کد خبر: ۲۲۶۷۴
تاریخ انتشار:۱۲:۰۷ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
عصر دنا: سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: منافع ملی را آن‌هایی زیر سوال بردند، که این شرایط را فراهم آوردند، نه جبهه اصلاحات. مگر می‌شود که ۳۰ حزب در کشور، امکان معرفی کاندیدا نداشته باشند؟
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: منافع ملی را آن‌هایی زیر سوال بردند، که این شرایط را فراهم آوردند، نه جبهه اصلاحات. مگر می‌شود که ۳۰ حزب در کشور، امکان معرفی کاندیدا نداشته باشند؟وی ضمن اشاره به عدم وجود امکان برای جبهه اصلاحات در ارائه لیست برای تهران، ادامه داد: در شهرستان‌ها، براساس مصوبهٔ جبهه و راهبرد انتخاباتی‌ جبهه، اگر کاندیدای اصلاح‌طلب واقعی وجود داشته باشد، جبهه‌های استانی با تصویب دو سوم آرا، می‌توانند اقدام به ارائه لیست حمایتی کنند.
سخنگوی جبهۀ اصلاحات تصریح کرد‌: این مصوبۀ شورا است که احزاب عضو جبهه، مجاز به ارائه لیست حمایتی و یا نیابتی نباشند.امام، در توضیح این مسأله، بیان کرد: احزاب اصلاح‌طلب، اگر می‌خواهند لیست حمایتی دهند، ابتدا باید از جبهه اصلاحات خارج شوند.
وی در بیان رویکرد رئیس‌جمهور دولت‌های هفتم و هشتم نسبت به شرکت یا عدم شرکت در انتخابات، گفت: آقای خاتمی، در دیدار با مجمع ایثارگران، ضمن تأیید راهبرد مصوبه انتخاباتی جبهه اصلاحات، به صراحت اعلام کردند که انتخابات، در جای خودش نیست. آقای خاتمی در بهمن ماه سال گذشته، بیانیه‌ای ۱۵ بندی را اعلام کرد، مبنی بر اینکه اگر، ما واقعاً می‌خواهیم مردم به صحنه برگردند و این حکومت، براساس قانون اساسی، که میثاق این مردم استT رقم بخورد، باید فصل سوم قانون اساسی که حقوق مردم است و ما امروز شاهد تعطیل شدن آن هستیم، اجرا شود.
سخنگوی جبهۀ اصلاحات ادامه داد: باید تلاش کنیم که در درجه اول، لوازم یک انتخابات واقعی فراهم شود. می‌خواهیم که مردم با صندوق قهر نکنند، اما نمی‌خواهیم که به خواست مردم عمل کنیم و انتخابات واقعی داشته باشیم تا شاهد یک رقابت واقعی باشد. اگر رقابتی شکل نگیرد و در واقع فقط یک جریان در انتخابات شرکت کند، چه انتظاری داریم که مردم، از مسیر انتخابات آنچه می‌خواهند را اعلام کنند؟
جواد امام در پایان، ضمن اشاره به بیانیه ۱۱۰ امضایی جمعی از اصلاح‌طلبان، بیان کرد: دوستانی که بیانیه روزنه را دادند، یک تحلیلی را داشتند و براساس آن تحلیل، این بیانیه را صادر کردند. این بیانیه، هیچ ارتباطی با جبهه اصلاحات ندارد و این اشخاص، در تلاش‌ هستند تا روزنه‌ای گشوده شود.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین