کد خبر: ۶۷۸
تاریخ انتشار:۱۱:۴۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج خبر داد
عصر دنا: مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج از آمادگی آتش‌نشانی این شهرستان برای فرهنگ‌سازی پیشگیری از حوادث به کمک رسانه‌ها خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

محمد رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به خدمات آتش‌نشانی به مردم از سوی آتش‌نشانی یاسوج اظهار کرد: شهر یاسوج روزانه در حال گسترش است و جمعیت زیادی به این شهر اضافه می‌شود.

وی خدمات‌رسانی به این شهر توسط شهرداری و سازمان‌های زیر مجموعه از جمله آتش‌نشانی را به واسطه این گسترش جمعیت سخت دانست و گفت: اما همه با تعامل و همدلی و بعضا با وجود کمبودها به دنبال ارائه بهترین خدمات به شهروندان هستیم.

مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج افزود: در همه سوانح و حوادث همکاران ما حضور به موقع دارند و سعی می‌کنیم که در کمترین زمان ممکن در محل سانحه و حادثه حضور داشته باشیم.

وی با بیان این که بسیاری از شهروندان با وظایف آتش‌نشانی آشنایی ندارند، افزود: باید رسانه‌ها در این ارتباط فرهنگ‌سازی کرده و وظایف آتش‌نشانی را برای مردم تبیین کنند.

وی همچنین به نوع همکاری مورد نیاز مردم با آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: باید این فرهنگ‌سازی در جامعه وجود داشته باشد که در هنگام بروز سوانح چگونه رفتاری داشته باشیم و بایدها و نبایدها را برای تسهیل در امدادرسانی بدانیم.

این مسؤول امدادرسانی به برخی از دلایل سوانح آتش‌سوزی اشاره کرد و گفت: بی‌دقتی و سهل‌انگاری‌ها موجب بروز بسیاری از آتش‌سوزی‌ها شده و لذا باید آموزش‌های لازم از طریق رسانه‌ها به مردم داده شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی یاسوج به آتش‌سوزی‌هایی که در مناطق تفریحی و منابع طبیعی هم رخ می‌دهد اشاره کرد و گفت: درصد بالایی از این آتش‌سوزی‌ها نیز به دلیل بی‌احتیاطی بوده است. وی از آتش‌سوزی در فضای سبز و باغات نیز به عنوان یکی دیگر از معضلات یاد کرد و گفت: در سال جاری این نوع آتش‌سوزی‌ها به تعداد 165 فقره داشته‌ایم.

این مسؤول گفت: تعداد 70 مورد از این آتش‌سوزی‌ها مربوط به آتش‌سوزی در باغات بوده است.

مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج با تاکید بر این که حاضر به فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از سوانح از طریق رسانه‌های استان هستیم، خاطرنشان کرد: بدون آموزش و همچنین فرهنگ‌سازی نمی‌توان جلوی اتفاقات و حوادث ناگوار را گرفت

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار