تاریخ انتشار:۰۷:۵۵ - ۲۰ دی ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با رایزنی با وزارت راه و شهرسازی قرار است هم خبرنگاران و اصحاب رسانه از مزایای طرح نهضت ملی مسکن بهره مند شوند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در برنامه صف اول شبکه دنا با بیان اینکه یکی از مهمترین ملزومات حوزه فرهنگ و هنر داشتن زیرساخت‌های تخصصی در این حوزه است گفت: هم اکنون کهگیلویه و بویراحد به لحاظ داشتن فرهنگ سرا و مجتمع‌های هنری در شرایط نسبی قرار دارد.

امین درخشان زاده با بیان اینکه برخی از شهرستان‌های این استان نوپا هستند، افزود: با اجرای طرح‌هایی که در مناطق مختلف استان در دست اجرا است می‌توان چشم انداز امیدواره کننده‌ای در این حوزه در مناطق مختلف استان پیش بینی کرد.

درخشان زاده با بیان اینکه برخی از تجهیزات اماکن فرهنگ و ارشاد در کهگیلویه و بویراحمد فرسوده است، گفت: با تخصص اعتبارات به ویژه اعتبارات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان می‌توان به این مقوله به صورت ویژه توجه کرد.

وی در مورد مجتمع فرهنگی و هنری شهر یاسوج هم گفت: این طرح بزرگترین مجتمع جنوب و جنوب غرب کشور است و ۱۰ سال بلاتکلیف بود، ولی در دو سال اخیر این طرح تعیین تکلیف و به سرمایه گذار واگذار شد و به زودی این طرح از روند مطلوبی برخوردار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اولویت‌ها در دو سال گذشته انسجام فرهنگی در میان جامعه هنری بود، گفت: بسیاری از هنرمندان از فعالیت‌های فرهنگی به دلایل مختلف فاصله گرفتند در حالی که موتور محرکه فرهنگ حضور همین هنرمندان در عرصه فرهنگی و هنری است.

وی با بیان اینکه تقریبا در دو سال اخیر همه جشنواره‌ها به صورت مطلوب در استان برگزار شد گفت: یکی از این جشنواره‌ها فلیم کوتاه بود که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت بیش از یکصد هنرمند ممتاز کشور برگزار شد.

امین درخشان زاده عنوان کرد: اخیرا دو اثر نمایشی خیابانی و صحنه‌ای این استان به تئاتر فجر راه یافت و در حوزه هنر‌های تجسمی نیز برنامه‌های بسیار خوبی اجرا شد و در آینده نزدیک هم شاهد برگزاری جشنواره بلاد شاپور در شهرستان کهگیلویه خواهیم بود.

وی افزود: هفته گذشته فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان دستگاه برتر در این حوزه در کشور معرفی شد.

درخشان با بیان اینکه انجمن‌های تخصصی مختلف در کهگیلویه و بویراحمد در حال فعالیت است، گفت: یکصد موسسه فرهنگی و هنری نیز در این استان در حال فعالیتند که برخی‌ها به صورت خودگردان اداره می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه نمایش هنرمندان این استان افتخارات ملی و بین المللی کسب کردند، افزود: سه اثر سینمایی در سال‌های اخیر در این استان تولید شد.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در این استان به چاپ رسید گفت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ نیروی انسانی از استان‌های هنرمند خیز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: در هفته گذشته در شیراز جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر با شرکت بیش از ده استان برگزار شد که کهگیلویه و بویراحمد بیشترین سهم را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه در سطح استان بیش از ۲۵۰ رسانه در حوزه‌های مختلف داریم عنوان کرد: یکی از مهمترین مولفه‌هایی که در استان مورد توجه قرار گرفت توانمند سازی رسانه‌ها به لحاظ اخلاق حرفه‌ای بود که در این زمینه دوره‌های آموزشی نیز برگزار شد و سازماندهی مطلوبی نیز در حال انجام است.
درخشان افزود: حشنواره رسانه خبر خوب امسال با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها نیز در استان برگزار شد.
وی عنوان کرد: بخش زیادی از هنرمندان به همت معاونت رسانه‌ای و تبلیغات در صندوق هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف رفع مشکلات هنرمندان سازماندهی شدند.
درخشان با تاکید بر اینکه تامین مسکن خبرنگاران نیز در دستور کار است، اضافه کرد: در این زمینه با راه و شهرسازی نیز رایزنی‌هایی انجام گرفت و قرار است هم هنرمندان و هم اصحاب رسانه که واجد و شرایط هستند از مزایای نهضت مسکن ملی بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه رویکرد تحولی را از سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی کشور در نظر گرفتیم گفت: در دو مرحله دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور را به استان دعوت کردیم و در قالب سند مهندسی فرهنگی با هدف شناخت خلاء‌ها و آسیب‌ها تحقیق‌ها و پژوهش‌هایی نیز انجام گرفت.
وی گفت: مهمترین مشکل شورای فرهنگ عمومی نگاه مناسک نگری بود این در حالی است که این شورای مسئولیت‌های مهمتری در حوزه فرهنگی و اجتماعی را برعهده دارد و در سال‌های اخیر رویکرد شورای فرهنگ عمومی به سمت مردم محوری سوق داده شد و نشست‌ها به سمت معتمدان، ریش سفیدان و نخبگان برده شد و سعی می‌کنیم کلان موضوعات مهم استان را در این شورا مطرح و واکاوی کنیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین