اخذ شود بلکه انها را از حوزه های رای گیری بیرون کردند به این بهانه که نمی توان از ساعت 12شب به بعد رای گیری کرد!
 
اگر این حجم از جمعیت و زمانگیر بودن آن برای وزیر محترم کشور محرز بوده است چرا تدابیر لازم را برای اخذ رای همه مردم در نظر نگرفته اند؟ آیا قابل پیش بینی نبود که بسیاری از مردم ترجیح میدند تا به جای صف هایی که در روز و زیر آفتاب تشکیل میشود شب را برای رای دادن انتخاب کنند؟
 
وزیر کشور در خصوص صحبت های رئیس جمهور نیز میگوید:« اینکه گفته شده 3 یا 4 میلیون نفر پشت صف ماندند، یک تخمین است؛ تخمین ما و وزارت کشور به عنوان مسئول انتخابات یک میلیون نفر است.»
 
معاون روحانی: 3میلیون نفر رای ندادند
 
معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور نیز گفته بود:«براساس آمار، نزدیک به سه میلیون نفر از مردم به دلیل اتمام وقت نتوانستند پای صندوق های رای بیایند اما با این وجود همه آمدند.»
 
تناقض گویی ها و اعترافات دولتی ها در ضعف سیستم اجرایی انتخابات در عین تنوع اعداد و ارقام یاد شده نشان میدهد برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی دولتی که مدعی اجرای حقوق شهروندی است حداقل ترین حق آنها که حق رای دادن بوده است را از میلیون ها ایرانی سلب کرده  و با تخلفات فراوان اجازه ندادند میزان، که رای مردم بوده است به خوبی خود را نشان دهد.
 
در چه مناطقی رای مردم گرفته نشد؟
 
به عنوان نمونه فیلم زیر به خوبی نشان میدهد که مسئولان اجرایی مانع از رای دادن مردم در ساعت 9 شب شده اند! این یعنی هزاران نفر از مردمی که روحانی میگوید نتوانسته اند رای بدهند نه به خاطر اتمام زمان رای گیری که به خاطر خواست مسئولین دولتی اجازه رای دادن پیدا نکرده اند.
 
 این فیلم مربوط به یکی از مناطق در خراسان است که سیدابراهیم رئیسی پیشتاز در آن استان بوده است:
 
Video Player
00:00
00:00

خراسان.mp4 | دانلود فیلم 

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.