تاریخ انتشار:۰۸:۳۹ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: مسئولان کهگیلویه از آمادگی برای خدمت به زائران اربعین حسینی در موکب شهدای این شهرستان خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان با موضوع «اربعین» در سالن کنفرانس سپاه دهدشت برگزار شد.

عبدالکریم عبودی دبیر شورای فرهنگ عمومی در این نشست مصوبه‌خای شورای فرهنگ عمومی گذشته را یادآور شد و گفت: همه مصوبات بزرگداشت روز نماز جمعه اجرایی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه افزود: برخی تصور می‌کنند شورای فرهنگ عمومی خروجی ندارد در صورتی که تقریبا تمامی مصوبه‌ها به اجرا رسیده است.

آمادگی مسئولان برای خدمت به اربعین حسینی/موکب شهدای کهگیلویه میزبان زوار می‌شود

عبودی تصریح کرد: عاشورا درسی برای تمام تاریخ بشریت است؛ عاشورا درس استقامت و قیام در برابر ظلم است؛ درس امر به معروف و نهی از منکر است؛ درس آزادی و آزادگی است.

رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه با استناد به حدیثی از حضرت امام صادق(ع) گفت: «هر کسی به قصد زیارت امام حسین(ع) از خانه‌اش خارج شود خداوند برای هر گام او یک حسنه می‌دهد و یک گناه او را پاک می‌کند.»

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این نشست در تبیین ثواب خدمت به زائران حسینی گفت:یکی از راویان حدیث، خدمت امام صادق(ع) شرفیاب شد و سؤال کرد:چه اجر و ثوابى است براى کسى که در سفر زیارت پدرتان حضرت امام حسین(ع) انفاق نماید؟ حضرت فرمود در مقابل هر درهمى که شخص انفاق کند، هزار و هزار... منظور می‌گردد، و همین‌طور شمردند تا به ده هزار رسیدند.

آمادگی مسئولان برای خدمت به اربعین حسینی/موکب شهدای کهگیلویه میزبان زوار می‌شود

امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: خداوند به ما لطف کرده در زمانی زندگی می کنیم که فضا برای زیارت وجود دارد در عصری زندگی می کنیم که همه امکانات به لطف شهدا فراهم است.

وی ادامه داد: زمانی برای زیارت کربلا دلدادگان جان می‌دادند امروز ما اگر توفیق باشد به موکب‌هایی که به زوار خدمت می‌کنند،کمک می‌کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه خدمت به زائران را زمینه‌ساز اربعین خوانددو گفت: زنده بودن اسلام ماحصل عاشوراست،آزادی‌خواهی و ظلم ستیزی و استکبارستیزی و عزت دنیای امروز مدیون اباعبدالله الحسین است.

وی بیان کرد: با یک نگاه جامع عاشورا درس ایتسادگی مقابل ظلم را به ما آموخت.

آمادگی مسئولان برای خدمت به اربعین حسینی/موکب شهدای کهگیلویه میزبان زوار می‌شود

سرهنگ سید اصغر پوربهشت امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان که با موضوع «اربعین» برگزار شده بود، از آمادگی موکب شهدای کهگیلویه برای پذیرایی از روار اربعین خبر داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: این روزها صدها نفر از عاشقان اباعبدالله مسیر پیاده‌روی تا کربلا را در پیش گرفته و عازم کربلا هستند.

وی بیان کرد: تکلیفی که بر عهده مسیولین است فراهم سازی امکانات برای استقبال از زائران و خدمت به آنهاست.
پوربهشت با بیان اینکه موکب شهدای کهگیلویه 22 مرداد ماه افتتاح و خدمات‌دهی را آغاز می‌کند،گفت: این موکب به مدت 14 روز پذیرای زائران است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه تصریح کرد:2 موکب شهدای کهگیلویه و شهدای سوق در جاده بهبهان، سه موکب در مسیر نجف به کربلا و 2 موکب در مسیر جاده پاتاوه راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت که برای بازماندگان اربعین نیز برنامه‌هایی تدارک دیده شده و طبق سال‌های گذشته مسیرهای پیاده‌روی تا بقاع متبرکه را طی خواهند کرد گروه‌های جهادی و هیئت‌ها هم با برپایی موکب‌ها از آنها پذیرایی می‌کنند.

پوربهشت خواستار همکاری ادارات در تأمین زیرساخت‌های مواکب از جمله آب و برق و بهداشت شد.

آمادگی مسئولان برای خدمت به اربعین حسینی/موکب شهدای کهگیلویه میزبان زوار می‌شود

سید حمزه محقق‌زاده گفت در این ایامی که زائران حضرت اباعبدالله الحسین ه السلام از این موکب‌های شهرستان ما عبور می‌کنند باید بیشترین توجهات این موکب‌ها شود و همراهی همه عزیزان لازم است.

فرماندار کهگیلویه افزود: انتظار نمی‌رود که از بودجه اختصاصی اداره استفاده شود ولی از ظرفیت‌های ادارات و دستگاه‌ها برای برقراری باشکوه این موکب‌ها باید استفاده کنیم و البته ظرفیت‌ها و کمک‌های مردمی نیز وجود دارد که جای تقدیر تشکر دارد.

محقق‌زاده عنوان کرد ما دست خدا را در مدیریت این حرکت عظیم فرهنگی می‌بینیم پس همه باید دست در دست هم آماده خدمت باشیم.

محقق‌زاده در پایان نکات لازم به دستگاه‌ها و ادارات و موارد مهم را عنوان کرد و گفت: این فرصتی است برای خدمت به زائران امام حسین(ع) و از این فرصت بیشترین بهره معنوی را باید ببریم و بهترین خدمت رسانی را انجام دهیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی