کد خبر: ۲۳۴۲۱
تاریخ انتشار:۱۶:۳۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سخنگوی سازمان حج و اوقاف مطرح کرد؛
عصر دنا: سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه نمایشگاه هشت روزه دستاوردهای وقف از چهارشنبه و به مدت پنج روز برگزار می‌شود، گفت: ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در این نمایشگاه حضور دارند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا به نقل از حیات؛ حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، سخنگوی سازمان حج اوقاف در برنامه اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای امینانه نیات واقفان خیر و به‌منظور معرفی خدمات و عملکرد سازمان اوقاف در خصوص نمایشگاه دستاوردهای وقف گفت: سازمان اوقاف از امین‌ترین سازمان‌ها بوده زیرا مردم خود بنیانگذار آن هستند. در یک‌سال اخیر در برخی تریبون‌ها نکاتی مطرح شد که اجحافی در حق سازمان اوقاف بود اما ما برخوردی نداشتیم که جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه ما در سامانه جامع مدیریت سازمان اوقاف تمام عملیات اجرایی و مالیات را در نظر خواهیم داشت، افزود: مساجد تمام مسائل خود را به صورت کاملا نظام مند توسط این سامانه پیگیری خواهند کرد و شخص امکان تصرف در این نرم افزار دقیق را نخواهد داشت. 

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد: در این سازمان تمام مستاجران و املاک موقوف، واریزی‌ها، صدور درآمدها لینک شده به صورت برخط و آنلاین در حال انجام است. تمام هزینه‌ها، نیات، وقف‌نامه‌ها، حواله‌ها، اسناد هزینه‌ها در تمام استان‌ها هر ساله پوشش داده می‌شود و حسابرسی خواهد شد و مشکل آن رفع خواهد شد.

وی صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی دیگر نیز پیگیر آن بوده و سازمان اوقاف در بستر دقیق نرم‌افزاری به‌صورت دقیق برای تمام نهادهای رسمی در حال به‌روزرسانی است و تمام مساجد بر اجرای عملیات و نکات آن حضور خواهد شد.

حجت‌الاسلام عادل در خصوص مبنای اینکه سازمان همیشه روشن عمل کرده و تمام برنامه‌های خود را به جامعه اعلام می‌کند؛ تاکید کرد: امسال نیز نمایشگاه پنج روزه‌ای برای انعکاس رویدادهای شکل گرفته در سازمان اوقاف از تمام مردم دعوت خواهد کرد.

وی در ادامه یادآور شد: نمایشگاه دستاوردهای وقف از پس فردا در بزرگراه وقف در هتل ارم روز چهارشنبه به مدت پنج روز از ۹ تا ۵ بعدازظهر غرفه‌های خود را برای ارائه برنامه‌ها آماده خواهد بود که با حضور مردم و معاونین محترم از جمله وزیر فرهنگ و جهاد دانشگاهی و از کمیسیون‌های مجلس دعوت به‌عمل آمده است. گروه‌های مختلف مرجع در این نمایشگاه حضور پیدا خواهد کرد و بازدید برای عموم رایگان است تا دیدگاه‌های خود را اعلام کنند. 

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص هدف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد: نظرات مردم از عملکرد سازمان به شکل آزادانه هدف اصلی این نمایشگاه است و خیلی شفاف دیدگاه‌های عموم از کارهای انجام شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای وقف

وی ادامه داد: در این نمایشگاه از بخش‌های مختلفی همچون ۳۹ شرکت دانش‌بنیان حضور پیدا خواهند کرد و در عرصه‌های مختلف در خصوص اقتصاد و تولید ابلاغیه‌های مختلفی با توجه به ابلاغات مقام معظم رهبری در خصوص موضوعات مسکن، علم و فن‌آوری انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام عادل در ادامه تاکید کرد: حمایت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه از شرکت‌های دانش‌بنیان منوط به رسیدن به حوزه های تولید و تجارت است؛ حمایت از آنها به‌صورت فضای انجام کار و یا منابع مالی انجام خواهد شد.  

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف بر مبنای شعار امسال و با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: انگیزهای بیشتری در خصوص تولیدات این شرکت‌ها در حوزه‌های صنایع و کشاورزی با ابداعات و اختراعات شرکت‌ها وجود خواهد داشت، درحالی‌که آن‌ها به مرحله‌ی ارز آوردی رسیده‌اند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: اکثر این شرکت‌ها با درآمد خود به بازار و سبک زندگی و مصرف رسیده‌اند و در بعد پروتئین و از نظر پزشکی مورد استفاده قرار گرفته و در عرضه و تقاضا نقش پر رنگی را ایفا خواهند کرد. 

وی در ادامه مطرح کرد: وقتی یک موقوفه به وقف می‌پردازد سه موضوع را نظر خواهد داشت که شامل: 1- حفظ در موقوفه، 2- بهروری و 3- اجرای نیت در هر موقوفه که در غرفه‌ها در نظر گرفته شده است. سومین عمل که بهره‌وری است با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و حجم فیزیکی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌ی کشاورزی، تولید آبزیان و تجهیزات مخابراتی و توسعه و تقویت آنها مورد بررسی خواهد گرفت.

عادل در خصوص طرح‌های ویژه که در مد نظر سازمان اوقاف است، خاطرنشان کرد: اجرای نیت واقفین شامل زائران و اربعین حسینی مورد توجه نمایشگاه و اوقاف خواهد بود. غرفه‌ها شامل مراکز قرآنی و مرکز خیریه و دانشگاه علوم معارف قرآن کریم با حدود پنج هزار دانشجو با ۱۸ دانشکده و سازمان چاپ و انتشارات، سازمان اسوه، ستاد باستانی عتبات و عالیات و فعالیت های وسیعی  که در کربلا داشتند و با حضور بنیاد البرز و پژوهشکده وقف برگزار خواهد شد. 

وی اضافه کرد: پنل‌ها و شرکت‌های مختلف هر روز حدود هفت نفر آنها برنامه‌های خود را  ارائه خواهند داد. روز اول برنامه‌های قرآن کریم، روز دوم شیلات بهره ور و روزم سوم فن‌آوران پزشکی و در نهایت اندیشمندان و صاحب نظرات به بررسی چالش‌های پیش رو خواهند پرداخت.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین گفت: برای جذابیت برنامه‌های نمایشگاه هر روز برای شرکت کنندگان و تمام بازدیدکنندگان قرعه‌کشی برای سفر هشت نفر به مشهد مقدس در نظر گرفته شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین