کد خبر: ۲۳۲۶۰
تاریخ انتشار:۱۶:۳۱ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
عصر دنا: پس از گذشت ۴۱ سال از ربایش حاج احمد متوسلیان و هیئت همراهش هنوز خبر دقیقی از سرنوشت این ۴ تن منتشر نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش  عصبر دنا به نقل از پایگاه خبری «حامیان ولایت»

حاج احمد متوسلیان پس از آزادسازی خرمشهر و تثبیت مواضع کشورمان در آن منطقه، طی مأموریتی همراه یک هیأت عالی رتبه سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران به سوریه و لبنان سفر می‌کند تا راه‌های کمک به مردم این مناطق را از نزدیک بررسی کند.

صبح روز دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۶۱ با خبری که از محاصره سفارت ایران در لبنان رسید، احمد متوسلیان فرمانده تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) به همراه سید محسن موسوی کاردار ایران، کاظم اخوان و تقی رستگار عازم بیروت شدند. دیپلمات‌های ایرانی به دلیل محاصره بودن بیروت به‌ناچار عازم بعلبک شدند، از آنجا که تمامی مسیر‌ها به سمت بیروت تحت تسلط رژیم صهیونیستی قرار داشت، مسیر طرابلس به بیروت که در اختیار فالانژ‌ها بود را انتخاب کردند تا آنکه ۱۲ ظهر در ایست بازرسی البرباره به دست فالانژ‌ها ربوده شدند.

 

اتفاقی که هنوز و بعد از گذشت ۴۱ سال هیچ جزئیات دقیق دیگری از آن منتشر نشده است و هر سال در زمان نزدیک شدن به سالروز این اتفاق صحبت‌های مختلفی در این باره مطرح می‌شود. عده‌ای از حتمی بودن شهادت حاج احمد متوسلیان و هیئت همراهش در همان لحظات ابتدایی مواجه با نیرو‌های فالانژ می‌گویند و تعدادی نیز در سال‌های گذشته از زنده بودن این سردار مطرح ایرانی و حضورش در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر می‌دادند. صحبت‌هایی که هیچ کدام در این سال‌ها رنگ واقعیت به خود نگرفت و در حد ادعا‌های بزرگ و کوچک باقی ماند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین