کد خبر: ۱۳۲۶۲
تاریخ انتشار:۱۱:۱۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
عصر دنا: به نظر مي رسد حسن روحاني پيش از اعتراض كارگران به وي و افزايش آراي رقبا در نظرسنجي ها، تمايل كمتري براي اجرايي كردن طرح راديكاليزه كردن فضاي انتخاباتي داشت اما پس از آن ماجراها، خود به بازيگر اين طرح تبديل شده و خوراك لازم را از طريق سخنراني ها و اظهارات شاذ به سوي شبكه هاي اجتماعي روانه مي سازد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): كمتر از ده روز ديگر انتخابات رياست جمهوري ايران رقم خواهد خورد و رئيس جمهور مستقر به هر روشي چنگ مي زند تا خود را در پاستور تثبيت كند.

به گزارش جهان نيوز، اولين باري كه حسن روحاني پا در انتخابات رياست جمهوري گذاشت كسي فكر نمي كرد كه اين مرد امنيتي - اطلاعاتي و تا حدودي ناشناخته بتواند كليد پاستور را در جيب بگذارد.

اما تنها  يك هفته قبل از انتخابات 24 خرداد، وي در نظرسنجي ها رشد چشمگيري پيدا كرد و توانست رقباي خود را با راي ميليمتري پشت سر بگذارد. 4 روز قبل از انتخابات محمدرضا عارف نيز به نفع روحاني كنار زده شد و اين نيز در پيروزي روحاني تاثيرداشت.

اين دور انتخابات تفاوت چشمگيري با  سال 92 دارد. روحاني در اوضاع بسيار وخيمي به سر مي برد. وي حتي نمي تواند از عملكرد 4 ساله اش به خوبي دفاع كند و با اعتراضات گسترده كارگران روبه رو شده است. از همين رو ده روز مانده به انتخابات رويه خودرا تغيير داده است.

روحاني با خروج از لاك دفاعي، تهاجم بي پروا و انتحاري را در اولويت قرار داده است. وي طرح هاي راديكال خود را رو كرده و به هر قيمتي شده حتي اگر زمين سوخته نيز از خود بر جاي بگذارد نمي خواهد پيروزي آساني نصيب رقبايش كند.

دام ها و فريب هايي تيم تبليغاتي روحاني با توجه به سابقه اطلاعاتي و امنيتي شان كاملا برنامه ريزي شده و حساب شده طرح ريزي شده اند.  اين تيم در دوقطبي كردن فضاي سياسي و فرهنگي جامعه با پهن كردن تورهاي بزرگ قصد دارند اقشار مختلفي از جامعه زنان، مخالفان انقلاب اسلامي و طرفداران براندازي، مدافعان حقوق همجنس گراها!، مدافعان حقوق حيوانات، طرفداران آزادي پوشش و دهها گروه و نيروي راديكال و افراطي اجتماعي و فرهنگي را جذب كنند.

با فراگير شدن شبكه هاي اجتماعي در ايران به خصوص تلگرام و اينستاگرام، صدها كانال و صفحه با عضويت ميليوني و چندصدهزاري خريداري يا اجير شده اند تا عمليات پهن كردن دام ها را براي جذب آراي خاكستري و حتي مخالف نظام، اجرايي كنند.

به نظر مي رسد حسن روحاني پيش از اعتراض كارگران به وي و افزايش آراي رقبا در نظرسنجي ها، تمايل كمتري براي اجرايي كردن طرح راديكاليزه كردن فضاي انتخاباتي داشت اما پس از آن ماجراها، خود به بازيگر اين طرح تبديل شده و خوراك لازم را از طريق سخنراني ها و اظهارات شاذ به سوي شبكه هاي اجتماعي روانه مي سازد.

صدها دام و روش هاي جديد اقناعي طي مراحلي از سوي تيم رسانه اي و تبليغي روحاني به مرحله پياده سازي در رقابت هاي انتخاباتي رسيده اند. طرح گام به گامي كه ابتدا از طريق مناظرات و رقيب هراسي و هيولاسازي از رئيسي و قاليباف توسط جهانگيري و روحاني كليد زده شد.

فرداي آن روز مناظرات، وزرا و اعضاي بلندپايه دولت به خط شده و با حضور در كليپ هاي كوتاه چند دقيقه اي و ارائه مطالب در كانال هاي شخصي و رسانه هاي همسو، خط تخريب را به جزئيات و كارنامه هاي رقبا نيز كشاندند. زير سوال بردن طرح هاي اقتصادي رقبا و بي محتوا و خطرناك بودن آن به سرعت به جريان اصلي خبري رسانه هاي حامي دولت تبديل شد.

در سوي ديگر، حسن روحاني پس از ضربات مهلكي كه در معدن زمستان يورت به اعتبارش وارد شد، در اروميه حمله به نهادهاي نظامي، آستان قدس، شهرداري تهران و حتي قوه قضاييه و شوراي نگهبان را آغاز كرد.

اين حملات در همدان و كرمانشاه تندتر شد و بدون هيچ دليل و سندي، رقبا را به ايجاد ديكتاتوري و فضاي اختناق سياسي،‌فرهنگي واجتماعي در صورت راي آوري متهم ساخت. روحاني با پيش كشيدن موضوعي مانند ديواركشي رقبا در پياده روها براي جدا سازي زنان و مردان، سعي مي كند تا قشر بزرگي از آراي خاكستري و متمايل به آزادي هاي اجتماعي را به سوي خود جذب كند. او از خود چهره اي مدافع آزادي نشان مي دهد، چهره اي كه به هيچ وجه با سابقه تند و راديكالش همخواني ندارد.

باطل بودن نظر وي درباره ديواركشي چنان واضح است كه در زمانيكه رسانه هاي اصلاح طلب احمدي نژاد را همچون هيولاي چندسر مخالف آزادي به تصوير مي كشيدند، در دولت نهم و دهم، طرحي مانند ديواركشي اصلا مطرح نشد چه برسد كه اجرا شود.

اما سابقه روحاني نشان مي دهد وي و مدافعانش در دهه نخست انقلاب بخش نامه رعايت حجاب در ادارات را اجرا كردند و در خيابان ها با تيغ و پونز به زنان بي حجاب يا كم حجاب حمله ور مي شدند. حتي در دانشگاه ها نيز كه محمدعلي نجفي و محمدفرهادي مسئوليت هايي داشتند اقدام به ديواركشي در كلاس هاي درس كردند كه با مخالفت صريح امام خميني و رئيس جمهور وقت مواجه شدند.

وراي اين موارد، حيله سايه جنگ نيز از سوي كمپين روحاني به شدت دنبال مي شود. ترساندن مردم از اينكه در صورت راي آوري رئيسي با قاليباف ‌مجداد كشور با خطر جنگ و تحريم هاي فلج كننده روبه رو خواهد شد. چنين دامي از يكسال قبل پهن شده است. زمانيكه برجام نتوانست مردم را از لحاظ گشايش هاي اقتصادي و تاثير در معيشت اقناع كند، دوگانه جنگ و صلح از سوي مقامات دولتي مطرح شد.

در كنار اين رسانه ها و مقامات دولتي سعي مي كنند تا فضاي اقتصادي بدون روحاني را به شدت بي نظم جلوه دهند و افزايش تورم، كاهش قدرت خريد مردم و گراني سرسام آور سوخت  و ارز را مولفه هاي آن  مي دانند. افزايش قيمت دلار و بنزين با اعداد و ارقام ملموسي مانند 10 هزار تومان و 5 هزار تومان عنوان مي شود تا مردم عادي كوچه و بازار نيز از به قدرت رسيدن رقباي روحاني هراسان شوند.

صدها دام و طرح هاي فريب و اقناع از سوي تيم رسانه اي و تبليغي روحاني در 10 روز مانده به انتخابات به عرصه رقابت ها تزريق  مي شود كه تنها يك هدف را دنبال مي كند و به هيچ وجه قابليت اجرايي ندارند. تجربه سال 92 ثابت كرد كه روحاني توانايي اجراي وعده هاي اقتصادي اش را ندارد چه برسد وعده هاي افراطي در حوزه سياسي و فرهنگي.

طرح رفع حصر سران فتنه در سال 92 از سوي كمپين روحاني تنها خوراكي براي كشاندن اصلاح طلبان تندرو به پاي صندوق راي به نفع روحاني بود ولي وي در طول 4 سال نه تنها هيچ اقدامي انجام نداد بلكه سعي كرد با متهم كردن سازمان ها و نهادهاي ديگر، آن را از سر خود باز كند.

همين سوژه بار ديگر در متينگ هاي روحاني مورد سواستفاده قرار گرفته چرا كه به نظر آنها همچنان قابليت راي جذب با احضار ارواح سران فتنه را دارند!

بنابراين مشخص است كه تند و راديكال كردن فضاي انتخاباتي با فريب و منحرف كردن افكار عمومي از مطالبات اصلي،‌ هدف اصلي حاميان روحاني در روزهاي باقيمانده براي جلوگيري از شكست قريب الوقوع است و حتي ممكن است در چند روز پيش رو اقداماتي برخلاف منافع و امنيت ملي و ثبات سياسي انجام دهند تا با سياه نمايي اوضاع كشور، خود را از باتلاق عملكرد منفي و ضعيفشان نجات دهند.
 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.