تاریخ انتشار:۱۲:۴۹ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
با پر شدن مخزن طرح‌های تغذیه مصنوعی؛
عصر دنا: رئیس امور آب گچساران گفت: در بارش‌های اخیر ۳ و نیم میلیون متر معکب روان آب در طرح‌های تغذیه مصنوعی گچساران مهار و ذخیره شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، معصوم افضلی افزود: سالانه ۲۳ میلیون متر مکعب سیلاب در طرح‌های تغذیه مصنوعی امامزاده جعفر گچساران ذخیره سازی و به سفره‌های زیر زمینی تزریق می‌شود.
وی اضافه کرد: آبگیری رودخانه ناصرآباد در دشت امامزاده جعفر گچساران با مساحت حدود ۹۰ کیلومتر مربع یکی از سرشاخه‌های رودخانه زهره است.
افضلی با اشاره به اینکه این رودخانه فصلی در پایین دست کوه خامی است و همواره دارای سیلاب‌های زیاد و مخربی بوده ادامه داد: این رودخانه هم روستا‌های اطراف را تهدید می‌کرد و هم براثر طغیان به زمین‌های کشاورزی اطراف آسیب می‌رساند.
رئیس امورآب گچساران گفت: به منظور کنترل و هدایت سیلاب، طرح تغذیه مصنوعی برروی این رودخانه فصلی در منطقه ناصر آباد احداث شد.
معصوم افضلی با اشاره به طرح تغذیه مصنوعی ناصر آباد در دشت امامزاده جعفر گچساران افزود: این طرح ظرفیت ذخیره سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب را دارد.
وی ادامه داد: این طرح دارای ۵ حوضچه است که روان آب وارد آنها می‌شود و پس از ذخیره به دشت امامزاده جعفر تزریق می‌شود.
ریس امورآب گچساران با اشاره به افزایش آب چاه‌های کشاورزی گفت: بیش از ۹۰ حلقه چاه کشاورزی در اطراف این طرح وجود دارد که با ذخیره سازی آب در این طرح‌ها، آب چاه‌ها حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین