تاریخ انتشار:۱۲:۳۳ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
عصر دنا: متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره در آزمون‌هایی نهایی خرداد ماه ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت می‌توانند ثبت نام کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
عصر دنا ، یونس محمودزاده افزود: ثبت نام برای متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره در آزمون‌های نهایی خرداد، از اول اردیبهشت ماه آغاز به مدت 10 روز ادامه دارد.
وی گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir ثبت نام کنند.
یونس محمودزاده، با اشاره به اینکه چه کسانی می‌توانند اقدام به ایجاد سابقه تحصیلی کنند، افزود: دانش‌آموزان پایه یازدهم که تغییر رشته داده‌اند باید نسبت به ایجاد سابقه در دروس موثر باقیمانده از پایه دهم (رشته در حال تحصیل) اقدام و همچنین دانش‌آموزان پایه دوازدهم در صورت انتخاب گروه آزمایشی غیرمتناظر با رشته تحصیلی خود می‌توانند در دروس نهایی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم آن گروه آزمایشی ایجاد سابقه کنند.
وی با بیان اینکه در صورت تداخل زمانی آزمون درس انتخابی برای ایجاد سابقه تحصیلی با آزمون درس رشته تحصیلی متقاضی باید در آزمون درس انتخابی در خردادماه و آزمون درس رشته تحصیلی خود در شهریور ماه شرکت کنند، (وضعیت این درس در خرداد ماه به عنوان غیبت موجه ثبت می‌شود)، گفت: دانش‌آموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلب آزاد که در آزمون دروس نهایی نوبت دی و شهریور ماه شرکت کرده‌اند به شرط کسب حدنصاب قبولی در نوبت‌های مذکور باید در خرداد ماه صرفاً در آزمون ایجاد سابقه آن دروس شرکت کنند.
وی، افزود: دانش‌آموزان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش پایه‌های دهم (صرفاً دروس نهایی پایه دهم)، یازدهم (دروس نهایی پایه دهم و یازدهم) و دوازدهم (دروس نهایی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم) هم می‌توانند در یک گروه آزمایشی اصلی و یک گروه آزمایشی غیراصلی مورد تقاضا برای ایجاد سابقه تحصیلی شرکت کنند.
محمودزاده، همچنین تمام فارغ‌التحصیلان شاخه نظری دیپلم تا قبل از ۱۳۸۴ و پیش دانشگاهی قبل از سال ۱۳۹۱ را مجاز برای ایجاد سابقه تحصیلی دانست و گفت: دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلانی که سوابق تحصیلی آنها منقضی شده و نیز فارغ‌التحصیلان شاخه نظری داوطلب شرکت در گروه آزمایشی غیرمتناظر با رشته تحصیلی خود می‌توانند خردادماه برای خود ایجاد سابقه تحصیلی کنند.
وی، با تشریح شرایط مشمولان ترمیم نمره هم افزود: همه افرادی که دارای سابقه تحصیلی هستند اعم از دانش آموزان و هنرجویان پایه‌های یازدهم، دوازدهم و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش صرفا برای دروس موثر یک گروه آزمایشی اصلی و یک گروه آزمایشی غیراصلی بر اساس جداول پیوست می‌توانند نسبت به ترمیم نمره خود ثبت نام کنند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین