تاریخ انتشار:۱۷:۱۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: ازمعلمان هنرمند به مناسبت روز معلم تجلیل بعمل آمد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش پایگاه خبری عصر دنا ، روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی، سید زاهد افتخاری زاده گفت: ازمعلمان هنرمند به مناسبت روز معلم تجلیل بعمل آمد. سید زاهد افتخاری زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیرمقدم و خوشامد گویی، یاد و خاطره شهید والامقام استاد مرتضی مطهری را گرامی داشته و روز معلم را به همه معلمین بویژه ریاست محترم اداره آموزش و پرورش و معلمان هنرمندی که در این جمع حضور دارند تبریک گفتند. وی در ادامه سخنان خود معلمی را از بهترین موهبت های الهی دانست که خداوند متعال به بعضی انسان ها ارزانی داشته و ارزش و مقام معلم را خداوند بزرگ دانسته و انبیا الهی بویژه نبی مکرم اسلام احادیث زیادی را در مورد این مقوله بیان فرمودند. این مسئول فرهنگی معلمی را محوریت جامع صفات نیکو در جامعه بیان نمود که از بدو سنین کودکی کار تربیت، اخلاق، معنویت و انسانیت را به جامعه می آموزد. در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین صلواتی امام جمعه شهرستان بهمئی این روز میمون را به همه معلمین بالاخص معلمین جامعه هنری تبریک گفت و بیان نمود: از اینکه در هفته معلم از معلمان هنرمند تجلیل شود کار حسن و نیکویست و لذا از این اقدام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تشکر می‌کنم. حجت الاسلام صلواتی در ادامه سخنان خود افزود: این جمله معروف از امام راحل که فرمودند: معلمی شغل انبیااست یک حقیقت و واقعیت است پیامبران اولوالعزم الهی در هر دوره و زمانی معجزاتی در راستای همان هنری که متداول زمانشان بود و بسیار برتر و برجسته‌تر ارائه نمودند، در دورانی که حضرت موسی علیه السلام برانگیخته می‌شود دوران سحر و جادو بود خدای متعال عصای موسی را تبدیل به اژدها نمود و از این کار معجزه و هنرمندانه مردم را به سوی ارزش‌ها و توحید متذکر نمود. در دوران حضرت عیسی با ساختن پرندگانی از خاک با اجازه خداوند آنها را تبدیل به موجودات زنده می‌نمود و مردگان را به اذن الهی زنده می‌کرد و پیامبر اسلام در اوج هنر شعر و ادب فصاحت و بلاغت قرآنی را از طرف خدای متعال به بشریت عرضه می‌کنند که تا قیام قیامت همگان را دعوت می‌کند که اگر می‌توانند مثل آن بیاورند یعنی همه انبیا و اولیا الهی با استفاده از ابزار هنر دیگران را به ارزش‌ها دعوت نمودند و از هنر برای ترویج ارزش‌ها و فضائل استفاده نمودند. رئیس شورای فرهنگ عمومی گفت: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که امروز ما می‌توانیم از ظرفیت هنر و هنرمند برای تبیین ارزش‌ها و معارف الهی استفاده ببریم. الحمدالله شهرستان بهمئی دارای ظرفیت های فراوانی است ویکی ازاین پتانسیل ها هنرمندان این شهرستان هستند و حق آنان این است که مسئولان ازآنها بیشتر حمایت کنند وانتظاراست ازجامعه معلمان هنرمند که بابیان، قلم وهنرشان برای اعتلاء فرهنگ دین وفرهنگ ارزشهاوباورهاوفضائل و فضیلت ها در جامعه تلاش کنند.
مسعود فرح بخش رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی از زحمات همه معلمان و هنرمندانی که با قلم، فکر و اندیشه خود اثر هنری را خلق می کنند تبریک گفته و از زحمات مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان همکار فرهنگی که چنین جلسه پر باری را تدارک دیدند تشکر و قدر دانی کردند. درادامه جلسه شاعران در وصف مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری شعر سرایی نمودند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین