تاریخ انتشار:۱۵:۴۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن مهمی برای رشد و تعالی جامعه محسوب می‌شود گفت: مفاهیم ارزشمند قرآنی، دینی و کتب مذهبی مورد توجه آموزش و پرورش باشد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا در دیدار ستاد بزرگداشت مقام معلم و معلمان نمونه استانی با نماینده محترم ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش و تبریک هفته معلم و تلاش های آنان گفت: مهمترین ارکان رشد و بالندگی جامعه آموزش و پرورش است و سرمایه عظیم جامعه یعنی فرزندان در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد و اگر این بستر به سمت رشد و تعالی حرکت کند شاهد رشد و تحول جامعه خواهیم بود و اگر دانش آموزان دچار پسرفت‌ و ضعف شوند جامعه به تبع آن دچار عقب افتادگی خواهد شد.  
 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد؛ آیت الله سید نصیر حسینی با بیان اینکه باید تعالیم قرآنی و دینی و کتبی همچون نهج البلاغه مورد توجه و عمل‌ قرار گیرد گفت: مفاهیم ارزشمند این تعالیم سبب رشد و آگاهی معنوی و اخلاقی و تربیتی دانش آموزان خواهد شد. 
وی با بیان اینکه کار آموزش و پرورش بزرگ است و باید ریل گذاری و برنامه برای آینده داشت و عدم برنامه ریزی مناسب سبب آسیب می شود گفت: ارزیابی از قوانین در دستور کار باشد، برخی از قوانین باید اجرا و برخی باید تدوین شود این موضوع برای جامعه، اسلام و قومیت ما را ملزم به توجه به آموزش و پرورش می‌کند.  
آیت الله حسینی با بیان اینکه اگر همه دنیا را داشته باشیم اما قرآن و معنویت نباشد دچار خسران و زیان خواهیم شد ادامه داد: اگر‌ در جهات مختلف اقتصادی، نظامی و سیاسی و... چندین برابر آمریکا باشیم اما ارزشی ندارد زیرا شیوه های صحیح آن اجرا نمی شود و می‌تواند سبب ظلم، ستم و انحراف شود و ما چنین بستری را نمی خواهیم بنابراین آموزش و پرورش باید تعالیم قرآنی و ترویج کتب دینی و ارزش ها را در کنار امور علمی به کار گیرد. 
وی ادامه داد: در کنار پیشرفت‌های علمی و انقلاب صنعتی اگر به دین عمل می شد و پیاده سازی می شد امروز در حوزه علوم دینی و اخلاق و انسان‌های پرورش یافته به قله‌ها نزدیک می‌شدیم اما در زمان حضرت حجت (عج) تمامی علوم بر بشر عرضه می‌شود و نواقصات رفع و بشر از علوم کامل بهره‌مند خواهند شد. 
امام جمعه شهر یاسوج تاکید کرد: رویداد تحولی آموزش و پرورش مناسب است و با اقدامات مثبت آن سبب تحول جامعه می‌شود، و هر اندازه به قرآن در جامعه عمل و پیاده سازی شود به همان اندازه آثار تربیتی آن مشاهده خواهد شد. 
سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه در هفته معلم خدمت رسیدم تا از نصایح و فرامین نماینده محترم ولی فقیه در حوزه آموزش و پرورش بهره‌مند شویم گفت: قرارگاه تحول در آموزش و پرورش تشکیل شده و این قرارگاه در حوزه تربیتی و آموزشی طراحی شد که در حوزه تربیتی تیمی در استان انتخاب خواهد شد تا زیر مجموعه شما باشد و در حوزه تربیتی فعالیت کند و اعتقاد داریم برای تحول در حوزه تربیتی نیازمند مشارکت دستگاه ها هستیم و برای این موضوع نیاز کار هستیم و بدون نظرات علما امکان پذیر نیست. 
محمد جمالی با بیان اینکه  دغدغه داریم در راستای منویات رهبری و سند تحول بنیادین گام‌ برداریم گفت: حرکتی در جهت قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی شروع شد و هدف آن است اگر در یک شهر و جامعه برگزار شد مفاهیم قرآنی در جامعه رونق پیدا کند و پیام‌های قرآنی به صورت عملیاتی در جامعه ترویج پیدا کند که راهکاری مثبت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود. 
 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه همچنین گفت: بزرگترین رویداد قرآنی در سال جاری متفاوت تر از سال‌های گذشته برگزار شد و تلاش داریم این قبیل برنامه‌ها به سمت سایر شهرستان‌ها سوق پیدا کند و مردم  و دانش‌آموزان را در این رویداد فعال و حضور پیدا کنند. 
حجت دبیقی با بیان اینکه مرحله استانی رویداد قرآنی  با حضور ۹۰ هزار دانش آموز و نخبگان در شهرستان ها برگزار شد گفت: این برنامه با حضور استاندار و دیگر مسئولان در شهرستان چرام برگزار شد و فضای مناسبی در این برنامه حکم فرما بود از طرفی مسابقات قرآنی فرهنگیان را در شهرستان چرام در روز پنجشنبه خواهیم داشت.  
وی ادامه داد : در کهگیلویه و بویراحمد در رشته‌های آوایی ضعیف هستیم اما در حوزه پژوهشی همچون نهج البلاغه و آموزش قوی هستیم اما در بخش  اذان، قرائت ضعیف بوده و باید در این بخش توسط موسسه مربوطه قوی تر کار شود‌.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین