کد خبر: ۲۳۴۲۹
تاریخ انتشار:۱۶:۴۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: یک مشاور تحصیلی در آستانه برگزاری آزمون سراسری، پنج توصیه کلیدی به کنکوری‌ها برای مدیریت استرس و کسب نتیجه بهتر از سوی آنها در آزمون سراسری داشت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حمدحسین نیکتاش با بیان اینکه رعایت این پنج نکته کلیدی به داوطلبان آزمون سراسری کمک می کند کمتر دچار استرس شده و نتیجه بهتری از کنکور کسب کنند، اظهار کرد: نکته اول اینکه کنکوری ها باید زمان چند روزه باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری را به هیچ عنوان صرف مطالعه دروسی که در آنها ضعیف هستند، نکنند و صرفا روی مطالعه دروس و مطالبی که در آنها متوسط تا قوی هستند، تمرکز کنند.

نیکتاش افزود: فرصت چندروزه باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری زمان مناسبی برای یادگیری مطالب جدید درسی نیست و پرداختن به یادگیری مطالب درسی جدید می تواند باعث ایجاد اضطراب در داوطلب شده و او را دچار افت کند.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: دومین نکته مهمی که کنکورهای باید مدنظر قرار دهند این است که در مهلت چند روزه باقیمانده تا آزمون سراسری به هیچ عنوان وقت خود را به مطالعه متون اصلی کتب درسی اختصاص ندهند و فقط روی مرور یادداشت‌ها و خلاصه‌برداری‌هایی که قبلا در مطالعات خود داشته‌اند، تمرکز کنند.

 

وی تاکید کرد: داوطلبان در صورتی که به سراغ کتب درسی می‌روند، صرفا باید مطالعه خود را به ورق زدن کتاب های درسی محدود کنند.

این کارشناس ارشد روانسنجی گفت: اگرچه توصیه می شود داوطلبان روز قبل از برگزاری آزمون سراسری را به استراحت و گشت و گذار در طبیعت اختصاص دهند، اما داوطلبانی که ممکن است با استراحت و گشت و گذار در طبیعت دچار استرس بیشتر شوند، می توانند روز قبل از برگزاری آزمون سراسری را به مرور یادداشت‌های قبلی خود و یا نهایتا تورق سریع کتب درسی بگذرانند.

 

نیکتاش افزود: سومین نکته‌ای که داوطلبان کنکوری باید در چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری مورد توجه قرار دهند این است که با دوستان و همکلاسی های خود در مورد میزان مطالعه و یا میزان تسلط‌شان بر دروس و احیانا ترازهایی که در آزمون های آزمایشی کسب کرده‌اند، صحبت نکنند تا دچار اضطراب نشوند.

نیکتاش ادامه داد: چهارمین نکته مهمی که کنکوری ها باید به آن توجه کنند این است که به هیچ عنوان در مورد افزایش ظرفیت احتمالی رشته‌های آزمون سراسری و یا تغییرات کنکور سراسری با کسی صحبت نکنند و در اینترنت و فضای مجازی هم به دنبال مطالعه این نوع موضوعات نباشند تا دچار استرس نشوند.

وی پنجمین نکته مهم در کسب نتیجه بهتر در آزمون سراسری از سوی کنکوری‌ها را تنظیم برنامه خواب و استراحت و تغذیه داوطلبان در مهلت چند روزه تا برگزاری آزمون سراسری عنوان کرد و افزود: بدن برای تنظیم خواب و تغذیه به مهلت چند روزه احتیاج دارد، لذا داوطلبان از همین حالا باید برنامه خواب و تغذیه خود را تنظیم کنند تا روز برگزاری آزمون سراسری بتوانند با بیشترین انرژی سر جلسه آزمون حاضر شده و به سوالات پاسخ بدهند.

نیکتاش یک توصیه هم به خانواده‌ کنکوری ها داشت و از آنها خواست تا فضای خانه را در چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری به دور از تنش مهیا سازند تا داوطلبان با آرامش بیشتری سر جلسه کنکور حاضر شوند.

 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین