تاریخ انتشار:۱۰:۱۲ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
عصر دنا: محمد بهرامی، غلامرضا تاجگردون و حجت الاسلام سید محمد موحد پس از یک انتخابات پرشور با حضور گسترده مردم کهگیلویه و بویراحمد در روز یازدهم اسفند امسال به عنوان منتخبان آنان در مجلس دوازدهم انتخاب شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایرنا: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که ۵۳۴ هزار نفر آنان واجد شرایط رای دادن در انتخابات یازدهم اسفند بودند و با بیش از ۶۴ درصد دارای بیشترین میزان مشارکت در میان استان های کشور بود.

در شهرستان های بویراحمد،دنا و مارگون محمد بهرامی از جبهه اصلاح طلبان با بیش از ۷۱ هزار رای به عنوان منتخب مردم این حوزه انتخابیه به بهارستان راه پیدا کند.

در حوزه انتخابیه شهرستان های گچساران و باشت براساس همایش های تبلیغاتی که برگزار می شد پیش ازبرگزاری انتخابات بسیاری ازفعالان سیاسی اعتقاد داشتند که غلامرضا تاجگردون موفق به راهیابی به خانه ملت برای چهارمین بار پیاپی خواهد شد او توانست اعتماد بیش از ۴۱ هزار نفر مردم این منطقه را به دست آورد.

در حوزه انتخابیه شهرستان های کهگیلویه،چرام،بهمئی و لنده نیز پس از رقابتی نه چندان نزدیک حجت الاسلام سید محمد موحد با بیش از ۴۸ هزار نفر به عنوان منتخب مردم این حوزه انتخابیه معرفی شد.

غلامرضا تاجگردون منتخب حوزه انتخابیه شهرستان های گچساران و باشت

تاجگردون سال ۱۳۴۵ درشهرستان باشت دیده به جهان گشود،او که از چهره های سیاستمدار و اقتصاددان در کهگیلویه و بویراحمد و حتی سطح ملی محسوب میشود سابقه تدریس در دانشگاه های مختلف کشور را دارد.

منتخبان مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس دوازدهم را بهتر بشناسیم

او از ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۰ مدیرکل دفتر تحقیقات و سیاست‌های مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی سال های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۳ ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و از ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۰ نیز ریاست سازمان مدیریت استان فارس را برعهده داشت،تاجگردون همچنین از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ معاون امور مجلس و استان‌ها و در سال های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت کشور بود.

او که در دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم حوزه انتخابیه باشت و گچساران حضور داشت همواره رییس کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق در برای تصویب لایحه بودجه های سالانه بود.

تاجگردون با اینکه دور گذشته و در مجلس یازدهم توانست با کسب بیشترین آرا به عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه باشت و گچساران انتخاب شود اما از سوی نمایندگان مجلس اعتبار نامه وی رد شد و از حضور در بهارستان و نماایندگی مردم این حوزه محروم ماند.

او پس از رد اعتبارنامه اش توسط مجلس یازدهم از فعالیت های سیاسی خود دست نکشید و مجدد امسال وارد عرصه انتخابات مجلس دوازدهم شد و توانست با کسب بیشترین آرا به عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه باشت و گچساران راهی مجلس دوازدهم شود.

 تاجگردون با کسب ۴۱ هزار و۱۶۷ رای معادل ۶۰.۳۵ درصد مجموع آرای ماخوذه منتخب حوزه انتخابیه گچساران و باشت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

محمد بهرامی منتخب حوزه انتخابیه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون

محمد بهرامی نیز از جبهه اصلاح طلب منتخب مردم حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون ازاعضای هیات علمی دانشگاه آزاد شهر یاسوج با ۷۱ هزار رای منتخب مردم شد.

وی فعالیت های فرهنگی، اجرایی و سیاسی خود را از دهه ۸۰ آغاز کرد، بهرامی که از تاریخ ۱۹ خردادماه سال ۱۳۸۶ نیز به عنوان شهردار یاسوج مرکز کهگیلویه بویراحمد انتخاب شده بود از نگاه این حوزه انتخابیه اقدام های ماندگاری انجام داده است.

 

منتخبان مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس دوازدهم را بهتر بشناسیم

بهرامی که تا آبان ماه سال ۱۳۹۰ و به مدت حدود چهار سال به عنوان شهردار یاسوج فعالیت اجرایی داشت اما مهمترین عرصه فعالیت سیاسی بهرامی با حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ کلید خورد.

در آن دوره بهرامی با ۴۱هزار و۹۵۱ رای دوم شد و توانست سبد رای خوبی برای نخستین دور حضور کسب کند،کل آراء ماخوذه در حوزه بویراحمد و دنا در آن دوره نیز ۱۷۵هزار و ۸۵۴رای اعلام شد.

محمد بهرامی همچنین در این چهار سال در کنار کارهای عمرانی و اجرایی که داشت فعالیت های سیاسی و حضور جدی خود به عرصه رقابت های انتخاباتی در دور دوازدهم را نیز با جدیت و قوت و به اذعان یاران نزدیکش از شب بعد از انتخابات سال ۹۸ آغاز شد.

وی هم اینک با کسب بیشترین آرا به عنوان منتب مردم حوزه انتخابیه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راهی مجلس دوازدهم شد.

بهرامی توانست در انتخابات امسال و با کسب ۷۱ هزار و ۷۴۷ رأی از مجموع کل ارای ماخوزه از این حوزه انتخابیه به عنوان نفر اول و منتخب مردم برای مجلس دوازدهم شود.

سید محمد موحدنماینده منتخب کهگیلویه بزرگ

موحد/ سیاست مدار و از چهره های اصولگرا اهل روستای کوه راک شهرستان کهگیلویه، متولد سال ۱۳۳۱ دوران تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه محمدی شهر سوق گذراند و بعد از دوران تحصیلات ابتدایی وارد حوزه علمیه بهبهان استان خوزستان شد.

منتخبان مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس دوازدهم را بهتر بشناسیم

موحد در کنار تحصیلات حوزوی در بهبهان تحصیلات کلاسیک خود را نیز ادامه داد و پس از چهار سال وارد حوزه علمیه قم شد، او در دوران سال های پیش از انقلاب و فعالیت های مبارزاتی همواره از فعالان و طلبه های فعال و مخالفان رژیم ساواک بود.

وی فعالیت های فرهنگی و سیاسی علیه این رژیم بهمراه طلبه های جوان انجام می داد و البته یک بار نیز توسط رژیم ساواک میانکوه نیز دستگیر شد،موحد همچنین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره از فعالان و طلبه های فعال در عرصه سیاسی و فرهنگی بود و طی آزمونی نیز وارد دستگاه قضایی شد.

وی شروع و فعالیت های قضایی خود را نیز از بهبهان شروع کرد و چند سال به عنوان معاون دادستانی شهر بهبهان، سپس به به اهواز رفت و به عنوان دادستان مرکز خوزستان فعالیت قضایی کرد.

پس از آن چند سالی دادستان مرکز چهار محال و بختیاری شد و بعد از ان دادستان انقلاب استان فارس شد.

شروع فعالیت های سیاسی و ورود به عرصه انتخابات موحد از سال ۱۳۷۱ وارد فعالیت های سیاسی و عرصه انتخابات شد که در آن سال به عنوان نماینده مردم شهرستان کهگیلویه انتخاب و دوران نمایندگی و ادامه فعالیت های سیاسی موحد به مدت ۲۰ سال طول کشید؛ وی از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۱ به مدت ۲۰ سال نمایندگی مردم شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی بود.

وی پس از آن وارد رقابت های انتخاباتی در حوزه انتخابیه بهبهان و آنجا هم پیروز انتخابات شد و چهار سال نیز نمایندگی مردم شهر بهبهان را در کارنامه سیاسی خود به ثبت رساند.

وی نماینده فعلی مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و همچنین با کسب بیشترین آرای ماخوزه در انتخابات (۱۱ اسفند) نیز به عنوان منتخب مردم این حوزه انتخابیه راهی مجلس دوازدهم شد.

از مجموع ۵۸۳ هزار ۹۸۴ واجد شرایط رای دادن در استان بیش از ۳۷۸ هزار نفر در این انتخابات شرکت کردند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین