تاریخ انتشار:۱۲:۴۲ - ۰۸ دی ۱۴۰۲
امام جمعه کهگیلویه:
عصر دنا: امام جمعه موقت کهگیلویه گفت: مردم ۹ دی ۱۳۸۸ با حضور خود پرونده فتنه را برای همیشه بستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا از دهدشت،  حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار کرد: تنها راه تربیت انسان به واسطه تقوای الهی است. 

امام جمعه موقت کهگیلویه گفت: خدای متعال می‌فرماید «کسانی نزد من ارزش دارند که دارای تقوای بیشتری باشند عملی از انها دارای ارزش است که همراه تقوای الهی باشد.» 

وی با اشاره به راههای تقرب و نزدیکی انسان با خداوند گفت: انسان از دو راه به خداوند متعال نزدیک می شود؛ راه عبادت و راه بلا. 

خطیب موقت نماز جمعه کهگیلویه ادامه داد: عبادت ممکن است دارای آسیب‌هایی باشد، برخی ممکن است با سفر زیارتی رفتن از خداوند طلبکار شوند لذا اگر دعایشان مستجاب نشود اعتراض می‌کنند. 

حجت‌الاسلام تقوی بیان کرد: حضرت ایوب گفت همه مصایب را پذیرفتم دیگر نمی‌توانم صبر کنم خدا فرمود که همین صبر را هم ما به تو عنایت کردیم. 

وی با بیان اینکه بلا باعث می‌شود انسان به خدا نزدیکتر شود، گفت: در بلا انسان شکسته می‌شود، تفاوت بین بلا و عبادت در این است که عبادت مال خود انسان است بلا از طرف خداوند متعال است لذا انسان اگر در بلا صبر کند خیلی رشد می‌کند. 

 

وی با تبریک ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا«س» و روز مادر تصریح کرد: این روز نامگذاری شد تا زنان و مادران این مرز و بوم با تبعیت از زهرای مرضیه در ایمان و تقوا و تربیت فرزند الگوی خود قرار دهند. 

حجت‌الاسلام تقوی سالروز شهادت سردار سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی را یاداور شد و ضمن بزرگداشت این روز به تبیین شخصیت حاج قاسم پرداخت و گفت: تمام خوبی‌ها در او جمع شده بود، غیرتمند و ولایتمدار بود. با اعتقاد به ولایت توانست دشمنان را در منطقه شکست بدهد. 

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی آنقدر عمل به دستورات اسلام داشت که یکی از مصادیق آیات قرآن است کسانی که عمل صالح انجام دهند خدا اینها را در قلوب انسان‌ها قرار خواهد داد به همین خاطر مردم سلیمانی را دوست داشتند. 

وی، 9دی را روز بصیرت و دفاع از ولایت خواند و گفت: مردم در یک راهپیمایی حضور پیدا کردند عزتی بود که مردم آن را آفریدند. به همه استکبار فهماندند در برابر دین ما اگر بایستید در برابر تمام دنیای شما خواهیم ایستاد. 

حجت‌الاسلام تقوی گفت: در9دی مردم ایران هم امام زمان را خوشحال کردند هم رهبری را و هم پرونده فتنه گران را برای همیشه بستند و اعلام کردند تا ظهور دولت یار پشتیبان ولایت فقیه و پشتیبان جمهوری اسلامی هستیم. 

انتهای خبر

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین