کد خبر: ۲۵۷۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۲۰:۱۵ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا:  مدیر گروه مطالبه‌گری شهید نواب صفوی با اشاره به پروژه سد خرسان ۳ گفت: با پیگیری فعالین محیط زیستی و حقوق‌دانان پروژه سد خرسان ۳ متوقف شده اما پروژه‌ی جدیدی در دنا ایجاد می شود که هدف آن‌ها انفکاک دنای استوار و انتقال آب و از دست طبیعت بکر این منطقه است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،گروه مطالبه‌گری شهید نواب صفوی در نشست اخیر خود، نگرانی‌های جدی نسبت به آینده منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد.


سلیمان خوش‌اندیش خطاب به مردم استان تأکید کرد: باید نسبت به حفاظت از منابع طبیعی خدادادی بی‌تفاوت نباشند، زیرا نسل‌های آینده به این منابع نیازمند خواهند بود.

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی، اتش سوزی جنگل ها و مراتع و مشکلات زیست‌محیطی موجود، در استان اشاره کرد.

خوش‌اندیش به سد کوثر و تأثیرات منفی آن بر منابع آبی استان پرداخت و گفت: بیش از ۸۵ درصد از آب‌های این سد به خارج از استان تخصیص یافته است. همچنین، سد تنگ سرخ اشاره کرد و خطرات ناشی از انتقال آب سرچشمه‌ها به این سد را مورد بررسی قرار داد و نسبت به بحران آب و مشکلات زیست محیطی در پایین دست بشار در آینده هشدار داد.

مدیر گروه مطالبه‌گری همچنین به پروژه سد خرسان ۳ اشاره کرد و گفت: با مطالبه گری فعالین محیط زیستی و حقوق‌دانان متوقف شده و هدف پروژه‌ جدید در دنا انفکاک دنا و نماد استان، انتقال آب و و درنهایت از دست رفتن طبیعت بکر این منطقه است.

در پایان، خوش‌اندیش بر مسئولیت همگان نسبت به حفاظت از منابع طبیعی تأکید کرده و از مردم خواست تا در برابر این پروژه‌ها بی‌تفاوت نباشند و دغدغه‌های خود را فریاد بزنند تا اقدامات لازم برای حفاظت از آینده محیط زیست و منابع طبیعی استان انجام شود. این نگرانی‌ها نشان‌دهنده ضرورت توجه به مسائل زیست‌محیطی و منابع آب در راستای حفظ و پایداری استان برای نسل‌های آینده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
افراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
منتظر بودیم تو بیای بگی.. خودمون نمیدونستیم.
هر کس یه گروهی تاسیس کرده فکر میکنه علامه دهره.. بیسوادهای بیکار و علاف
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی
آخرین اخبار