استاندار در همان تماس وعده داد که ظرف یک هفته این دو مشکل حل خواهد شد اما با گذشت بیش از یک ماه نهتنها اقدامی صورت نگرفته بلکه هیچ پاسخ رسمی یا پیگیری مستندی نیز ارائه نشده است و این در حالیست که تبلیغات گستردهای پیرامون حضور مدیران در سامانه سامد و پاسخگویی مستقیم به مردم انجام میشود تبلیغاتی که به گفته بسیاری از شهروندان بیشتر جنبه نمایشی دارد تا حل واقعی مشکلات.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان به جای حل مشکل ایمنی و بررسی دقیق استحکام بنا پیشنهاد داده است: جهت جبران خسارات احتمالی ناشی از زلزله و آتشسوزی، آموزش و پرورش میتواند این مدرسه را بیمه تمام خطر کند!
مادر ۲۰ سالهای که تازه سه سال زندگی مشترک را آغاز کرده بود، پس از مراجعه به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج با درد شدید بارداری، جان خود را از دست داد. خانواده او میگویند با وجود گذشت بیش از ۲ ماه، هیچ پاسخ رسمی از بیمارستان دریافت نکرده و هنوز در انتظار رسیدگی مسئولان پزشکی هستند.
با وجود تخصص فنی و سابقه فعالیت، صرفاً به دلیل بومی نبودن در سطح شهرستان گچساران، ما را تهدید به اخراج کردهاند. در حالی که از ابتدای پروژه، با تمام توان و تعهد مشغول به کار بودهایم و تاکنون هیچگونه ضعف فنی یا رفتاری از سوی ما گزارش نشده است.
جبهه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد باید با برنامهریزی راهبردی، تعامل واقعی با نخبگان، بهرهگیری مستمر از ظرفیت هیئتها و مجموعههای فرهنگی مردمی، ایجاد گردش مدیریتی و شفافیت عملکرد تغییر رویکرد دهد.
استعفای دستهجمعی و هماهنگ شده برخی اعضا که بیشباهت به حوادث مشابه در مجلس ششم نیست، نشانهای آشکار از سهمخواهی و بیتوجهی به مسئولیتهای محوله در قبال مردم و نظام است.
وجود داشتن دو پارکینگ در بیمارستان امام خمینی دهدشت، یکی بهطور کامل بسته مانده و دیگری هم عمدتاً در اختیار کارکنان است؛ موضوعی که باعث شده بیماران و همراهان تنها سهم اندکی از فضای پارکینگ داشته باشند و برای جای پارک به خیابانهای اطراف رانده شوند.
مسابقات نمایشی «اسبان اصیل ایرانی»، عصر جمعه (۲ خرداد ۱۴۰۴) در باشگاه سوارکاری آریوبرزن روستای «مازه خریده» استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.در این رقابت، زیبایی اسبهای اصیل و هنر سوارکاران و چابکی اسبها به نمایش در آمد.
مدیریت سفارشی، در ذات خود، پدیدهای موقت، واکنشی و غیرپاسخگوست. این سبک از انتصاب و اداره، اگرچه ممکن است در کوتاهمدت رضایت برخی چهرههای ذینفوذ را تأمین کند، اما در بلندمدت بنیانهای توسعه را فرسوده، ساختار سازمانی را ناکارآمد و بدنه جامعه را نسبت به عدالت و کارآمدی نظام اجرایی، بدبین میکند.
کهگیلویه و بویراحمد، با برخورداری از نیروی انسانی جوان، منابع طبیعی غنی و موقعیت ژئوپلیتیکی خاص، نیازمند نسلی از مدیران متعهد، متخصص و مستقل است که منافع عمومی را بر روابط محفلی و شخصی ترجیح دهند. عبور از چرخه معیوب مدیریت سفارشی، نهتنها ضرورت توسعه استانی، بلکه شرط لازم برای ارتقای حکمرانی ملی است.
در استان کهگیلویه و بویراحمد، آنچه بیش از هر چیز توسعه را به تأخیر انداخته، نه کمبود منابع یا ظرفیتهای طبیعی، بلکه تداوم الگوهای ضعیف مدیریتی و فقدان نهادهای کارآمد است؛ نگاهی تحلیلی به ۳۰ ویژگی مشترک مدیران ناکارآمد این منطقه، تصویری روشن از موانع ساختاری در مسیر عقلانیت، نظم و پیشرفت ارائه میدهد.
در یک نظام عقلگرای سیاسی، نماینده مجلس نه واسطهی استخدام و انتصاب، بلکه طراح قواعد بلندمدت برای اداره کشور است. تحلیل 30 ویژگی رفتاری و ساختاری نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد نشان میدهد که فاصلهی قابل توجهی میان کارکرد واقعی نمایندگان این استان و استانداردهای نهاد قانونگذاری در جوامع توسعهیافته وجود دارد.
باید از آقای فرماندار سوال شود شما که مدعی هستی سال ها در مطالبه گری استخوان خرد کرده ای، چرا باید با رسانه ای که در محافل عمومی و خصوصی به یک رسانه باجگیر معرف است ارتباط خیلی نزدیک داشته باشید.
این رسانه ها که اتفاقا شعار شفافیت و توسعه و... را نیز می دهند در تلاش هستند تا شبکه اطلاعاتی و نفوذی مالی، اداری خود، از جمله مدیران، رقبای مدیران، کارمندان جاه طلب، نیروهای به حاشیه رانده شده در دستگاه های اجرایی، را ایجاد کنند تا نفوذ خود بر مدیران ضعیف النفس را افزایش دهند و آنها را برای حمایت سیاسی، جمع آوری کمک و حتی استخدام در دستگاه های اجرایی، به کار گیرند.