تاریخ انتشار:۱۲:۵۶ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی؛
عصر دنا: همایش هم اندیشی اقوام و طوایف بهمئی با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا؛ نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در همایش هم اندیشی اقوام و طوایف شهرستان بهمئی که به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده در مسجد شهیدان جشان زاده لیکک برگزار شد گفت: رویکرد مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید رویکردی علمی، ضابطه‌مند و دارای ساختار باشد تا بتواند در رفع آسیب های اجتماعی تاثیرگذار باشد.
آیت الله شرف الدین ملک حسینی با اشاره به نقش گروه های مختلف و تاثیر بالای آگاه سازی جامعه در کاهش آسیب های مختلف اجتماعی افزود: باید در این راستا با همکاری و مشارکت فعالان فرهنگی ، متخصصان و بزرگان فعالیت های مفید و بهتری انجام شود تا شاهد ریشه کنی خیلی از خرده فرهنگ های غیرضرور که آسیب زا هم هستند باشیم.
وی ادامه داد: بزرگان و معتمدان می‌توانند با عمل کردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه کردن این فریضه الهی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری ایفا کنند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در ادوار مختلف حضور مردم این شهرستان در صحنه‌های گوناگون، موجب یاس ، نا امیدی و ناکامی دشمنان شد.
مدیرکل کمیته امداد استان هم در این همایش گفت: موضوع آسیب‌های اجتماعی از گذشته تاکنون به موضوعی جدی و انکارناپذیر تبدیل شده است.
قباد مبشری با تاکید بر ایجاد راهبرد فرهنگی برای فعالیت‌های مفید و مثبت گروهی در این شهرستان در حوزه وحدت ، اتحاد و هم اندیشی اقوام و طوایف افزود: بسیج نیروها، ظرفیت سازی و تشکیل کارگروه‌های مربوط به هر حوزه از جمله وظایفی است که باید برای رفع مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی در شهرستان پیگیری و اجرایی شوند.
وی ادامه داد: بررسی آسیب‌های اجتماعی از جمله درگیری های منطقه ای و خیابانی ، قتل، خودکشی ها ، اعتیاد و طلاق، استفاده از اسلحه در مراسم، فضای آسیب زای مجازی ، بررسی مشکلات حاشیه نشینی، و استفاده از ظرفیت رسانه‌ای برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهمترین مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.
اسفندیار نیک بین از بزرگان، متنفذان و فرهنگیان پیشکسوت شهرستان بهمئی هم در این همایش ضمن هشدار نسبت به برخی از اقدامات و ترویج خرده فرهنگ های غیرضرور ، در جهت تخریب فضای وحدت در جامعه ، بر ضرورت وحدت و همدلی تاکید کردند و گفت: همراهی و همکاری مردم منطقه با مسئولان برای توسعه هر چه بیشتر منطقه امری ضروری است.
اسفندیار نیک افزود: ضرورت حفظ اتحاد و همدلی بین اقوام و یکپارچگی مردم این شهرستان در عرصه‌های مختلف، موجب بی اثر شدن معظلات مختلف می‌شود.
حجت الاسلام جویبار از روحانیون حوزه و اهالی دیار بهمئی هم در این مراسم گفت: استفاده بهینه از تجربیات و ظرفیت‌های ارزشمند بزرگان این شهرستان، امنیت پایدار اجتماعی را به همراه خواهد داشت.
حجت الاسلام جویبار افزود: همراهی علماء، بزرگان و ریش سفیدان که از تأثیر گذار‌ترین افراد جامعه هستند در راستای ارتقاء امنیت جامعه نقش به سزایی دارد و این نیازمند هوشیاری مردم این شهرستان در برابر آسیب های اجتماعی است.
دبیر همایش وحدت و همگرایی سران و بزرگان طوایفِ بهمئی با اشاره به اینکه این همایش در محل مسجد شهیدان جشان زاده و با حضور بزرگان ، ریش سفیدان ، متنفذان ، صاحب نظران ، روحانیون ، سرداران نظامی و انتظامی ، بانوان ، جامعه هنری ، گروه پیشگامان هنری و عشایر برگزار شد گفت: حفظ وحدت در بین طوایف شهرستان و مشارکت در حل مشکلات و شرکت در مجالس شادی و غم همدیگر ، عاملی مهم و اثرگذار برای جلوگیری از نفوذ و دخالت سودجویان و امری مهم در راستای پیشرفت و توسعه منطقه است.
حمدالله مبشری دبیر همایش وحدت و همگرایی سران و بزرگان طوایفِ بهمئی و فرماندار اسبق این شهرستان با بیان اینکه ، امروز همه ما از نقاط مختلف این شهرستان دست به دست هم دادیم تا برادری و برابری خودمان را حفظ کنیم و راهگشای مشکلات و موضوعات مختلف باشیم گفت: خوشبختانه طوایف مختلف در شهرستان بهمئی طی این سالها یاری گر هم بوده اند و نشان داده اند که هیچگاه اجازه سوء استفاده دیگران را نخواهند داد و در حل خرده فرهنگ های مختلف سنگ تمام خواهند گذاشت.
وی افرادی که در این مراسم حضور پر رنگی داشتند و بر حفظ وحدت تاکید کردند قدردانی کرد و گفت: اینکه در شهرستان ما همه در کنار هم به خوبی زندگی می‌کنند نشان دهنده نهادینه شدن فرهنگ وحدت و برادری است.
حمدالله مبشری دبیر همایش وحدت و همگرایی سران و بزرگان طوایفِ بهمئی و فرماندار اسبق این شهرستان از تلاش های آقای ملک حسینی دادستان استان کهگیلویه و بویراحمد و آیت الله ملک حسینی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در راستای تاکید بر حفظ وحدت و برگزاری این مراسم قدردانی کرد.
دبیرخانه دائمی یادمان های شهیدان جشان زاده با همکاری مردم و بزرگان بهمئی مسئولیت اجرای این همایش را بر عهده دارد.
در این همایش معتمدان وسران طوایف هم بر حفظ وحدت وهمدلی بیشتر بین همدیگر تاکید کردند و قرار شد این همایش ها در آینده ادامه داشته باشد.
در پایان این مراسم بیانیه ای وحدت قرائت شد.

 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین