تاریخ انتشار:۱۲:۴۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: عصر دنا، دولت سیزدهم برای توسعه فضاهای آموزشی،پرورشی و ورزشی در دولت سیزدهم با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی اهتمام ویژه ای داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا،مسوولان دولت سیزدهم در استان با استفاده از اعتبارات دولتی و جذب کمک های خیران توانسته اند بیش از ۲۰۰ طرح آموزشی، ورزشی و فرهنگی را در میدان عمل اجرا کنند اقدامی که منجر به افزایش سرانه آموزشی شده است.

البته این همه خدمات دولت سیزدهم در حوزه توسعه فضاهای آموزشی استان نبوده و دولت تلاش کرده با اقدام هایی مانند استاندارد سازی سیستم های گرماشی و خرید تجهیزات جدید به بهبود زیرساخت های آموزشی استان کمک کند.
در کهگیلویه و بویراحمد سه هزارو ۱۸ مدرسه و افزون بر ۹هزار کلاس درس وجود دارد که ۱۸۰ هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.

سرمایه گذاری حدود ۱۱هزار میلیارد ریالی برای توسعه فضاهای آموزشی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت سیزدهم برای توسعه فضاهای آموزشی،پرورشی وورزشی استان سرمایه گذاری ۱۰ هزار و ۷۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.
رضا حسینی نیک افزود: از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۰۳ زیرساخت در قالب توسعه و تکمیل مدارس کهگیلویه و بویراحمد احداث کرده است که عملیات اجرایی ۶۰درصد از این طرح ها دردولت سیزدهم آغاز شده است.

وی بیان کرد: برای اجرای این زیرساخت ها ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این مدت ۷۰۰ کلاس درس در قالب ۱۶۵ مدرسه در استان احداث شده است.

حسینی نیک تصریح کرد: برای ساخت این تعداد کلاس درس هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی بیان کرد: دردوران فعالیت دولت سیزدهم همچنین ۱۳ زیرساخت ورزشی در قالب زمین چمن های مصنوعی فوتبال و سالن ورزشی و همچنین سه طرح فرهنگی مانند سالن های اجتماعات در مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:همچنین از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای استانداردسازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی،۸۰۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات آموزشی هزینه شده است.

حسینی نیک خاطرنشان کرد: انجام ۲۰۴ هزار متر مربع ایزوگام برای فضاهای آموزشی از دیگر خدمات دولت سیزدهم برای فراهم کردن شرایط بهتر تحصیل دانش آموزان ذکر کرد.

وی جذب یکهزار میلیارد ریال کمک های خیران در جشنواره خیران مدرسه ساز را از دیگر اقدام های دولت سیزدهم به منظور توسعه فضاهای آموزشی ذکر کرد.

افزایش سرانه ورزشی

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در حالی که سرانه فضای آموزشی کشور پنج متر و ۲۰سانتیمتر است سرانه فضای تعلیم و تربیت استان چهار متر و ۲۰ سانتیمتر است.

جمالی آرند همچنین از افزایش سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته است

چشم انداز آینده توسعه زیرساخت های آموزشی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۱۰۵ طرح در قالب فضاهای آموزشی،ورزشی در استان خبر داد.

حسینی نیک تاکید کرد: این طرح ها با ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در دست ساخت است.

نیاز به ادامه تلاش برای توسعه زیرساخت های آموزشی استان


با وجود تلاش های صورت گرفته دولت در سال های اخیر اما همچنان کمبود فضاهای آموزشی به ویژه درمرکز استان احساس می شود که به نظرمی رسد برای رفع این نواقص نیاز تلاش های مضاعفی در دستور کار قرار گیرد.

با توجه به تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل سفردوم رییس جمهور و هیات دولت به حوزه نوسازی فضاهای آموزشی و ورزشی دانش آموزی در کهگیلویه و بویراحمد تحقق این اعتبارات گامی اثربخش برای توسعه زیرساخت های آموزشی این استان است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال دارد که در سه هزار و ۱۸ باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند. از کل دانش آموزان استان، ۴۹ درصد از آنان را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می دهند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین