تاریخ انتشار:۱۵:۰۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: مدیرکل بیمه سلامت استان به مناسبت ۱۸ اردیبهشت، روز جهانی تالاسمی و بیماران خاص گفت: ۲۶۵ نفر بیمار تالاسمی در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزار پایگاه خبری عصر دنا، شباهنگ مدیر کل بیمه سلامت این استان گفت:قبل از تشکیل صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر، هزار و ۲۰۰ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه و ام اس با عنوان بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت بودند و خدمات مرتبط با بیماری خاص خود را به صورت رایگان دریافت می‌کردند که ۲۶۵ نفر از این افراد، بیماران تالاسمی می‌باشند.
وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ با ایجاد صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر ۱۰۷ گروه بیماری تحت حمایت قرار گرفتند و افرادی که دارای یکی از این بیماری‌ها باشند در صورت نداشتن هر گونه پوشش بیمه‌ای می‌توانند بصورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.
شباهنگ اضافه کرد: تعهدات دندان پزشکی برای ۱۰ بیماری شامل تالاسمی، هموفیلی، همودیالیز، دیالیز، پیوند کلیه، ام اس، بیماری‌های متابولیک، پروانه ای، اوتیسم، انواع پیوندها، سرطان و روانی مزمن تعریف شده و این افراد در قالب سقف ریالی تعیین شده و رعایت ضوابط مربوط توسط وزارت بهداشت می‌توانند خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.
وی افزود: این افراد باید صورت حساب‌های پرداختی خود را به اداره کل بیمه سلامت تحویل و هزینه‌ها را دریافت کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین