تاریخ انتشار:۱۵:۱۴ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
به استقبال از کنگره ملی شهدا
عصر دنا: خبرنگاران کهگیلویه با برگزاری یادواره سرباز شهید «ولی برفی‌پور» نخستین شهید دفاع از آرمان‌های انقلاب در استان سهم ناچیزی در دومین کنگره ملی شهدا خواهند داشت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد از مهمترین رویدادهای فرهنگی استان است که این روزها عطر ملکوتی شهادت را در فضای استان پراکنده است.

در راستای این کنگره 17 اجلاسیه برگزار خواهد شد که شروع این آیین معنوی از ششم اردیبهشت و همزمان با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران خواهد بود.

علاوه بر این، برگزاری یادواره‌ شهدای اقشار از دیگر برنامه‌هایی است که به استقبال از کنگره ملی اجرا می‌شود.

اصحاب رسانه کهگیلویه به پاس قدرشناسی از جانفشانی شهدا و پاسداشت نام و یاد قهرمانان نظام اسلامی دست به کار شدند تا با اجرای یک ویژه برنامه سهمی در بزرگترین رویداد فرهنگی داشته باشند.

خبرنگاران کهگیلویه یادواره نخستین شهید استان را برگزار می‌کنند
خبرنگاران دهدشت با هماهنگی امام جمعه و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی برگزاری یادواره شهیدی شدند که کمتر در سطح استان و کشور شناخته شده است.این یادواره چهارشنبه 29 فروردین ساعت 17 در بقعه امامزاده پهلوان برگزار خواهد شد.

شهید ولی برفی‌پور جوان 20 ساله از دیار کهگیلویه روستای امامزاده پهلوان بود که به عنوان سرباز ارتش در جبهه مبارزه با حزب کومله در غرب کشور حضور یافت.

هجدهم شهریور1359 و قبل از آغاز جنگ تحمیلی در سردشت هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شــهادت رســید.

این شهید نخستین شهید قبل از دفاع مقدس در استان نام گرفته است .

با هدف هماهنگی برای برگزاری یادواره جمعی از خبرنگاران، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،رئیس دفتر امام جمعه و معاون فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان از خانواده«برادران» شهید دیدار و پای دردل برادران شهید نشستند.

خبرنگاران کهگیلویه یادواره نخستین شهید استان را برگزار می‌کنند

حجت‌الاسلام سید عبدالحمید تقوی در دیدار خانواده شهید برفی‌پور به تبیین جایگاه شهید و اهمیت دفاع مقدس پرداخت و گفت: تا زمانی که درک درستی از شهید و مقام شهادت نداشته باشیم نمی‌توانیم مدعی دفاع ازآرمان‌های والای شهدا باشیم.

رئیس دفتر امام جمعه دهدشت افزود: شهدا از عزیزترین هستی خود یعنی جانشان گذشتند به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین «ع»لبیک گفتند.

وی با بیان اینکه شهید میبیند و نظاره‌گر است، بیان کرد: برگزاری یادواره برای یادآوری ایثار و از خودگذشتگی شهداست.باید اهمیت شهدا را درک کنیم نام و یاد شهدا را صرفا محدود به یادواره‌ها نکنیم.

برادران شهید در این نشست با اشاره به اینکه پدر و مادر شهید دعوت حق را لبیک گفته‌ و در قید حیات نیستند، از کم لطفی در دوره بیماری مادر گلایه داشتند.

یکی از برادران شهید گفت: زمانی که مادر شهید در بستر بیماری بود برای پیگیری درمانش به بنیاد شهید مراجعه کردیم اما حتی کپسول اکسیژن برایش تأمین نشد.

بیکاری برادران شهید از دیگر دغدغه‌های این خانواده بود و خواستار رسیدگی و رایزنی برای رفع این مشکل شدند.

در برپایی یادواره شهید، دفتر امام جمعه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری دارند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین