کد خبر: ۲۲۷۲۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار:۲۳:۲۳ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
یادداشت دریافتی؛
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

یادداشت دریافتی: بزرگترین تجمع سیاسی انتخاباتی استان از خیابان مصلی به خیابان جمهوری به عنوان سیاسی‌ترین خیابان ایران منتهی شد.

در عرصه رقابتهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی دو نشانه تعیین کننده برای مردم وجود دارد. نخست آنکه چه کسی در سخنرانی روز آخر حامیان بیشتری دارد و بعد هم چه کسی در نظرسنجی های معتبر از دیگران پیش است.
ساعتی از آخرین سخنرانی رسمی نامزدها در میان هوادارانشان می گذرد و طبق براوردها خیابان مصلی شاهد شلوغ ترین تجمع دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود.
از آنجایی که همواره تجمعات بزرگ استان در خیابان مصلی و جمهوری برنامه ریزی می شوند پس طبیعی است این خیابان هم به لحاظ طول و هم عرض گنجایش بیشتری دارد و از آنجایی که تجمع هواداران بهرامی تا خیابان جمهوری نیز ادامه پیدا کرد پس قابل مقایسه با رقبایش نیست.
در نظرسنجی های رسانه‌های محلی ، استانی و ملی و حتی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از سه ماه قبل تا واپسین ساعت های تبلیغات انتخاباتی همه حکایت از پیشی گرفتن محمد بهرامی از سایر رقبایش در شهرستانهای بویراحمد، مارگون و دنا دارد.


تحلیلگران شرایط انتخابات در استان بر این باور هستند بهرامی تنها نامزدی است که حتی پیش از ایجاد شور انتخاباتی در حوزه انتخابیه بویراحمد دنا و مارگون مورد اقبال عمومی بود و گواه این موضوع نیز تلاش برای حذف وی پیش از شروع رقابت انتخاباتی از طریق اعلام عدم احراز صلاحیت بود. شرایطی که اگر چه کار رقبایش را برای برد آسان می کرد اما باعث قهر همیشگی بخش زیادی از جمعیت استان با صندوقهای رای و انتخابات می شد و همین ترس از کاهش چشمگیر مشارکت باعث شد آنهایی که با نقشه حذف وی از عرصه رقابت سودای پیروزی بی دردسر در سر می پروراندند تسلیم اراده جمعی شوند.
محمد بهرامی اگرچه به دلیل همان عدم احراز صلاحیت ناجوانمردانه دو هفته ای دیرتر از دیگران وارد کورس رقابت شد اما نظرسنجی ها نشان می دهد او تنها نامزدی است که علاوه بر سبد رای دور گذشته خود، رویش چشمگیری داشته است و این رویش‌ها در این روزها و ساعتهای پایانی نیز همچنان ادامه دارد. زیرا رقبایش هر آنچه در توان داشتند برای رقابت با وی به کار گرفتند و هر کجا هم توان رقابت در خود ندیدند به تخریب و توهین نیز روی آوردند.
اما آنچه محمد بهرامی را از رقبایش متمایز می کند نجابت و ادب شخصیتی و سعه‌صدر در برخورد با منتقدان است. بسیاری از افراد و حتی حامیان خودش او را نقد می‌کنند که آنگونه که تخریب می‌شود و توهین می‌شنود پاسخ تخریبگران و توهین‌کنندگان را نمی‌دهد. اما او بر عهدی که مبنی بر اخلاق مداری با مردم بسته تاکنون پایبند مانده‌است و نه در مناظره‌ها و نه در نطق‌ها از هیچ رقیبی به بدی یاد نکرده‌است. تندترین نطق او در شهر سی‌سخت بود که شاید اگر مساله شخصی بود باز هم سکوت می کرد اما چون مساله به مردم مربوط می شد او از همان تریبون پاسخ داد.
حال باید منتظر ماند و دید که نتیجه پایانی چگونه رقم می‌خورد.
جوانان بویراحمد واحد درآخرین روز تبلیغات انتخابات در یاسوج ،خیابان مصلی را به خیابان جمهوری پیوند زدند تابه جمهور مردم برسند و در انتخابی ماندگار بساط افراط و نخبه‌کشان را در این دیار برای همیشه جمع و به زباله دان تاریخ بریزند.
براساس مشاهدات میدانی ده ها خبرنگار از مناطق مختلف بویراحمد و گفت گو با قشرهای مختلف مردمی ، همه نشانه ها از پیروزی دکتر محمد بهرامی در کارزار انتخاباتی مجلس دوازدهم در این شهرستانها خبر می دهد و آنچه می ماند حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای در روز جمعه ۱۱اسفند است و نوشتن نام دکتر محمد بهرامی در برگه های رای است.
در این میان از مسئولان برگزاری و نظارتی انتخابات انتظار می رود ضمن تامین حداکثری شرایط برگزاری انتخابات پرشور،از رای مردم که به گفته رهبر فرزانه انقلاب حق الناس است ،صیانت کنند.


ابوعمار/کارشناس رسانه و ارتباطات

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
دشت روم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
اتفاقاً جمعیت خیابان تختی دو برابر جمعیت مصلی بود
الهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
من غیر بومی استان شما هستم دیگه به اصولگرایان رأی ندهید
اساس بدبختی ملت از این گروه است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
سلام و درود
من از طرفداران منتظریان بودم ولی چون فهمیدم سومیش قطیعیه برای اینکه روشنفکر شکست بخوره به دکتر بهرامی رای خواهم داد تا قومیت گرایی و پارتی بازی و ندای تفرقه و وحشت به تاریخ بپیوندد
پاسخ ها
شاسه بزرگ گرامی
| Germany |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
بهرامی تیم فوتبال شهرداری رو جمع نیتره بکنه ایخواه با تاجگردون سرآبروی بویراحمد بجنگه؟!بخدا بهرامی هیچ نفوذی درمرکز وتوان مقابله با نامزدقدری چون تاجگردون رو نخواهد داشت این سیستم فقط حاج منتظریان رو میخواد تابتونه به زور هم شده حق بویراحمد رو ازمرکز بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
آنهایی که ازمنتظریان میگن مگه منتظریان دراین چهار دهه دارای پست مقام نبوده مگه حالا دروزارت نفت بهترین پست رانداره تاحالا چه آورده ای برای استان داشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
فقط بهرامی بویراحمد بهرامی
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
هیچ تصمیمی برای رای دادن نداشتم در دقبقه ۹۰ و‌فقط به خاطر شکست روشنفکر به بهرامی رای دادم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین