کد خبر: ۲۲۶۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۰:۲۵ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
روز انتخابات؛
عصر دنا: دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد با همه ظرفیت دادسراهای مرکز استان در روز انتخابات در کنار گشت های انتظامی قضایی خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش عصر دنا، دادستان مرکز کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از تمهیدات مهمی که در رای گیری و پای صندوق های رای اندیشیده شده است، گشت های انتظامی و قضایی است که با قید فوریت و سرعت چنانچه تخلفی مشاهده شود، برخورد قاطع خواهد شد.
علی ملک حسینی افزود: موضوع امنیت و سلامت انتخابات از ارکان اصلی یک انتخابات است و با تمام توان از تک تک آرای مردم صیانت خواهیم کرد.
وی افزود: 
در این استان به عنوان یک شبکه مویرگی ۱۶ هزار نفر در برگزاری انتخابات مشارکت دارند که در راستای امنیت و سلامت است.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: نهاد نظارتی که همان شورای نگهبان است در کنار این شبکه مویرگی فعالیت دارند و حضور گسترده دارند.
وی تاکید کرد: نمایندگان نامزدها هم در محل اخذ رای حضور دارند و امکان تخلف سیستماتیک و گروهی وجود ندارد.
دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در ایام انتخابات کمک به بعضی خیریه ها و مساجد که رنگ و بوی انتخاباتی داشته باشد ممنوع است.
ملک حسینی افزود: کهگیلویه و بویراحمد دومین استان کشور به لحاظ تایید صلاحیت ها شد و از همه گروه ها و افکار سیاسی و اجتماعی در انتخابات حضور دارند.
ملک حسینی تصریح کرد: قانون انتخابات نیروی انتظامی را مکلف به تامین امنیت کرده است و نیروهای امنیتی و سربازان گمنان امام زمان (عج) دارند امنیت را تامین می کنند.
وی بیان کرد: در روز ۲۲ بهمن ماه اگر فعالیت های این افراد نبود می توانست اتفاق های بدی بیفتد اما ۲۲ بهمن امنی برگزار شد.
ملک حسینی گفت: نگاه دستگاه قضایی از ابتدای فرآیند انتخابات پیشگیرانه بوده و نگاه امنیتی و قضایی صرف نبوده است، چندین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل شده است.
دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: همکاران قضایی در ستاد امنیت انتخابات هم حضور فعالی داشته اند و ادامه فرآیند هم حضور هم خواهند داشت.
وی عنوان کرد: استفاده از سلاح یک ناهنجاری نابه جا بود که در استقبال از کاندیدها استفاده ناصحیح داشتند اما در این دوره موارد معدودی گزارش شد و برخوردهایی صورت گرفت.
ملک حسینی بیان کرد: امروز شاهدیم تیراندازی بسیار کاهش پیدا کرد و حتی با سلاح خالی هم نباید در تجمعات حاضر شوند و مردم به خوبی به پیشواز پویش نه به تیراندازی آمدند که این موفقیت فرهنگی اجتماعی بزرگ است و امید است به طور کامل به نه به اسلحه دست یابیم.
وی تاکید کرد: با توجه به شناختی که مردم به واسطه عشیره ای بودن از هم دارند و استان به لحاظ زیرساختی استان محرومی است به جرات می گویم رسانه ای ترین مردم کشور، کهگیلویه و بویراحمدی ها هستند.
دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به لحاظ حضور گسترده ای که در فضای مجازی و پیگیری اخبار و رسانه ها دارند و حتی شبکه استانی صدا و سیما پر مخاطب ترین شبکه استانی به لحاظ جمعیت است.
ملک حسینی با بیان اینکه دستگاه قضایی با تمام ظرفیت دادسرا های مرکز استان در روز انتخابات در کنار گشت های انتظامی قضایی خواهد بود گفت: خرید و فروش آرا به دو گونه (از لحاظ عرفی) که قانون پیش بینی کرده است یکی از طریق تطمیع که قبل از انتخابات صورت می گیرد و قانون مشخص کرده است و کمک های بی جهت با اهداف خیرخواهانه جرم انگاری است.
وی تاکید کرد: نماینده کاندیدها، هیات نظارت و فرماندار و بازرس انتخابات بر سر صندوق های رای وجود دارد و فرآیند مشخصی وجود دارد و تعرفه به نسبت مشخصی تعلق می گیرد.
استان کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی بیش از ۷۱۳ هزار نفر و ۹ شهرستان و ۱۸ شهر سه نماینده در مجلس شورای اسلامی خواهد داشت.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
همین الان سیسخت فرموندار برا روستاها داره سیمان و لوله قطره ای توزیع میکنه بدستور روشنفکر...پ گشتل قضاییتون کجایه؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
گشتا قضایی سی بعضیله نه سی همه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین