تاریخ انتشار:۱۲:۰۸ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
عصر دنا: عصر دنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: ۱۱ تن زباله در منطقه گردشگری "گناوه لری " این شهرستان جمع آوری و از منطقه خارج شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید قدرت الله علی پور افزود: طرح پاکسازی منطقه گردشگری طبیعی شاخص گناوه لری گچساران به مدت یک روز انجام شد.

وی بیان کرد: در این طرح بیش از ۴۵۰ کیسه زباله ، دستکش توزیع و جمع آوری زباله های این منطقه گردشگری با همکاری دوستداران طبیعت انجام شد.

علی پور اظهار کرد: ۱۰۰نفر دوستدار طبیعت از جمله کوهنوردان، ورزشکاران و تشکل های محیط زیست کار پاکسازی ۴۰ هکتار از این منطقه گردشگری را برعهده داشتند که با وسایل نقلیه محلی انجام شد.

وی تصریح کرد: ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بیشترین زباله جمع آوری شده در طبیعت این منطقه گردشگری بوده است.

علی پور ابراز کرد: رهاسازی ظروف پلاستیکی و مواد غیر قابل تجزیه در طبیعت علاوه بر تخریب محیط زیست، سلامت انسان‌ها و حیات وحش را نیز تهدید می‌کند.

وی اظهار کرد: نفوذ شیرابه مواد شیمیایی در خاک و آلودگی آب با رهاسازی زباله‌ها از سوی گردشگران تهدید کننده جدی منابع طبیعی است.

منطقه گردشگری قلات گناوه با داشتن چشمه های آب شیرین ، نزدیکی به شهر دوگنبدان، در فصول مختلف سال به ویژه در تعطیلات نوروز و روزهای پایان هفته محل آرامش روح و جسم انسان است.

روستای گناوه در ۱۴کیلومتری شمال دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین