تاریخ انتشار:۱۷:۱۸ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
عصر دنا: رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اقرار به بحرانی بودن وضعیت بیمارستان دهدشت گفت: بعضی از مشکلات را نمی‌توانیم بیان کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، امام جمعه کهگیلویه در راستای مطالبه‌گری و پیگیری خدمات دستگاه‌های اجرایی با دعوت از مدیران گزارش عملکرد یکساله هر اداره را جویا می‌شود.

در نشستی که رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با امام جمعه داشت ضمن ارائه گزارشی از خدمات انجام گرفته مشکلات حوزه بهداشت و درمان به ویژه کمبود تخت اورژانس و بیمارستان مطرح شد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر با اشاره به اینکه بهداشت و درمان از اولویت های دولت است، افزود: با وجود خدماتی که در کهگیلویه انجام شده است اما همچنان در فضای درمانی مورد اجحاف قرار گرفته است.
امام جمعه کهگیلویه در حالی که تصاویری از تخت‌های بخش اورژانس دهدشت نشان می‌داد، گفت: در شأن مردم این شهرستان نیست روی چنین تخت‌هایی تحت درمان قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: وضعیت اورژانس دهدشت اسفبار است؛ این بد است بیمار با تلاطم روحی وارد اورژانس می شود با تخت‌هایی مواجه می شود که بسیار نامناسب است.

امام جمعه کهگیلویه گفت:مایه تاسف و تأثر و نگرانی است که هنوز برای زمین بیمارستان جدید دهدشت گرفتاریم؛در حالی که زمین در شهرستان موجود است البته ما همه تلاش خود را بکار می گیریم زمین مورد نیاز برای احداث بیمارستان جدید تأمین شود و از حق مردم کوتاه نخواهیم آمد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه بیان کرد:تعداد پزشک اورژانس جوابگوی نیاز نیست در مواقعی بیمار به خاطر نبود تخت مجبور است در راهروی بیمارستان مستقر شود
وی ادامه داد: چطور در بقیه شهرستانها چندین بیمارستان وجود دارد مردم ما حق ندارند دو بیمارستان با وضعیت مطلوب داشته باشند؟
امام جمعه کهگیلویه همچنین وضعیت کلینیک دولتی را خطرناک خواند و گفت: سقف کلینیک با یک لرزش بر سر بیمار آوار خواهد شد؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان اما گفت که سقف تعمیر شد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در ادامه پدیده زیرمیزی پزشکان را متذکر شد و گفت: باید پیگیری و جلوگیری شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان اما در پاسخ به رواج زیرمیزی این پدیده را تأیید کرد و گفت: مردم شکایت نمی‌کنند ما چطور یقه پزشک را بگیریم، با وجود اینکه پزشک زیرمیزی می‌گیرد اما دریغ از یک شاکی! ما نمی‌توانیم شفاهی برخورد کنیم باید شاکی وجود داشته باشد.

سید منصور تقوی در این نشست با بیان اینکه در پاره‌ای مواقع با بحران مواجه هستیم، گفت: بعضی از مشکلات قابل بیان نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به اینکه ظرفیت تنها بیمارستان دهدشت 175 تخت است، افزود: در برخی مواقع تا 250 تخت بیمار داریم و به علت کمبود فضای فیزیکی برخی از بیماران را در راهروها جای می دهیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: اورژانس 45 تختخوابی نیز 80 بیمار پذیرش دارد.با شیوع بیماری ساده‌ای مانند آنفلوآنزا ظرفیت تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه اتاق عمل با کمبود تخت مواجه است، از اتصال بخش زایشگاه به اتاق عمل خبر داد و افزود: با این کار فضای بیشتری برای اتاق عمل ایجاد خواهد شد.

تقوی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری 14 هزار بیمار ویزیت سرپایی، هشت هزار بیمار جراحی و 22 هزار و 500 نفر در بیمارستان بستری شدند.

این مسئول از خرید 5 میلیارد تومان تجهیزات خبر داد و افزود: 15 پزشک متخصص در رشته‌های چشم، گوش، حلق و بینی، مغز و اعصاب، زنان، پوست،عفونی، ارتوپد، اطفال و داخلی جذب شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به طرح الحاق 100 تخت به بیمارستان دهدشت گفت: زیر بار الحاق تخت‌ها نرفتیم با وجود کلنگ‌زنی این پروژه مقاوم کردیم و اجازه ندادیم به جای احداث بیمارستان جدید 100 تخت به بیمارستان موجود اضافه شود.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین