کد خبر: ۲۳۳۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۲:۰۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
غرب پیام حمله موشکی ایران را دریافت کرد؛
عصر دنا: امروز سپاه پاسداران بالنده‌تر، بانشاط‌‌تر و مقتدرتر از گذشته درراه حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و خدمت به دولت و مردم گام برمی‌دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصردنا، مهم‌ترین و مستمرترین راهبردی که نظام سلطه در راستای شکست یا تسلیم نظام اسلامی از آن بهره گرفته؛ راهبرد نفوذ است، امام خمینی (ره) راهبرد فوق را چنین ترسیم نموده‌اند: غربی‌ها جزء به منافع شیطانی خود و غارت اموال دیگران و سلطه بر آنان به هیچ‌چیز نمی‌اندیشند و به‌صراحت می‌گویند ما در منطقه منافع داریم و باید منافع و مصالح خود را حفظ کنیم اگر یک دلار به شما کمک کنند صدها دلار را از شما پس می‌گیرند؛ و این رفت آمدهای سیاسی و کمک تسلیحاتی و نظامی جز برای تحکیم پایه‌های نفوذ خود در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است.

 نظر به چنین تهدیدی حضرت امام (ره) عوام و خواص نظام را چنین مورد خطاب قرار می‌دهند هر کس به مقدار توانش و حیطه نفوذش لازم است در خدمت اسلام و میهن باشد و با جدیت بانفوذ وابستگان به دو قطب استعمار غرب و شرق زدگان و منحرفان از مکتب بزرگ اسلام جلوگیری نمایند و بدانند که مخالفان اسلام و کشورهای اسلامی که همان ابرقدرتان و چپاولگران بین‌المللی هستند به‌تدریج و باظرافت در کشور ما و کشورهای اسلامی دیگر رخنه و با دست افراد خود، ملت‌ها و کشورها را به دام استعمار می‌کشانند باید هوشیار و مراقب باشید و بااحساس اولین قدم نفوذی به مقابله برخیزید و به آن‌ها مهلت ندهید.

 

براین اساس حضرت امام خمینی (ره) با محوریت راهبرد فوق عبرت از حوادث تاریخ اسلام و در راستای تحقق هدف ایجابی «یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ» و مقابله باهدف سلبی «یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ» که با محوریت نفوذ شکل می‌گیرد؛ فرمان تشکیل سپاه پاسداران را صادر نمودند و در جمع کارکنان سپاه تهران رسالت این نهاد را چنین ترسیم فرمودند: شما که پاسداران اسلام، شما که سربازان امام زمان (عج) هستید باید با هوشیاری، بااراده قوی، با مشت محکم جلوی این توطئه‌ها را بگیرید. شما پاسداران اسلام باید قوی و محکم در مقابل این توطئه‌ها بایستید.

حضرت امام (ره) جایگاه نهاد مقدس سپاه را چنین ترسیم می‌کنند و می‌فرمایند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مولود مبارک انقلاب اسلامی است، در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده بی‌سابقه‌ای است. این پدیده در حقیقت مظهر عینی و مجسمی است برای شعارهای انقلاب اسلامی، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرت‌های بزرگ با سلاح ایمان به خدا... از همین روست که سلطه‌های بزرگ در سراسر جهان با چشم انزجار و نفرت بدین پدیده الهی می‌نگرند چنانکه به انقلاب اسلامی.

این در حالی است که مقام معظم رهبری جایگاه این نهاد در امنیت همه‌جانبه و عامل مؤثر در بقاء و ارتقا سطح کارآمدی آن را چنین تبیین می‌فرمایند: شما (سپاه) غالب هستید شما قدرتمند هستید شمایید که علی‌رغم خواست دشمن، توانستید اسلام و جمهوری اسلامی را حفظ و از آن دفاع کنید. شما توانستید توطئه‌ها را در هم بکوبید، پس قوی‌تر از آن‌ها هستید، این نکته مسلم و قطعی است. اگر بخواهید قدرتتان باقی بماند باید هوشیار باشید؛ همچنانی که تا امروز هم هوشیاری به درد این مردم خورده و آن‌ها را نجات داده است.

مقام معظم رهبری رسالت سپاه را با توجه به تهدیدات متصور چنین ابلاغ می‌فرمایند: «باید بر هوشیاری و آگاهی خود بی افزایند و با آمادگی معنوی، فکری، سیاسی و حفظ وحدت و اتصال و ارتباط با یکدیگر چهره دشمن را در هر لباسی که هست شناسایی کند» در دوران کنونی دشمن با ناامیدی از به ثمر رسیدن راهبرد نظامی به دنبال راه‌های نفوذ و استفاده از ابزارهای دیگری بوده که به‌جای جسم ذهن و روح و مبانی عقیدتی و فکری و فرهنگی مردم مسلمان ایران به‌خصوص نسل جوان و فرهیخته را هدف قرار داده تا بتواند با صرف هزینه‌های کمتر بهتر و سهل‌تر به اهداف خود نائل شود و خاک‌ریزهای اعتقادی را به‌مرور فتح نموده و بدون خونریزی فاتح میدان مبارزه شود که در ادبیات سیاسی امروز «جنگ نرم» نامیده می‌شود.

 

لذا عوامل تأثیرگذار در تحقق رسالت سپاه عبارت است از بصیرت افزایی، اشراف اطلاعاتی، معنویت افزایی، خوداتکائی، آمادگی و استحکام داخلی. اگرچه این بخش از فرمایشات فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) که می‌فرمایند: «سپاه طرح‌های بزرگی را از سازندگی عمومی کشور برعهده‌گرفته و شریک شده‌اند و ملت ما باید حسن کنند که نیروهای مسلح نه‌فقط در دوران جنگ بلکه در دوران بازسازی هم می‌توانند پیشگام و پیش‌قدم باشند.» این رسالت سپاه که حضرت امام (ره) در سال ۱۳۵۸ چنین ابلاغ فرمودند: هان ای پاسداران عصر حاضر و انقلاب اسلامی به امام امت و پاسدار قرآن کریم و اسلام اقتدا نموده حق پاسداری از انقلاب اسلامی را به‌خوبی ادا کنید و از این منصب بزرگ که منصب انبیاء عظام و اولیای خداوند تعالی است به‌خوبی حفاظت کنید.

براین اساس امروز پس از گذشت چهار دهه از تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که کتاب سوابق درخشانش مشحون از برگ‌های زرین حماسه، ایثار و افتخار در تمام ادوار و صحنه‌های سرنوشت انقلاب اسلامی، مبارزه با ضدانقلاب و غائله‌هایی چون کردستان، گنبد و غیره، دوران حماسه هشت سال دفاع مقدس و سال‌های پس‌ازآن تاکنون است، این نهاد ارزشی و پرافتخار همواره بالنده‌تر، بانشاط‌‌تر و مقتدرتر از گذشته درراه حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند امام راحل (ره)، عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و خدمت به دولت و مردم گام برمی‌دارد و امید و پشتوانه‌ای محکم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

روان‌بخش دیهیمی خوب، فرماندار گچساران در گفتگو با «صبح زاگرس»؛ با اشاره به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی ایران که در عملیات وعده صادق با رمز «یا رسول‌الله» صورت گرفت، اظهار کرد: این اقدام تصمیمی شجاعانه از سوی ایران بود که در پاسخ به تجاوز و تعدی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق داده شد.

وی افزود: با این اقدام یعنی با حملات مستقیم موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، هم روح تازه‌ای در جبهه مقاومت برای آزادی هر چه زودتر قدس شریف دمیده شد و هم همان‌طوری که اکثر مسئولین کشوری‌مان، به‌ویژه اقدام کنندگان این پیروزی بزرگ اظهار داشته‌اند؛ این درسی مهم به رژیم نامشروع اسرائیل و حامیان آن‌ها بود که در صورت تکرار چنین اشتباهی پاسخی به‌مراتب سخت‌تر و محکم‌تر به آن‌ها داده خواهد شد.

 

 فرماندار گچساران ادامه داد: نکته دیگر اینکه جمهوری اسلامی ایران در این عملیات پیروزمندانه و غرورآفرین، به اعتبار سیاسی و امنیتی جدیدی در عرصه جهانی دست‌یافت و درواقع حملات پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی، ایران را نه‌فقط در منطقه بلکه به‌طور فرا منطقه‌ای وارد دوره جدیدی از حیات سیاسی خود کرد و ازاین‌پس نه‌تنها کشورهای منطقه بلکه کشورهای فرا منطقه نیز محاسبات جدیدی درباره ایران خواهد داشت.

دیهیمی خوب در ادامه با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق معادلات نظامی دشمنان را برهم زد، تصریح کرد: بنابراین اجرای چنین عملیاتی به خاطر عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز ایران بود و اگرچه ایران اسلامی تمایلی به جنگ نداشته و ندارد اما درصورتی‌که مجدداً از دشمن صهیونیستی غلطی سر بزند با پاسخی قاطع‌تر و کوبنده‌تر از سوی جمهوری اسلامی ایران روبرو خواهد شد.

وی افزود: باید توجه کرد که شرایط موجود برای رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات و اقدامات جمهوری اسلامی وجود ندارد زیرا اسرائیل بدون حمایت و پشتیبانی آمریکا قادر به ورود به هیچ جنگی نخواهد بود و حتی جنگ غزه در سرزمین‌های اشغالی نیز با حمایت تسلیحاتی، لجستیکی و تفکر استراتژیک آمریکایی‌ها صورت گرفت و از سوی دیگر ورود آمریکا به جنگ غزه نیز هزینه‌های سیاسی و اقتصادی زیادی را برای آن در برداشته و از سوی دیگر هم با توجه به موضوع انتخابات آمریکا شرایط برای آمریکایی‌ها در همراهی بیشتر صهیونیست‌ها به‌هیچ‌وجه مهیا نخواهد بود.

فرماندار گچساران در ادامه اظهار کرد: بنابراین واکنش اسرائیل درگرو تصمیم آمریکاست و آمریکا تلاش خواهد کرد که از آغاز جنگی دوباره جلوگیری کند اما درصدد است که با متحدان خود در اروپا و غرب آسیا اقدام دیپلماتیک علیه ایران داشته باشند و همان‌طور که در منابع معتبر آمده است جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از اسرائیل خواسته که از پاسخ نظامی به ایران خودداری کند ضمن اینکه نباید فراموش کرد که اسرائیل اگر واکنش نظامی هم به حمله ایران نداشته باشد اما جنگ ترکیبی و رسانه‌ای و همچنین اقدامات خرابکارانه در ذات خبیث این رژیم است.

 

دیهیمی خوب گفت: در پایان جا دارد که ضمن شکر گذاری از درگاه خداوند متعال بابت عملیات غرورآفرین و اقدام تلافی‌جویانه ایران علیه کشور خبیث و نامشروع اسرائیل، از کلیه نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که این عزت و سربلندی را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند هم تبریک گفت و هم تقدیر و تشکر کرد و همچنین جا دارد که تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری را ارج بگذاریم.

سیدعلی رضازاده، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با «صبح زاگرس»؛ با اشاره به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی ایران که در عملیات وعده صادق با رمز «یا رسول‌الله» صورت گرفت، اظهار کرد: در ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ رژیم صهیونیستی ضمن نقض قوانین بین‌المللی مبنی بر مصونیت اماکن دیپلماتیک از هرگونه حمله توسط دول متخاصم، به کنسولگری ایران در دمشق سوریه حمله کرد که در این حمله هفت تن از مستشاران نظامی ایران به شهادت رسیدند.

وی افزود: دراین‌بین نیز دبیر کل سازمان ملل، شورای امنیت و اتحادیه اروپا در مقابل این حمله ددمنشانه صرفاً به اظهار نگرانی اکتفا نمودند و بدون اشاره به محکومیت رژیم صهیونیستی، ایران را به خویشتن‌داری و عدم پاسخ متقابل دعوت کردند؛ اما ازآنجایی‌که طبق مقررات حمله به مقرهای دیپلماتیک یک کشور در حکم تهاجم به خاک آن کشور تلقی می‌گردد، اراده حاکمیت و عموم مردم ایران بر تنبیه متجاوز قرار گرفت تا از این به بعد شاهد هیچ‌گونه اقدام گستاخانه‌ای از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه رژیم غاصب صهیونیستی نباشیم.

رضازاده تصریح کرد: به همین دلیل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ طی یک اقدام شجاعانه به سه مقر نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که بیشترین نقش را در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران بر عهده داشتند با انبوهی از پهپادها و موشک‌های بالستیک موردحمله قراردادند و خسارات قابل‌توجهی برای رژیم صهیونیستی به بار آوردند.

 

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در این عملیات تنبیهی آنچه بیش از همه موردتوجه تحلیل گران قرار گرفت؛ اثبات صداقت، قاطعیت و توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در برخورد قوی و مؤثر و تنبیه متجاوز بود درحالی‌که رهبر معظم انقلاب بعد از حمله به کنسولگری ایران بارها بر حمله پشیمان کننده و تنبیه متجاوز تأکید کرده بودند.

وی افزود: بنابراین عبور تعداد بسیاری از پهپادهای انتحاری شاهد و موشک‌های کروز و بالستیک از فراز آسمان کشورهای منطقه نمایشی از اقتدار و توانمندی کم‌نظیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود که باعث ایجاد انگیزه و تحرک در مردم کشورهای محور مقاومت شد و موجی از شادی و سرور را در امت اسلامی به وجود آورد و تفکر شیعی به‌عنوان یک تفکر پیشرو و ضد استکباری در عالم اسلام بار دیگر به اثبات رسید و حکام سازش‌کار و سلطه‌پذیر منطقه بیش‌ازپیش نزد ملت‌های خود منفور و منزوی شدند.

رضازاده تصریح کرد: اما آنچه بیش از همه در سطح جهان نمود و ظهور یافت افشای چهره بزک‌کرده و دروغین آمریکا و ایادی اروپایی‌اش در برخورد دوگانه با قوانین بین‌المللی و حقوق بشر بود و نکته دیگر نیز اثبات بی‌عملی سازمان ملل و شورای امنیت در برخورد با قانون‌شکنی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی از پیامدهای این حمله خردمندانه بود.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در عملیات وعده صادق توانمندی نیروهای مسلح ما در عملیات ترکیبی نظامی که دربرگیرنده انواع موشک، پهپاد، جنگ الکترونیک و سایبری بود تحسین جهانیان را برانگیخت و نمایش قدرت یکپارچه جبهه مقاومت در این حمله لرزه بر اندام صهیونیست‌های غاصب و همه فعالیت‌ها در این رژیم به حالت تعلیق درآمد اما آنچه در حمله موشکی و پهپادی سپاه به اسرائیل اتفاق افتاد افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را به باد فنا داد و این موضوع نیز پیروزی قریب‌الوقوع بر این رژیم را نوید می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در گفتگو با «صبح زاگرس» با اشاره به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی ایران که در عملیات وعده صادق با رمز «یا رسول‌الله» صورت گرفت، اظهار کرد: مهم‌ترین پیام جمهوری اسلامی بعدازاین تنبیه و سیلی، این است که هرگونه حماقت صهیونیست‌ها علیه ایران و سرزمینشان؛ دشمن را با یک عملیات مشابه، گسترده‌تر، سخت‌تر و فراگیرتر مواجه خواهد کرد.

وی افزود: حملات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم روبه‌زوال اسرائیل در پاسخ به تداوم حملات و جنایات مکرر رژیم صهیونیستی صورت گرفت ازجمله حمله به حضور مستشاری ایران در سوریه و کشورهای محور مقاومت می‌توان اشاره کرد. لذا رژیم صهیونیستی در آخرین حمله خود تمامی موازین و قوانین دیپلماتیک را زیر پا گذاشت و بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق سوریه را مورد هدف قرارداد که در این حمله ناجوانمردانه جمعی از مستشاران و فرماندهان نظامی کشورمان به شهادت رسیدند.

امام‌جمعه گچساران در ادامه تصریح کرد: بنابراین این حمله در چارچوب حق مشروع پاسخگویی ایران به جنایات مستمر صهیونیست‌ها علیه فرماندهان سپاه پاسداران ایران، علیه موجودیت ایران و همچنین پس از وحشی‌گری راست‌گرایان افراطی به ریاست نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انجام شد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش گفت: پرتاب موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به‌طور عامدانه از خاک کشور نشان داد که سپاه پاسداران بدون کمک هیچ‌یک از متحدانش از کشورهای محور مقاومت می‌تواند ابتکار عمل را در دست بگیرد. این در حالی است که رسانه‌های متخاصم غربی پیش‌ازاین تبلیغ می‌کردند که ایران نمی‌تواند بدون گروه‌های مقاومت فلسطین، لبنان و عراق و حتی انصار الله علیه اسرائیل واکنش نشان دهد.

 

امام‌جمعه گچساران در پایان هم اظهار کرد: حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درس عبرتی برای استکبار جهانی و ایادی آن‌ها شد و در حملات موشکی سپاه به اسرائیل ابهت پوشالی این رژیم جنایتکار را بار دیگر نشان داد و بازهم پاسخ محکمی به تروریست‌ها داده شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
کدام محبوبیت حرف می زنید اگر سپاه نبود منافع کارخانه های اسلحه سازی غرب و اروپا و وشرق در کشور های عربی و اسلامی قطع می شده سپاه با جنگ های نیابتی در خارج کشور باعث شود که این کشورها فروش خوبی داشته باشند مردم ایران هر روز سفر خالی تر شود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین