تاریخ انتشار:۱۵:۳۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای بسط گفتمان فرهنگ رضوی و تبیین اصل ولایتمداری، بازخوانی و تبیین سیره و سلوک حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در جامعه است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

بهگزارش پایگاه خبری عصر دنا، حجت الاسلام و المسلمین «سید جواد خاضع» ظهر امروز در نشست ستاد برنامه‌ریزی بزرگداشت دهه کرامت با بیان این که دهه کرامت ایام بزرگداشت برادر و خواهر بزرگواری است که همه وجودشان را وقف گسترش اسلام و تشیع نمودند، اظهار کرد: وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در مشهد و حضرت معصومه (س) در قم از عنایت های ویژه الهی به ملت ما و مایه برکت ایران اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهه کرامت از اول ذی‌القعده مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا روز ۱۱ ذی‌القعده سالروز میلاد مسعود ثامن‌الحجج حضرت امام رضا (ع) (از جمعه ۲۱ اردیبهشت تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت) است.

وی ادامه داد: دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای بسط گفتمان فرهنگ رضوی، تبیین اصل ولایتمداری، بازخوانی و تبیین سیره و سلوک حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در جهت تقویت عقاید دینی جوانان و تعمیق باورهای دینی جامعه است.

حجت الاسلام خاضع افزود: این دهه زمینه مناسبی برای پاسخگویی به شبهات و سوالات در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی بوده و باید از ظرفیت دهه کرامت برای ایجاد فضای امید، شور، نشاط معنوی و مذهبی در جامعه استفاده کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از محورهای مهم دهه کرامت، باید توجه و تاکید ویژه به مسئه حجاب و عفاف باشد به خصوص در ویژه برنامه‌های روز دختر که باید از این ظرفیت برای ترویج عفاف، حجاب و ازدواج آسان استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این دهه فرصت مغتنمی برای تبیین زیست عفیفانه و بازیابی جایگاه واقعی و کرامت حقیقی دختران و زنان در جامعه و معرفی الگوهای دینی است.

حجت الاسلام خاضع از ارائه حدود ۳۰۰ برنامه پیشنهادی برای ۳۰ نهاد، اداره و سازمان خبر داد و گفت: برپایی جشن در همه ادارات، نهادها و سازمان‌ها و تجلیل از دختران کارکنان، اعزام مبلغ مخصوصا به مناطق محروم، اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز جمعه در روزهای ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت به موضوع دهه کرامت، آذین‌بندی و تزئین محلات، بازار و ادارات و برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برنامه‌ریزی ویژه برای برگزاری جشن و برنامه‌های خاص دختران و بانوان با برپایی اجتماع بزرگ دختران، جشن تکلیف دختران، فضاسازی تبلیغی میادین و معابر ورودی شهرها متناسب با دهه کرامت و استفاده از تلویزیون‌های بزرگ شهری از جمله عناوین برنامه‌های دهه مبارک کرامت در استان هستند.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از دیگر برنامه های دهه کرامت در استان، بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و تولید محتوای مناسب جهت ترویج فرهنگ رضوی و تبیین فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام، راه‌اندازی کاروان‌های شادی در شهرها در روز میلاد امام رضا (ع)، پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) در روزهای دهه کرامت از بلندگوهای مساجد و بقاع متبرکه قبل یا بعد از اذان، تهیه و توزیع جهیزیه و بسته‌های حمایتی و معیشتی در بین محرومین و ایتام، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، برپایی ایستگاه نقاشی و برگزاری شب شعر، برپایی مراسم جشن در مساجد و برگزاری همایش دختران مسجدی، تجلیل از دختران برتر در عرصه های علمی، فرهنگی، مذهبی، هنری و ورزشی به عنوان الگوی دختر مسلمان نیز از دیگر برنامه های این دهه است.

وی برگزاری محافل انس با قرآن و برپایی نشست‌های تخصصی با موضوع عفاف و حجاب در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، ادارات و صدا و سیما را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در استان دانست و گفت: کاروان زیر سایه خورشید با حضور خدام آستان قدس رضوی و پرچم متبرک امام رضا علیه‌السلام در استان مثل سال‌های گذشته با تلاش مجموعه خادمیاران و کانون‌های خدمت رضوی استان برنامه‌های جامع و متنوعی در سراسر استان و در مکان‌های مختلف اعم از بیمارستان‌ها، ندامتگاه‌ها، خانه سالمندان و...خواهند داشت.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین