تاریخ انتشار:۱۵:۰۱ - ۱۵ دی ۱۴۰۲
امام جمعه کهگیلویه:
عصر دنا: امام جمعه کهگیلویه گفت: اتفاق اخیر برای زائران شهید مقاومت قدرت نظامی نبود، بلکه خباثت و رذالت کسانی را نشان داد که زائیده داعش هستند؛ جمهوری اسلامی تا انتقام نگیرد سکوت نخواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

وه گزارش عصر دنا از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت مسئله انتخابات را از رویدادهای مهم پیش‌رو برشمرد و اظهار کرد: از مهمترین زمینه‌های دموکراسی و مردم سالاری دینی به برکت نظام حضور مردم پای صندوق و تعیین سرنوشت جامعه است. 

 

امام جمعه کهگیلویه با تأکید بر جهاد تبیین در انتخابات گفت: وظیفه دولت و دستگاههای اجرایی و خدمات رسان است که نسبت به حقوق مردم و اطلاع رسانی از خدمات نظام اهتمام داشته باشند. 

 

وی ادامه داد: شورای نگهبان و هیات‌های نظارت به حق الناس بودن رأی مردم توجه جدی داشته باشند. 

وی با بیان اینکه شورای نگهبان تاکنون به مر قانون عمل کرده است،افزود: نگران هم نباشد برخی رسانه دارند پول دارند حرف می‌زنند؛ تبیین کنند و واقعیت را به مردم بگویند. 

 

☆انفعال برخی از مبلغان در جهاد تبیین

 

خطیب نماز جمعه دهدشت از نمایندگان مجلس و خبرگان به عنوان تریبون دارها جهاد تبیین نام برد و گفت: انفعال برخی مبلغان و تریبون‌دارها نسبت به تحولات انتخاباتی و سکوت‌ سنگین‌شان تا شب انتخابات، سبب شده آنان نیز از جمله مخاطبان رهنمودهای انتخاباتی رهبر معظم ‌انقلاب باشند.

 

وی تصریح کرد: برخی عادت کرده‌اند شب انتخابات مردم را توصیه به حضور می کنند از الان باید معنای انتخابات تحلیل شود تا هم تحریم کنندگان انتخابات شکست بخورند و هم کسانی که در توهم مشارکت پایین هستند. 

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر نقش احزاب سیاسی و دیگر اقشار، رسانه‌ها، مبلغان، اساتید و فرهنگیان در انتخابات را مهم ارزیابی کرد. 

 

وی در ادامه گفت: اینکه چه کسی تأیید یا رد صلاحیت شد در حیطه شورای نگهبان است ما مکلف به قانون هستیم اصل، نظام اسلامی است اشخاص و افراد محترم اند ولی پروانه به گرد اشخاص بودن مهم نیست آنکه در طریق انقلاب است مهم است. 

 

☆به کسانی که دستشان زیر ساطور پیمانکاران است رأی ندهید

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با بیان اینکه مردم به برنامه نامزدها رأی دهند، مردم را از رأی دادن به کسانی که دستشان زیر ساطور پیمانکار است منع کرد. 

 

وی با استناد به فرموده رهبر انقلاب گفت که کسی که وامدار دیگران است نه توانایی دارند نه قابلیت دارند و نه نماینده تراز می‌شود مراقب باشیم. 

 

امام جمعه کهگیلویه با اشاره به نقش بارز مردم در تعیین سرنوشت سیاسی گفت: اگر موفقیتی برای استان باشد از راه انتخابات مجلس است اگر هم ناامیدی و مشکلاتی ایجاد شد راهش انتخاب درست است. 

 

وی اضافه کرد: انتخاب مسئله مهمی است 

بنا بر فرهنگ عرفی غلط در استان مسیر عوض می‌شود، راه درست دست ما و شماست اگر در دهدشت دچار بحران هستیم علت به انتخاب غلط در انتخابات شورای شهر برمی‌گردد.

 

☆بحران‌های دهدشت نتیجه انتخاب‌های قومی قبیله‌ای در پارلمان شهری است

 

وی تأکید کرد: بدون تعارف عرض می‌کنم و می‌دانم این حرفها برای نماز جمعه گران تمام می‌شود، می‌دانم دشمن تراشی می‌شود اما اگر می‌بینیم در پارلمان شهری دچار بحران هستیم 

نتیجه انتخاب قومی و قبیله‌ای در انتخابات شورا است، مجلس هم همین طور است ریاست جمهپری همین طور. 

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر بیان کرد: اگر امروز مناطقی از دهدشت تبدیل به زباله‌دان شده و همه نبود امکانات را فریاد می‌زنند و اگر تأخیر در انتخاب شهردار داریم مقصر شورای شهر است. 

 

خطیب نماز دهدشت با تأکید بر مهم بودن انتخاب، گفت: رأی مهم است، به کسانی رأی دهید که روز قیامت پاسخگو باشید ما را حاضر خواهند کرد. 

 

☆گوجه، چینی زنان کهگیلویه در دشت‌های بهبهان و لیشتر ماحصل انتخاب غلط در انتخابات است

 

وی بار دیگر دشت‌های تشنه در جوار رودخانه‌ها را متذکر شد و بیان کرد: من شرمم می آید ولی تکرار می‌کنم؛ خجالت می‌کشم وقتی غروب از فیلگاه به دهدشت می‌آییم نیسان‌های آبی از زنان مظلوم همچنان گوجه‌چین دشت‌های و لیشتر هستند، ماحصل چیست؟

 

وی اضافه کرد: این وضعیت ماحصل انتخاب‌های ما در انتخابات است در انتخابات و انتخابمان دقت کنیم انتخابات مجلس ریل گذاری برای کشور است تنظیم امور کشور است تصمیم های مهم برای کشور است. 

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: همین مجلس فعلی در مسئله هسته‌ای اگر پای کار نبود و انقلابی عمل نمی‌کرد مسئله هسته ای حل نمی شد. 

 

وی از نامزدهای انتخابات حوزه کهگیلویه خواست برای نجات شهرستان به جای شعار برنامه داشته باشند و افزود: حرف‌های آقایان حول محور پروژه‌ها از آبریز، آب چهار شهر، نیروگاه، ورودی، ها، لنده به تشان و... است 

برنامه بدهید اسم پروژه ها را تکرار نکنید.

 

امام جمعه مرکز شهرستان همچنین مسائل غزه و ارتباط آن با حادثه تروریستی در کرمان را یادآور شد و به تحلیل ابعاد این حادثه و پاسخ به چراهای بعد از آن پرداخت. 

 

وی ادامه داد: برخی تحلیل می‌کنند که چرا انتقام نمی‌گیرند؟ جمهوری اسلامی همان کسی است که در مقابل میلیاردها دلار آنها در عراق و سوریه ایستاد و آنها را بیرون کرد ایستادگی کرد و به اسلام هیبت داد. 

 

وی با بیان اینکه اگر کسی انتحاری بزند در جمع زائر شهید مقاومت این مسئله نظامی مهمی نیست بلکه یک حرکت بزدلانه و از روی ترس و بزدلی بود، گفت: رهبر انقلاب فرمودند نیروهای نظامی آماده‌اند، به لطف خدای رحمان پاسخ کوبنده به والد داعش یعنی به رژیم صهیونیست به زودی خواهیم داد. 

 

خطیب نماز جمعه دهدشت تصریح کرد: امریکا و رژیم غاصب تلاش می‌کنند که مسئله کرمان را به سمت ولد نامشروعشان یعنی داعش ببرند اینها کسی نیستند آمر و عامل شمایید و این کار را کردید و جمهوری اسلامی تا انتقام این مسئله را نگیرد سکوت نخواهد کرد. 

 

☆انتقام شهید سلیمانی زوال صهیونیست و بیرون راندن امریکا از منطقه بود

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر انتقام شهید سلیمانی را این گونه تفسیر کرد که انتقام شهید سلیمانی زدن ترامپ و بایدن و از بین بردن نتانیاهو نیست بلکه بیرون کردن امریکا از منطقه و زوال رژیم صهیونیست است انشاءالله. 

 

وی تأکید کرد: ما عامل به قرآنیم بنا نیست خلاف قرآن عمل کنیم اگر زن و کودک را با انتحاری بزنید این دستور قرآن نیست ما به همان اندازه پاسخ خواهیم داد. 

 

وی با اشاره به شاخ و شانه کشیدن بایدن نسبت به برادران یمن و به شهادت رساندن رزمندگان گفت: این اردوکشی ها این قصه همان کشتی تایتانیک است ابوسفیانها هم لشکرکشی کردند ما نه در شعب و نه در رمضان و نه در جنگ احزابیم امروز جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دست برتر دارد. 

 

امام جمعه کهگیلویه تأکید کرد: به امریکا با صراحت می گوییم هر جایی ضربه به جبهه مقاومت وارد بشود چه در یمن چه سوریه و لبنان و عراق و چه در جمهوری اسلامی ایران در قلب تلاویو و واشنگتن جبران خواهیم کرد. 

 

وی در پایان گفت: این کار اخیر قدرت نیست، رذالت و خباثت است. نیروهای نطامی و انتظامی کار خود را بلدند اگر دشمن جزع و فزع دارد می‌داند چه اتفاقاتی برای آنها افتاده است.

انتهای خبر

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین