یک سرقت معمولی از یک خودروی دولتی در پارکینگ یک اداره با مرگ مرموز سارق و کشف یک قبضه سلاح، مواد مخدر در وسایل او و همچنین اقلام غیرمجاز در خودروی مدیرکل، به پروندهای تبدیل شد که پرسشهای بیپاسخ فراوانی را پیش روی نهادهای نظارتی گذاشته است.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گلایه از صدا و سیمای مرکز استان، تأکید کرد: «انتظار میرود رسانه ملی در انعکاس اخبار مرتبط با آموزش و پرورش، با دقت، تأمل و رعایت اصول حرفهای عمل کرده و به جای استناد به فضای مجازی، از منابع معتبر، تحقیق میدانی و پرسشگری تخصصی بهره گرفته و در جهت تشویش اذهان عمومی گام برندارد»
انتظار می رود با تغییر و تحولات اخیر در ادارهکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد و تأکید مدیرکل جدید بر ساماندهی و نظارت دقیق بر عملکرد هیأتهای ورزشی، موضوع تحویل و تحول اسناد مالی هیأت پهلوانی و زورخانهای در دستور کار قرار گرفته شود.
علیرغم صدور رأی قطعی قضایی مبنی بر ممنوعیت احداث سد خرسان ۳، عملیات اجرایی این سد بتنی عظیم (با هدف انتقال آب به صنایع) نه تنها متوقف نشده، بلکه با جذب ۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه در سایه، زندگی ۱۰ هزار نفر از اهالی و ۶ میلیون درخت را تهدید میکند.
دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جوابیهای به گزارش پایگاه خبری «عصر دنا» اعلام کرد: صلاحیت رسیدگی به تخلفات و انحلال شورا بر عهده هیئت حل اختلاف استان است که پرونده شورای شهر یاسوج در این هیئت در دست بررسی و در شرف صدور رأی میباشد.
مهر اورنگ قائدی استاد دانشگاه یاسوج و عضو بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد است که علاوه بر تریبت دانشجو به اشتغال زایی با توسعه شرکت های دانش بنیان کمک کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در احکام جداگانهای معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی، سرپرست اداره آموزش و مشارکتهای مردمی و سرپرست اداره محیط زیست شهرستان دنا را منصوب کرد.
مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای فعالیت این صندوق در سال ۱۳۸۴ تاکنون، بیش از ۳۹ هزار نفر از جامعه هدف روستایی و عشایری استان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتهاند.
طی ماههای گذشته در اجرای اوامر ریاست معظم قوه قضاییه مبنی بر همراهی با مقامات اجرایی و خصوصاً مدیریتهای استانی برای کنترل و مهار بحرانهای مرتبط با انرژی و غیره ابلاغ میگردید، بهرهمندی حداکثری از ظرفیتهای قانونی مرتبط از قبیل قانون مدیریت بحران و قانون هوای پاک و همراهی با تصمیمات کار متناظر استانی مدیریت بحران، مدیریت مصرف انرژی و مدیریت شرایط اضطرار بود که اساساً قابل انطباق با بخشنامههای اخیر معاونین توسعه مدیریت و منابع استانداریها نمیباشد.
مسابقات نمایشی «اسبان اصیل ایرانی»، عصر جمعه (۲ خرداد ۱۴۰۴) در باشگاه سوارکاری آریوبرزن روستای «مازه خریده» استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.در این رقابت، زیبایی اسبهای اصیل و هنر سوارکاران و چابکی اسبها به نمایش در آمد.
مدیریت سفارشی، در ذات خود، پدیدهای موقت، واکنشی و غیرپاسخگوست. این سبک از انتصاب و اداره، اگرچه ممکن است در کوتاهمدت رضایت برخی چهرههای ذینفوذ را تأمین کند، اما در بلندمدت بنیانهای توسعه را فرسوده، ساختار سازمانی را ناکارآمد و بدنه جامعه را نسبت به عدالت و کارآمدی نظام اجرایی، بدبین میکند.
کهگیلویه و بویراحمد، با برخورداری از نیروی انسانی جوان، منابع طبیعی غنی و موقعیت ژئوپلیتیکی خاص، نیازمند نسلی از مدیران متعهد، متخصص و مستقل است که منافع عمومی را بر روابط محفلی و شخصی ترجیح دهند. عبور از چرخه معیوب مدیریت سفارشی، نهتنها ضرورت توسعه استانی، بلکه شرط لازم برای ارتقای حکمرانی ملی است.
در استان کهگیلویه و بویراحمد، آنچه بیش از هر چیز توسعه را به تأخیر انداخته، نه کمبود منابع یا ظرفیتهای طبیعی، بلکه تداوم الگوهای ضعیف مدیریتی و فقدان نهادهای کارآمد است؛ نگاهی تحلیلی به ۳۰ ویژگی مشترک مدیران ناکارآمد این منطقه، تصویری روشن از موانع ساختاری در مسیر عقلانیت، نظم و پیشرفت ارائه میدهد.
در یک نظام عقلگرای سیاسی، نماینده مجلس نه واسطهی استخدام و انتصاب، بلکه طراح قواعد بلندمدت برای اداره کشور است. تحلیل 30 ویژگی رفتاری و ساختاری نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد نشان میدهد که فاصلهی قابل توجهی میان کارکرد واقعی نمایندگان این استان و استانداردهای نهاد قانونگذاری در جوامع توسعهیافته وجود دارد.
باید از آقای فرماندار سوال شود شما که مدعی هستی سال ها در مطالبه گری استخوان خرد کرده ای، چرا باید با رسانه ای که در محافل عمومی و خصوصی به یک رسانه باجگیر معرف است ارتباط خیلی نزدیک داشته باشید.
این رسانه ها که اتفاقا شعار شفافیت و توسعه و... را نیز می دهند در تلاش هستند تا شبکه اطلاعاتی و نفوذی مالی، اداری خود، از جمله مدیران، رقبای مدیران، کارمندان جاه طلب، نیروهای به حاشیه رانده شده در دستگاه های اجرایی، را ایجاد کنند تا نفوذ خود بر مدیران ضعیف النفس را افزایش دهند و آنها را برای حمایت سیاسی، جمع آوری کمک و حتی استخدام در دستگاه های اجرایی، به کار گیرند.