کد خبر: ۲۵۰۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۳:۵۳ - ۲۷ تير ۱۴۰۳
عصر دنا: نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با موضوع بزرگداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا،نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با موضوع تکریم 5 مرداد با حضور رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، ائمه جمعه،بخشداران و شهرداران شهرهای چهار گانه کهگیلویه در سالن کنفرانس سپاه دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این نشست با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه اگر فقط دستاورد انقلاب ما همین نماز جمعه باشد برای ما کفایت می کند،اظهار کرد: امروز 900پایگاه نماز جمعه در کشور تلاش و فعالیت هفتگی دارند و مهمترین اجتماع در مذهب مترقی شیعه بعد از حج نماز جمعه است.

نشستی برای تکریم روز نماز جمعه در کهگیلویه؛

امام جمعه شهرستان کهگیلویه نماز جمعه را نماز اخلاق،بصیرت و وحدت خواند و گفت: خداوند رحمان به صراحت درباره این عبادت می‌فرماید بشتابید این نشاندهنده جایگاه و اهمیت والای نماز جمعه است و سوره‌ای در قرآن نیز به این نام آمده است.

وی با اشاره به قدمت نماز جمعه در دهدشت، از حجت‌الاسلام شرعی به عنوان اولین امام جمعه این شهر یاد کرد و ضمن قدردانی از زحمات دیگر ائمه جمعه گفت: تکریم نماز جمعه تعظیم شعایرالله است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه خواستار اهتمام ویژه نسبت به بزرگداشت پنجم مرداد و تجلیل از خادمان نماز جمعه شد.

عبدالکریم عبودی در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز جمعه در نگاه پیامبر اسلام و حضرت علی«ع» گفت: نماز جمعه جایگاه وحدت مسلمین و دفاع از ارزشهای اسلامی و سنگری است که از آرمان‌های انقلاب دفاع می کند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه افزود: به فرموده امام بزرگوار منصب روحانیت حلقه بین دولت مردم و مجلس است که می‌تواند مشکلات مردم را در خطبه‌ها گوشزد کنند.

نشستی برای تکریم روز نماز جمعه در کهگیلویه؛
عبودی بیان کرد: ائمه جمعه همه برنامه‌ها و مناسبت‌ها را گرامی میدارند امروز وظیفه ماست که نسبت به تکریم پنج مرداد اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه دین و سنگری است که هفتگی مردم با معارف و مسائل روز آشنا می‌شوند توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به این پایگاه را نشاندهنده اثرگذاری نماز جمعه در تقویت دین دانست.

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گفت: وقتی دشمن این برنامه‌ریزی را دارد بر اساس نگاه جمع‌بندی است ضمن اینکه از همان ابتدای انقلاب شهدای محراب در همبن سنگر خطبه خواند ارشاد کردند و آنچه خیر و صلاح امت بود بیان کردند و در محراب به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

نشستی برای تکریم روز نماز جمعه در کهگیلویه؛

وی تصریح کرد: با همه اختلاف سلیقه‌ها در جامعه تلاش نهاد امامت در سطح کشور و استان بر این بود که نگاه مردمی را داشته باشیم نگاه به مردم نگاه به سیاسیون نیست طبیعی است کسی که در نهاد امامت خدمت می کند حتما فکر سیاسی دارد و شاید با دیگری همخوانی نداشته باشد اما معنایش این نیست فقط همفکر خود را ببینم در ستادهای نماز جمعه از سلایق سیاسی بهره گرفته شده است.

این مسئول با بیان اینکه دفاع از نظام و انقلاب رسالت اساسی است،ادامه داد: اینکه برخی شبهه‌افکنی کنند بگویند ائمه جمعه با حاکمیت‌اند یا مردم!؟ نگاه غلط است چرا که حاکمیت از مردم جدا نیست در جمهوری اسلامی حاکمیت محور خود را مردم قرار می‌دهد؛ما هم مدافع حاکمیت و نظام هستیم و بلکه در راه این نظام تا پای جان ایستاده‌ایم و هم مدافع مردم.

حجت‌الاسلام عبودی تأکید کرد: حرف ائمه جمعه متعلق به شخصی و طیفی نیست مطالبه مردم است.

نشستی برای تکریم روز نماز جمعه در کهگیلویه؛
وی با بیان اینکه نماز جمعه از زمان امام خمینی«ره» تاکنون مردمی اداره می‌شود،افزود:نه ردیف اعتبار بودجه داریم نه امکانات و تجهیزلت دولتی.محور هر پایگاه نماز جمعه ستادنماز جمعه است که از صنوف و اقشار مختلف مردم تشکیل شده است در بین اعضای ستاد مسیولین و مدیرانی هم داریم که افتخار است.

وی با اشاره به تقارن 5 مرداد با روز جمعه گفت: همان طور که روزها و مناسبتها در نگاه ائمه جمعه دیده می‌شود و ظرفیت تریبون نماز جمعه در اختیار همه قرار می گیرد توقع داریم با بزرگداشت روز نماز جمعه این پایگاه دینی را تقویت کنید.

حجت‌الاسلام عبودی گفت:از همکاری ادارات و فضای همدلی که با ایمه جمعه و ستادها دارند تشکر می کنم.

توجه به بخش‌ها، فضاسازی در شهرها، نامگذاری خیابان یا میدانی به نام5مرداد یا آدینه،
تجلیل از اعضای ستاد نماز جمعه و گرامیداشت امام جمعه فقید یاسوج از جمله پیشنهادهای رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بود.

نشستی برای تکریم روز نماز جمعه در کهگیلویه؛

سید اصغر پوربهشت ضمن بزرگداشت روز نماز جمعه و تشکر از اعضای ستادهای نماز جمعه گفت: خادمان نماز جمعه ایثارگونه و مجاهد گونه پای‌کارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه افزود: رونقی که در نماز جمعه شهرستان وجوددارد زبانزد است هر چند شاید متناسب با سند چشم انداز 20 ساله مبنی بر حضور در نماز جمعه نیاز است در جذب نمازگزاران بیشتر همت شود.

سرهنگ پوربهشت بیان کرد: افتخار داریم به عنوان یک سرباز در خدمت ائمه جمعه باشیم مجموعه بسیج در همه ابعاد امنیت و رونق بخشی به نماز جمعه همکاری دارند.

وی با بیان اینکه فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج در همه بخش‌ها عضو افتخاری ستاد نماز جمعه هستند،افزود: در راستای تکلیفی که بر عهده دارند باید انجام وظیفه کنند.

نشستی برای تکریم روز نماز جمعه در کهگیلویه؛

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: به مناسبت گرامیداشت روز نماز جمعه 20 نفر از نیروهای تأمین امنیت نماز جمعه تجلیل خواهند شد و برای تبلیغات محیطی و فضاسازی از ظرفیت موجود استفاده خواهیم کرد.
وی هم چنین با اشاره به تأثیرگذاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در گسترش فرهنگ و رفع مشکلات اجتماعی گفت: با این حال اما هفته عفاف و حجاب،دهه امر به معروف و نهی از منکر و مراسم دهه اول محرم مورد کم لطفی قرار گرفت،تصویری از اجتماع عاشورای دهدشت در تلویزیون انعکاس داده نشد که لازم است این موضوع آسیب‌شناسی شود.

سید حمزه محقق‌زاده در نشست شورای فرهنگ عمومی با اشاره به نقش مطالبه‌گری امام جمعه کهگیلویه اظهار کرد:حمایت‌ها و پیگیری‌های حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در مهار آتش‌سوزی خاییز تأثیرگذار و دلگرم کننده بود.

نشستی برای تکریم روز نماز جمعه در کهگیلویه؛
فرماندار کهگیلویه گفت: سطح عملیات آبپاشی با هواپیمای ایلیوشن و هلی‌برن نیروها توسط بالگرد نسبت به تمام حوادث آتش‌سوزی در سطح کشور بی‌سابقه بود.

وی با قدردانی از زحمات مجموعه سپاه و همه کسانی که در مهار این حادثه همکاری داشتند،یادآور شد: آتش کوه سیاه هم با همکاری خوب نیروهای مردمی و اداری مهار شد.

محقق‌زاده همچنین از زحمات نیروهای نظامی و امنیتی در برقراری نظم و امنیت دهه محرم قدردانی کرد.
فرماندار کهگیلویه یاد و خاطره شهدای محراب را گرامی داشت و افزود: رزمنده‌های عرصه فرهنگی به خوبی شناخته نمی شوند ستاد نماز جمعه دهدشت با جوانان خوش فکر و فعال بخصوص مسیول ستاد عملکرد مطلوب دارند.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه گفت: به مناسبت بزرگداشت 5 مرداد برنامه‌هایی از قبیل
فضای تبلیغاتی برای نماز جمعه،غبارروبی گلزار شهدا، میز خدمت در نماز جمعه، همایش پیاده روی همگانی و نامگذاری خیابان به نام نماز جمعه در بخش‌ها اجرا خواهد شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حقیقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
تا پایان شهریور ماه دیگه محقق بایگانی میشه چون نسبت به انتخاب اعضا صندوقها واقعا کم کاری و یکطرفه قدم برداشت.
حقیقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
تا همیشه محقق از صحنه سیاسی اجتماعی و فرهنگی بایگانی میشه دیگه حنایی ندارند بین مردم.همان جایگاه قبلی خودش را نباید رها میکرد.البته از روز اول دنبال کسب مقام شهرت بود.بدانبد چوب خدا بی صداست .اینقدر در تمام جایگاه قبلی وفعلی تبعیض قائل نمود که پل صراط جوابگویش هست و حق الناس مردم هیچ وقت ایشان را نمی بخشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی