کد خبر: ۲۴۰۷۸
تاریخ انتشار:۱۲:۵۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: استانبول یکی از مقاصد جذاب سفر برای گردشگران ایرانی و کشورهای دیگر در جهان است. این مقصد جذاب انواعی از جاذبه‌های تاریخی و مکان‌های دیدنی را در دل خود جای داده است. از کاخ‌ها و قلعه‌های قدیمی گرفته تا مساجدی که در زمان امپراتوری عثمانی ساخته‌شده است و حمام‌های ترکی که هم‌اکنون نیز می‌توانید از آن­ها استفاده کنید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

استانبول یکی از مقاصد جذاب سفر برای گردشگران ایرانی و کشورهای دیگر در جهان است. این مقصد جذاب انواعی از جاذبه‌های تاریخی و مکان‌های دیدنی را در دل خود جای داده است. از کاخ‌ها و قلعه‌های قدیمی گرفته تا مساجدی که در زمان امپراتوری عثمانی ساخته‌شده است و حمام‌های ترکی که هم‌اکنون نیز می‌توانید از آن­ها استفاده کنید.

این شهر هر آنچه که دلتان بخواهد را دارد. تنها کافی است که یک بلیط هواپیما بخرید، هتلی را در این شهر رزرو کنید و اقامتی چندروزه را در آن تجربه کنید. اگر هم پول کافی در اختیار ندارید، لازم است نکاتی را برای پیدا کردن بلیط هواپیمای ارزان قیمت و دیگر اقلام سفر ارزان در استانبول بلد شوید.

اگر قصد دارید این نکات را بیاموزید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت بلیط هواپیما آشنا شوید تا بتوانید بلیط هواپیمایِ ارزان­قیمتِ استانبول را پیدا کنید.

کلاس پروازی

یکی از عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت بلیط هواپیما استانبول کلاس پروازی است. هواپیماهای مختلف ازنظر کلاس پروازی به ۳ دسته زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

  • کلاس پروازی فِرست
  • کلاس پروازی تجاری یا بیزینس
  • کلاس پروازی اقتصادی یا اکونومی

اگر به دنبال دریافت امکانات و خدمات لوکس در هنگام سفر به استانبول هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ کلاس پروازی فرست و نهایتاً بیزینس یا تجاری بروید. اما اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید، به سراغ کلاس اکونومی بروید.

ایرلاین

اگر کمی در میان وب‌سایت‌های فروش بلیط هواپیمای استانبول جستجو کنید، متوجه می‌شوید که هم ایرلاین‌های داخلی نظیر ماهان، ایران‌ایر تور، آسمان، آتا و هم ایرلاین‌های خارجی نظیر ترکیش ایرلاین، پگاسوس، فلای دبی اقدام به جابه‌جایی مسافر در این مسیر پروازی می‌کنند.

به‌طورکلی بلیط ایرلاین‌های داخلی در مقایسه با انواع خارجی قیمت کمتری دارند. به استثنا ایرلاین پگاسوس که قیمت بلیت آن حتی از بلیت بیزینس هواپیمایی ماهان نیز کم‌تر می‌شود.

درصورتی‌که بتوانید وب‌سایتی را پیدا کنید که در آن بلیت انواع ایرلاین‌های مختلف را در صفحه به شما نمایش می‌دهد، می­توانید بلیط ارزان­ترین ایرلاین را پیدا و خریداری کنید.

زمان خرید بلیت

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید در زمان خرید بلیط استانبول به تهران یا تهران به استانبول بهتر عمل کنید، آگاهی از بهترین زمان خرید بلیط­ است. بدین معنی که بدانید در چه زمان‌هایی قیمت بلیط هواپیما استانبول کم‌تر می‌شود و در چه زمان‌هایی بالاتر می‌رود.

به‌عنوان یک معیار کلی هر زمان که میزان تقاضا برای سفر به یک مقصد خاص کاهش پیدا کند، هزینه بلیت هواپیمای آن نیز کم‌تر می‌شود. به طور مثال فصول سرد سال بخصوص فصل زمستان میزان تقاضا برای سفر به استانبول کاهش پیدا می‌کند و همین موضوع بر روی قیمت بلیط هواپیمای آن تأثیرگذار است.

اگر تحمل سرمای هوا را ندارید، می‌توانید زمان سفرتان را اوایل پاییز یا فصل بهار قرار دهید. اما فصل تابستان فصل شلوغ سفر در شهر استانبول است و بهتر است که در این فصل بلیط­ استانبول را نخرید.

از طرفی اگر بتوانید در اواسط هفته، یعنی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، به سراغ بلیط هواپیمای استانبول بروید، احتمال پیدا کردن بلیط ارزان‌قیمت برای شما وجود دارد. همچنین می‌توانید پروازهایی را انتخاب کنید که ساعت شروع آن‌ها بعد از نیمه‌شب تا صبح زود است.

نوع بلیط

یکی دیگر از معیارهای تأثیرگذار بر روی قیمت بلیط هواپیمای استانبول نوع بلیط است. نوع بلیت شامل بلیت سیستمی و چارتری می‌شود. اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید و نمی‌توانید در زمان‌های خلوت سفر به استانبول بروید و دلتان می‌خواهد فصل تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ بلیط های سیستمی بروید. حتماً باید از چند هفته تا یک ماه زودتر بلیط خود را خریداری کنید تا بتوانید پول کمتری را بابت بلیت این مسیر بپردازید.

اما اگر در فصل خلوتِ سفر، قصد خرید بلیط هواپیمای استانبول را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ بلیط­های چارتری بروید. در این مدت قیمت بلیط­های چارتری نسبت به بلیط‌های سیستمی کمتر می­شود.

انتخاب وب‌سایت مناسب

اگر می‌خواهید به‌صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید، حتماً به سراغ وب‌سایتی بروید که کارمزد کمتری را بابت بلیت هواپیما می‌گیرد. با کمی جستجو در میان وب‌سایت‌های مختلف متوجه می‌شوید که قیمتِ بلیط هواپیمایِ یک ایرلاین خاص در یک کلاس پروازی مشخص در دو وب‌سایت مختلف متفاوت می­شود.

برای‌آنکه درک بهتری نسبت به قیمت بلیط هواپیمای استانبول داشته باشید، در ادامه مثال‌هایی از ارزان‌ترین بلیت هواپیمایی تهران به استانبول و همچنین مثال‌هایی از گران‌ترین بلیت این مسیر پروازی را مشاهده می‌کنید. به این نکته دقت کنید که این قیمت‌ها مربوط به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ است.

ارزان‌ترین بلیط هواپیمای تهران به استانبول:

  • پرواز هواپیمایی کاسپین، چارتری با قیمت ۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان برای هر بزرگسال
  • پرواز چارتری قشم ایر با قیمت ۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان برای هر بزرگسال
  • پرواز سیستمی هواپیمایی پگاسوس با قیمت ۴ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان برای هر بزرگسال

نکته: کلاس تمامی این پروازها از نوع اکونومی است.

گران‌ترین بلیط هواپیمای تهران به استانبول:

  • پرواز سیستمیِ کلاسِ بیزینسِ ایرلاینِ فلای دبی با قیمت ۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر بزرگسال
  • پرواز سیستمیِ کلاسِ بیزینسِ هواپیماییِ امارات با قیمت ۸۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به ازای هر بزرگسال

نکته: این ۲ پرواز به‌صورت مستقیم از تهران به استانبول نمی­رود و با خرید آن­ها، باید در میانه راه از هواپیما خارج شوید و دوباره وارد هواپیمای جدیدی شوید و به همین دلیل مدت زمان پرواز شما افزایش پیدا می‌کند. به طور مثال پرواز سیستمی بیزینس فلای دبی ۱۵ ساعت و ۵۵ دقیقه طول می‌کشد. همچنین پرواز هواپیمایی امارات حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشد.

اگر بخواهید در مدت زمان کمتری با همین ایرلاین‌ها و همین کلاس پروازی از تهران به استانبول سفر کنید، هزینه بلیط شما از ۸۹ میلیون تومان تبدیل به ۱۵۵ الی ۲۹۸ میلیون تومان به ازای هر بزرگسال می­شود.

نحوه خرید بلیط هواپیما

اگر می‌خواهید تمام نکاتی که در این مقاله گفتیم را در هنگام خرید بلیط هواپیما اعمال کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به بازار آنلاین خدمات سفر (سفرمارکت) مراجعه کنید. در وب‌سایت این بازار می‌توانید یک لیستِ جامع از بلیط هواپیمای ۴۴ وب‌سایت مختلف را در یک صفحه و یک‌جا مشاهده کنید.

در بخش فیلترها شما می‌توانید گزینه‌های زیر را انتخاب کنید تا نتایج لیست جستجو تغییر کند:

  • ایرلاین
  • ساعت شروع پرواز
  • نوع بلیت (سیستمی یا چارتری)
  • کلاس پروازی
  • محدوده قیمت بلیت
  • وب‌سایت فروشنده بلیت

علاوه بر این موارد می‌توانید از بخش تقویم قیمتی این وب‌سایت استفاده کنید و ارزان‌ترین روز برای خرید بلیط هواپیمای استانبول را در یک هفته تا یک ماه آینده مشاهده کنید.

جمع‌بندی

استانبول یکی از مقاصد پرطرف‌دار سفر برای علاقه‌مندان به تفریح و گشت‌وگذار است. در هنگام خرید بلیط هواپیمای استانبول حتماً به معیارهایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، توجه کنید. این معیارها شامل زمان خرید بلیت، کلاس پروازی، ایرلاین، نوع بلیط و وب‌سایت عرضه‌کننده بلیط می­شود. در آخر روش مؤثری را به شما معرفی کردیم تا با استفاده از آن بتوانید تمامی این عوامل را در هنگام خرید بلیت در نظر بگیرید و در سریع‌ترین زمان ممکن مناسب‌ترین بلیط را متناسب با بودجه و علاقه‌تان انتخاب کنید.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
بدترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی