تاریخ انتشار:۱۰:۱۰ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
عصر دنا: آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی منتخب مردم کهگیلویه وبویراحمد با کسب ۳۱۵ هزار و ۶۷۸ رای منتخب مردم کهگیلویه و بویراحمد در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی جزو شخصیت های معاصر کهگیلویه و بویراحمد است که در تمامی عرصه ها از دینی و مذهبی گرفته تا سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در میان تمامی فرهنگ ها و قومیت های استان صاحب نفوذ است و در عین حال یک چهره ملی شناخته شده نیز به شمار می آید.

حجت الاسلام محمدهادی رحیمی صادق دیگر داوطلب این انتخابات ۱۹ هزار و ۶۰۸ رای را کسب کرد.

با انتقال یک نفر از حوزه انتخابیه تهران به استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به ۲ نفر رسیده بود.

آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی و حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی‌صادق نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان بودند.

کهگیلویه وبویراحمد دارای یک کرسی مجلس خبرگان رهبری است.

نگاهی به زندگی آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی

به گزارش ایرنا، کمتر شخصیتی را می توان در جنوب کشور و حتی در استان کهگیلویه و بویراحمد نام برد که مانند آیت الله ملک حسینی در میان اقوام و طوایف مختلف با هر گرایش و سلیقه ای نفوذ داشته باشد.

سید شرف الدین ملک حسینی فرزند مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده فقید ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

سید شرف‌الدین ملک حسینی در سال ۱۳۴۱ شمسی در شهر شیراز و در خانواده ای روحانی دیده به جهان گشود.

سید شرف‌الدین در سال ۱۳۵۶ برای تحصیل علوم دینی وارد حوزه علمیه شیراز شد و از محضر پدر حضرت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده فقید ولی فقیه در استان، دروس ادبیات ،منطق و بخشی از اصول و فقه را فرا گرفت.

ملک حسینی در سال ۱۳۵۷ برای تحصیل علوم دینی و حوزوی به حوزه علمیه شیراز رفت.

وی برای ادامه تحصیلات حوزوی در سال ۱۳۶۳ به قم عزیمت کرد و ادامه دروس سطوح را در محضر آیات بزرگوار محامی ،اعتمامی ،محقق و گنجی تلمذ کرد.

حجت الاسلام ملک حسینی حدود ۱۳ سال درس خارج فقه را در محضر مرحوم آیت الله العظمی تبریزی فرا گرفت و حدود ۱۵ سال نیز در کلاس درس اصول آیت الله العظمی وحید خراسانی حاضر شد .

سید شرف الدین در این سالها علاوه بر تحصیل علوم حوزوی در مناسبتهای مختلف به تبلیغ دین مبین اسلام و احکام شرع مقدس در مناطق مختلف کشور پرداخت.

حجت الاسلام ملک حسینی از حدود ۱۸ سال پیش به کار تدریس ادبیات ،منطق ، کلام ، اصول فقه و فقه در حوزه های علمیه شیراز و قم می پردازد.

سید شرف الدین ملک حسینی مسوولیت حوزه علمیه خان شیراز را بر عهده دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید شرف الدین ملک حسینی روز سه شنبه ۱۶ اسفندماه سال ۹۱ از سوی مقام معظم رهبری به سمت نماینده معظم له در استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

 

رقیب آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در انتخابات خبرگان رهبری چه کسی بود؟

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان کهکیلویه و بویراحمد بود که تحصیلات حوزوی وی شامل اتمام سطح، ۱۵ سال خارج، اتمام سطح ۴ کلام بود.

تحصیلات دانشگاهی وی کارشناسی ارشد در رشته الهیات و معارف اسلامی است؛ وی از محضور استادان و مارجع بزرگی همچون آیات عظام مرحوم آیت الله بهجت، مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، وحید خراسانی، جوادی آملی و رهبر معظم انقلاب دامت برکاته بهره علمی برده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق رزمنده دفاع مقدس و برادر شهید، مسئول مخابرات گردان و تیپ غواصی لشکر ثارالله، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه رفسنجان (۱ سال) و فرمانده گردان و معاون بسیج تیپ امام صادق علیه السلام روحانیون رزمی تبلیغی هفت سال امام جمعه شهرستان فسا و دبیر ائمه جمعه شرق فارس ۶ سال، مدیر حوزه علمیه استان فارس و عضو جامعه روحانیت مبارز کرمان و فارس بوده است.

وی همچنین مدیر حوزه علمیه استان تهران از سال ۱۳۹۵ تاکنون، استاد سطوح عالی حوزه و دانشگاه استاد راهنما و داور پایان نامه های حوزوی و دانشگاهی
عضو جامعه روحانیت مبارز تهران و عضو شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بوده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین