کد خبر: ۴۹۷
تاریخ انتشار:۱۱:۴۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
عصر دنا: مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت و ضرورت وجود تشکل‌های مردم نهاد، از راه‌اندازی خانه تشکل‌های مردم نهاد در استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام سید‌ علی‌فتح میرمحمدی، صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تشکل‌های مردمی یکی از ضروریت‌های مهم در هر منطقه است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: تشکل‌های مردمی با اقدامات خیرخواهانه خود می‌توانند در توسعه استان نقش موثری داشته باشند.

وی با اشاره به ثبت بیش از 290 تشکل مردم‌نهاد در سراسر استان، یادآور شد: البته اغلب این تشکل‌ها نیمه فعال یا راکد هستند.

میرمحمدی بر شناسایی تشکل‌های مردم‌نهاد نیمه فعال یا راکد استان تأکید کرد و گفت: باید علت عدم فعالیت این تشکل‌ها مشخص شود و چنانچه دیگر تمایل به ادامه کار ندارند به صورت رسمی منحل شوند.

وی تشکل‌های مردمی را مردم محور بیان کرد و افزود: تشکل‌های مردمی با کمک و همکاری نیروهای مردمی کار خود را انجام می دهد و بابت خدماتی که ارائه می دهد حقوقی دریافت نمی کند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: اما دولت می تواند در بخش‌هایی مانند ساختارسازی، همکاری جهت ثبت تشکل‌ها یا برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی با این تشکل‌ها همکاری کند.

وی خانه بدوشی و عدم وجود مکان متمرکز برای نشست‌ها و مشورت تشکل‌ها را مهم‌ترین مشکل آنها بیان کرد و گفت: نیاز است اعضای تشکل‌های مردم نهاد مثلا هر یک ماه در محلی جمع شده و با بیان مشکلات خود به منظور رفع آنها تصمیم‌گیری و هم‌اندیشی صورت گیرد.

میرمحمدی با اشاره به اهمیت و نقش تشکل‌های مردم نهاد در پیشگیری و کنترل موارد و موضوعات بحرانی، از راه‌اندازی خانه تشکل‌های مردم نهاد در مرکز استان خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این مکان بتوانیم شاهد توسعه فعالیت تشکل‌ها باشیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با رایزنی با شهرداری در خصوص واگذاری مکانی مناسب نسبت به راه‌اندازی خانه تشکل‌ها اقدامات لازم انجام گیرد.

میرمحمدی نصب تابلوهای مخصوص، استفاده از ظرفیت رسانه به منظور فرهنگ سازی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری نشست‌های تخصصی، همکاری و تسریع در ثبت تشکل‌ها را از دیگر عوامل موثر برای توانمند سازی تشکل‌های مردم نهاد عنوان کرد.

منبع: فارس

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی
پر بحث ترین