کد خبر: ۲۳۲۲۳
تاریخ انتشار:۱۵:۱۱ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
عصر دنا: لندن – ایرنا - یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی در انگلیس تصریح کرد که ایران با تنبیه رژیم صهیونیستی باب پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه این رژیم را باز کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا به نقل از ایرنا مارکوس پاپادوپولوس» نویسنده، مورخ، تحلیل‌گر و سردبیر مجله پولیتیکس فرست روز یکشنبه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در لندن بیان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ایران باب جدیدی را در منطقه ایجاد کرده است؛ به این ترتیب که تهران از این پس با تک تک اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل، با زور پاسخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: پاسخ دولت ایران، هم سنجیده و هم هوشمندانه بود، زیرا ایرانی ها با حمله نظامی به اسرائیل در دام اسرائیلی ها نیفتادند. ارتش ایران اگر می خواست از طریق زرادخانه عظیم، پیچیده و قدرتمند پهپادی و موشکی خود می‌توانست خسارات سنگینی را به اسرائیلی ها وارد کند.

این تحلیل‌گر انگلیسی افزود: اما اگر ایرانی ها چنین عملیات نظامی انجام می دادند، ممکن بود آمریکا مجبور به اقدامات نظامی تلافی جویانه علیه ایران شود که منجر به جنگ بین آمریکا و ایران می شد.

وی عنوان کرد: نه آمریکا و نه ایران خواهان جنگ با یکدیگر نیستند، این هدف اصلی اسرائیل است و به همین دلیل کنسولگری ایران در دمشق را بمباران کردند.

به گفته پاپادوپولوس، «به رغم بیزاری آمریکایی ها و ایرانی‌ها از یکدیگر، دو طرف بر سر یک هدف متحد هستند و آن اجتناب از جنگ با یکدیگر و گرفتار نشدن در دام اسرائیل است».

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به اقدام هوشمندان ایران برای توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در تنگه هرمز اشاره کرد و گفت که اکنون تعداد کمی از مفسران غربی این پرسش را مطرح می‌کنند که تل آویو چگونه پاسخ خواهد داد و برای بازگرداندن شهروندان خود چه خواهد کرد؟

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه «ایران، اسرائیلی ها را در یک وضعیت بسیار دشوار قرار داده است»، تصریح کرد که اکنون توپ در زمین تل‌آویو است و اگر این رژیم بخواهد اقدام تجاوزکارانه دیگری را صورت دهد ایران کشتی اسرائیلی دیگری را توقیف خواهد کرد. ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک کشورمان که در روز ۱ آوریل ۲۰۲۴ در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکوم نمودن و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین