تاریخ انتشار:۲۲:۴۳ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
عصر دنا: نائب رئیس اتحادیه قصابان یاسوج: اگر میدان دام در استان فعال شود، قیمت دام هم ثابت می‌ماند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
نائب رئیس اتحادیه قصابان یاسوج گفت: یکی از علت‌های گرانی گوشت در استان فعال نبودن میدان دام و کوچ دام از سردسیر به گرمسیر است.
علی صالحی افزود: ما از منطقه دریلا و مناطق گرمسیری دام به استان می آوریم و دلیل افزایش قیمت‌ها هم همین است.
وی ابراز امیدواری کرد تا یکی دو ماه آینده وضعیت بهتر می‌شود ادامه داد: موضوع دیگر قیمت خرید دام است، وقتی قیمت خرید دام زنده در استان همجوار بیشتر است، دامدار دام خود را بار می‌کند و به استان دیگر برای فروش می‌برد، همین باعث می‌شود که کمبود داشته باشیم.
وی ابراز کرد: وقتی دام از استان خارج شود و قصاب مجبور است از استان همجوار گوشت با قیمت بیشتر خریداری کند.
صالحی بیان کرد: برخی قصابی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد دام از اقلید استان فارس وارد می کنند و منع قانونی هم ندارد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: میدان دام زنده یاسوج دارد، اما مشکل ملکی دارد و نیمه فعال است و قرار است فعال شود.
علی بهنام پور افزود: میدان عرضه دام یاسوج فعالیت خرید و فروش را انجام نمی‌دهد، اما شهر دهدشت میدان دام زنده دارد و فعال است.
وی اضافه کرد: چنانچه کسی می‌خواهد در این زمینه سرمایه گذاری کند می‌تواند با مراجعه و جهاد کشاورزی مجوز بگیرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: چنانچه میدان دام یاسوج راه اندازی شود، قیمت شفاف‌تر و اصالت دام مشخص می‌شود.
بهنام پور با اشاره به اینکه دام کهگیلویه و بویراحمد بیشتر به شیراز و اصفهان می‌رود افزود: اکنون دام ما مولد است، اما هشت هزار و ۵۰۰ دام سبک و سنگین در سیستم پروار بندی در استان موجود است. 
وی تعداد واحد‌های دامی در کهگیلویه و بویراحمد را بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد دامی عنوان کرد و گفت: میزان تولید گوشت قرمز در استان نیز سالانه ۱۸ هزار تن است که نیمی از آن به خارج از استان می‌رود.
بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد، قیمت گوشت گوسفند (میش) هر کیلوگرم ۳۵۰ هزار تومان ، بزغاله ۴۱۰ ، بره و گوساله ۴۳۵ ، بز ۳۴۰ و قیمت کله پاچه پاک شده آماده طبخ نیز ۳۳۰ هزار تومان نرخ گذاری شده است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲ میلیون واحد دامی است و در عین حال شهروندان از گرانی گوشت قرمز گله‌مند هستند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین