تاریخ انتشار:۱۵:۲۸ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
عصر دنا: نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ هنر و رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن سینما هنر یاسوج برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش عصردنا، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در این یادواره که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با بیان اینکه شهدای هنرمند و رسانه نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس داشتند گفت: فعالان رسانه اتفاقات دوران جنگ تحمیلی را روایت کردند و به همین دلیل است که هم اکنون ما می‌توانیم آن‌ها را مرور می‌کنیم.
اصغر امیرنیا افزود: نقش عالی رسانه در تبیین و اطلاع رسانی وقایع مختلف بخصوص دوران دفاع مقدس موثر کاملا مشهود است و شهدای فرهنگ، هنر و رسانه علاوه بر نقش حسین گونه، نقش زینبی را هم ایفا کردند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: اگر شهدای فرهنگ هنر و رسانه نبودند بسیاری از اتفاقات جنگ تحریف می‌شد و این شهدا بسیار مظلوم بودند چراکه باید دو نقش را ایفا می‌کردند.
امین درخشان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این یادواره گفت: اگر در عرصه ایثار و شهادت حرف برای گفتن داریم بخش عمده آن به واسطه تلاش‌های فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است.
درخشان با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این راستا ۲۵۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف از جمله ۳۰ فیلم و مستند، ۲۰ سرود و ۱۰ قطعه موسیقی فاخر تولید می‌شود.
در پایان این یادواره از ۲۸ خانواده شهید عرصه فرهنگ هنر و رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد. همچنین از ۱۲ هنرمند نام آور استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره‌های ملی و بین المللی تقدیر شد.
عکاس: مرتضی مبشری
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین